Gå til innhold

Bare skolebarn ... Så rart!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det ca 11,5 år siden mitt eldste barn begynte i barnehage. Etter det har jeg de fleste årene hatt to barn i barnehage, på det meste tre stykker en liten periode. De siste to årene bare ett igjen. Så sluttet minsten i barnehage i slutten av juni, men først nå gikk det liksom helt opp for meg.

Nå som jeg leser alle trådene om barnehage ble det plutselig så tydelig. Jeg er faktisk ferdig med å ha barnehagebarn. Jeg er ferdig med å ha småbarn, jeg er ikke lenger småbarnsmor! Det er faktisk veldig rart. Selv om jeg vet dette og har visst det lenge, så ble det så rart når det plutselig gikk skikkelig opp for meg. Litt vanskelig å forklare ;) Barnehage angår meg faktisk ikke lenger, og vil ikke angå meg igjen før jeg en dag får barnebarn.

Er det flere her som er ferdig med en epoken i livet for alltid? Hvordan synes dere det var? Ved siden av rart, må jeg si at det er mest deilig! Å ha store og selvstendige barn er rene luksusen sammenlignet med å ha småbarn synes jeg, til tross for lekser, treninger, kjøring i øst og vest osv.

Anonymous poster hash: 45bbd...d8c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vesla her har igjen 1 år i bhg. Litt rart, men gleder meg til neste år da hun begynner på skolen også. De 4 eldste er på skolen, og er veldig godt å få store og mer selvstendige barn!

Anonymous poster hash: b16e4...8e2
Skrevet

Jeg syns det var veldig deilig når siste var ferdig med bhg. Det ble en helt annen familiesituasjon. Liker det veldig godt, men blir ikke ferdig med bhg med det første siden jeg er kokk i en :)

Anonymous poster hash: c89b8...f39
Skrevet

Jeg syns det var veldig deilig når siste var ferdig med bhg. Det ble en helt annen familiesituasjon. Liker det veldig godt, men blir ikke ferdig med bhg med det første siden jeg er kokk i en :)

Anonymous poster hash: c89b8...f39

Hvordan endret familiesituasjonen seg da synes du?

Det jeg har merket størst forskjell på nå i sommer går mest på søvn og "frihet". Plutselig er det ikke noe problem å la alle barna være lenger oppe, alle sover lenger på morgningen og jeg har knapt måtte stå opp før i 9-tiden en eneste dag. I tillegg kan jeg ta en joggetur når jeg vil fordi minsten er blitt så rolig at hun lett kan passes av eldre søsken osv. Herlig :D

HI

Anonymous poster hash: 45bbd...d8c

Skrevet

Samme her. Men synes egentlig det er deilig så lenge de går i bhg. Ingen lekser og lite fritidsaktiviteter. Selvfølgelig deilig at de blir mer selvstendige.

Anonymous poster hash: d8a1a...8ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...