Gå til innhold

Er Reykjavik en fin by å dra til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer en solotur dit.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen??

Skrevet

Ja, men egentlig mer Island generelt.

Anonymous poster hash: 5e508...675

Skrevet

Tenkte en langweekend der. Med mulighet for å reise utenfor byen. Noe å anbefal?

Skrevet

Island er flott! Lei bil og kjør runt for å se. Vi kjørte innom ulike serverdigheter og bare kikket på det spesielle landskapet.

Reykjarvik er vel også kjendt for bra handling, mener å ha hørt at de ligger "litt forran oss" når det kommer til mote?

Skrevet

Kult! Tenker det blir en tur dit. Jeg er jo vant til storbyer, så dette blir annerledes.

Skrevet

Når skal du dit? Jeg er islandsk og bodde i Rvk i mange år, jeg synes byen er blitt veldig koselig i de siste 7-8 årene. Men best om sommeren - synes jeg :)

Anonymous poster hash: d256c...af8

Skrevet

Tenkte neste sommer. Tenker det blir for kaldt til høsten og vinteren?

Skrevet

Reykjavik føles som en norsk småby. Masse suvenirbutikker og det er det. Ikke noe storbypreg.

Dra på dagsturer fra Reykjavik, til thingvellir, den blå lagune, gullfoss osv.

Og kjøp ullplagg der!

Anonymous poster hash: 19351...091

Skrevet

Tenkte neste sommer. Tenker det blir for kaldt til høsten og vinteren?

Klimaet er relativt likt året rundt. Kaldt og surt om sommeren, og litt kaldere og surere om vinteren men ikke så store forskjeller som i Norge

Anonymous poster hash: 19351...091

Skrevet

Takker for tips!

Skrevet

Jeg har bodd på Island og elsker R.vik! Men som første besøk på Island er det mer spennende å se resten av landet, jeg ville heller dratt en uke eller to og fått sett mer av øya, kjørt Ringveien rundt, gått noen fotturer, dratt ut til Vestmannaøyene osv. Men klart, det koster litt mer da ...

Anonymous poster hash: 511d9...b82

Skrevet

Takk for svar, men tenkte kun en langhelg siden jeg drar alene:)

Skrevet

Ja, skjønte det, men da ville jeg vurdert å dra et annet sted og spart Island til jeg kunne gå "all in".

Skrevet

Ja, skjønte det, men da ville jeg vurdert å dra et annet sted og spart Island til jeg kunne gå "all in".

Hmmm, kanskje vente til barna blir større da... Må tenke litt.

Skrevet

Reykjavík er vakker på sin måte. Den er definitivt unik! Det er ikke noen storby, men der er mange severdigheter for det, harpan er nydelig, det er kjempegøy å tusle rundt i den bydelen som ligger i bunnen av laugarvegur (verdens vakreste kirkegård ligger, etter min mening, der oppe) perlan er flott, laugarvegur har nå mange små islandske design butikker der de selger "one of a kind" klær/sko. (Jeg har et par høyhælte sko laget med hestehår derfra) 66north selger fleece og ull av høy kvalitet, der går hval safari båter fra havna, hallgrimskirkjan er verdt å se.... Altså synes jeg reykjavik er verdt å besøke 😀

Er forøvrig enig med de andre, Island er vakkert og unikt overalt og verdt å oppleve fra flere kanter. Anbefaler jøkulsarlon.

Anonymous poster hash: 2007d...42f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...