Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #1 Skrevet 14. august 2015 Er godt voksen, 38 år, og har 4 barn. Siste periode hadde jeg mensen i hele 17 dager. Den har aldri vart mer enn 6, max 7! Gikk til lege på dag 16 og hun fant ingenting unormalt, som hun sa. Tok ingen blodprøver men utførte GYN.US. Og urinprøve for å utelukke graviditet. Noe jeg visste jeg ikke var. Legen sa det hvertfall ikke er overgangsalderen. Bare en hormonforstyrrelse? Merkelig spør du meg. Går ikke på noe prevensjon, ikke brukt det de 4 siste årene. Lurer jo veldig på hva det kan være..... Anonymous poster hash: df61b...63a
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #2 Skrevet 14. august 2015 Ingen her som har opplevd det nei..? Anonymous poster hash: df61b...63a
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #3 Skrevet 14. august 2015 Jeg har. Har til vanlig mensen i 4 - 5 dager. Plutselig hadde jeg mensen i 5 uker før den stoppet. Var hos gynekolog som ikke kunne finne noe galt. Plutselig en dag stoppet den, og siden har den vært normal igjen Anonymous poster hash: 6ca12...104
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #4 Skrevet 15. august 2015 Jeg har. Har til vanlig mensen i 4 - 5 dager. Plutselig hadde jeg mensen i 5 uker før den stoppet. Var hos gynekolog som ikke kunne finne noe galt. Plutselig en dag stoppet den, og siden har den vært normal igjen Anonymous poster hash: 6ca12...104 Godt å høre at den gikk tilbake til normalen etterpå! Jeg skal ha mens i dag eller i morgen dersom jeg regner normal sykluslengde fra 1.dag i siste mens. Vi hadde samleie midt i det som skulle være eggløsning så er litt spent! Hi Anonymous poster hash: df61b...63a
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #5 Skrevet 15. august 2015 Jeg blødde ca 1 mnd en gang. Gynekolog sa jeg hadde "lettblødende" ettellerannet i livmoren. Var ikke noe farlig, men lurt du har fått sjekket det! Jeg har aldri opplevd det igjen. Anonymous poster hash: df17a...c7e
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #6 Skrevet 15. august 2015 Ja skjer ofte hos meg. Først bløt jeg nesten sort blod med små klumper i 1 uke. Så blør jeg rødt i 1,5 uke og sort igjen i noen dager. Vært hos gyn og de finner ingenting galt. Anonymous poster hash: 307f1...89a
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #7 Skrevet 15. august 2015 Har hatt det samme siden jeg fikk mitt siste barn på din alder. Blør ofte i tre uker, så flere måneders opphold. Og jo, det er starten på overgangsalderen.. Kan ta hormoner for å motvirke, men er ikke interessert i det. Hør med din mor eller mormor hvordan de hadde det på din alder. Anonymous poster hash: efb04...147
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #8 Skrevet 15. august 2015 For meg høres det ut som starten på overgangsalderen. Min mor hadde det på lignende vis. Anonymous poster hash: 7984c...a42
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #9 Skrevet 17. august 2015 Javel, det er ikke så farlig om det er overgangsalderen som sniker seg innpå, men håper jo ikke det blir sånn hver mnd da. Kjipt med 17 dagers mens. Har enda ikke fått mensen men gidder ikke ta en test enda liksom, da jeg tror det er liten sjanse for graviditet siden jeg enda blødde litt ved siste samleie. Livmorslimhinnen hadde neppe bygget seg opp igjen slik at et egg kunne feste seg der. Samleiet var jo riktignok noen dager før eggløsning og selv om man hører om de som blir gravid under mensen så er det neppe ofte det skjer. Hi Anonymous poster hash: df61b...63a
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #10 Skrevet 23. august 2015 Jeg er på dag 36 i syklus i dag og fortsatt ingen mens... Er 18 dager siden ca el nå. Hadde sex for 23 dager siden. Hadde jo mens i hele 17 dager, men de 2-3 siste var kun spotting. En gravitest ville vel sikkert slått ut om jeg var gravid?? Tok en test for 3 dager siden og den var negativ. Kan man bli gravid selv om jeg enda blødde litt på tidspunktet for sex? Tenker på at spermiene kan leve noen dager og at kanskje el ble forskjøvet pga den lange blødningen? Når tenker dere at el kunne vært evt? Hi Anonymous poster hash: df61b...63a
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #11 Skrevet 23. august 2015 Vil heller tro at du ikke el etter vanlig syklus, og dermed kommer heller ikke mensen. Anonymous poster hash: 6b4af...adf
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #12 Skrevet 23. august 2015 Vil heller tro at du ikke el etter vanlig syklus, og dermed kommer heller ikke mensen. Anonymous poster hash: 6b4af...adf Det tror jeg og, at el har blitt forskjøvet. Denne kroppen oppfører seg merkelig for tiden! Hi Anonymous poster hash: df61b...63a
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #13 Skrevet 23. august 2015 Ja og jeg trodde det var overgangsalderen som meldte seg, men det viste seg etterhvert at jeg har en autoimmun blodsykdom som gjør at jeg har lave blodplater og at blodet dermed ikke koagulerer seg slik det skal. Så av og til får jeg helt ekstremt kraftige og/eller langvarige blødninger. Anonymous poster hash: 5625b...1d8
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #14 Skrevet 23. august 2015 Ja og jeg trodde det var overgangsalderen som meldte seg, men det viste seg etterhvert at jeg har en autoimmun blodsykdom som gjør at jeg har lave blodplater og at blodet dermed ikke koagulerer seg slik det skal. Så av og til får jeg helt ekstremt kraftige og/eller langvarige blødninger. Anonymous poster hash: 5625b...1d8 Jeg får ekstremt lett blåmerker men merker ikke noe spesielt på blodlevringen. Hadde for 5 år tilbake lite ristocetin (et protein) i blodet men det var normalt sist jeg målte for 3 år siden. Hi Anonymous poster hash: df61b...63a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå