Gå til innhold

Sjefen er åpenbart sur fordi jeg er gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært ansatt i 2år. Fikk ny sjef for 6mnd siden.

Fortalte henne at jeg var gravid da jeg var 12 uker på vei. Det var åpenbart at det ikke falt i smak.

Hun spurte meg om permisjonen, og hvor lenge jeg kom til å bli vekke.

Hun mente det var en selvfølge at jeg og samboer delte denne 50/50. Og at hvis jeg var vekke et år, så kunne jo situasjonen på arbeidsplassen være endret, slik at det ikke var bruk for meg.. -Eller at jeg måtte over i en annen stilling- og da gjerne en annen plass. Dessuten så var det ikke så attraktivt å ha folk som kom fra permisjon ansatt- siden de sannsynligvis kom til å være mye vekke. Dette er 3barnet mitt, og jeg har jammenikke vært mye vekke fra jobb.

Oppfattet dette egentlig som om hun truet meg.

Kan legge til at det allerede har sluttet 3stk på de månedene hun har vært sjef. Og at nettopp fordi hun kom så "passet det" å bli gravid igjen.

Anonymous poster hash: 77707...09b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da senker du skuldrene og gjør akkurat som du vil. Er du fagorganisert?

om ikke meld deg inn nå.

Anonymous poster hash: 7e709...b93
Skrevet

Hvis hun faktisk sa disse tingene, enten direkte eller indirekte, ville jeg gått til tillitsvalgte eller fagforeningen med en eneste gang. Dette er ikke lovlig å si til en gravid ansatt.

Anonymous poster hash: 5bb6b...d58

Gjest Antarctica
Skrevet

Syns du skal be om å få disse "valgmulighetene" skriftlig. Og ta dem med til din tillitsvalgte. Du er fredet i permisjonsperioden, du kan ikke degraderes eller fratas oppgaver. Og det er uavhengig av hvor lang permisjon mannen din har.

(Det er jo heller ikke sånn at menn har belastninger ved å gå gravid, føde og amme; så om du kjenner at du trenger hele perioden selv, er det i alle fall ikke sjefen din som skal diktere noe annet!)

Skrevet

Slutt å være så hårsår. Hun sier bare sannheten.

Anonymous poster hash: 908b0...b88

Gjest Antarctica
Skrevet

Slutt å være så hårsår. Hun sier bare sannheten.

Anonymous poster hash: 908b0...b88

Nei. Hun truer med å bryte loven
Skrevet

for en idiot sjef, da bør du gå videre, hun kan ikke sparke deg pga dette

Skrevet

Hvis hun faktisk sa disse tingene, enten direkte eller indirekte, ville jeg gått til tillitsvalgte eller fagforeningen med en eneste gang. Dette er ikke lovlig å si til en gravid ansatt.

Anonymous poster hash: 5bb6b...d58

Enig med denne. Hvis du sier hva hun har sagt nå vil de holde henne under lupen. Da blir det veldig vanskelig å presse deg ut eller kutte stillingen din for henne. Dessuten vil det være bra om flere skulle komme utfor det samme. Veldig viktig at du sier i fra nå, selv om det bare er påstand mot påstand foreløpig.

Anonymous poster hash: 8a943...073

Skrevet

Ja få dette skriftlig for å vise det til tillitsvalgte.

Anonymous poster hash: 2ea05...6dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...