Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #1 Skrevet 14. august 2015 spurte om å få tilrettelagt arbeidstiden min. Jeg vil helst gå ned i stilling. Jobber 100%, har en dag hjemmekontor. 7,5 t pr dag. Skal i møte med sjefen i morgen. Er jeg dum om jeg spør om å få tilrettelagt arbeidstid i stedet for å gå ned i stilling? tenker å høre med arbeidsgiver om jeg kan jobbe litt kortere dager 3 dager i uka og ha to lengre dager med hjemmekontor. Eksempel jobbe 6,5 timer de dagene jeg er på kontoret, og jobbe 9 timer når jeg har hjemmekontor. Dvs de dagene jeg er på kontoret kommer jeg før de andre (de kommer 08.00) og går tidlig. Hjemmekontor samme arbeidstid som ellers, pluss de siste timene etter at barna har lagt seg. Har per i dag "krav" på en dag hjemmekontor i uka. Hadde du reagert om en ansatt spurte om dette? Anonymous poster hash: ea326...8bf
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #2 Skrevet 14. august 2015 Hva jobber du med? Anonymous poster hash: 5e802...b02
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #3 Skrevet 14. august 2015 Det kommer nok an på den ansatte selv. Som arbeidsgiver strekker jeg meg så langt jeg kan for dyktige og dedikerte ansatte og tilrettelegger så godt det går. Men det er flere hensyn å ta, om dette vil skape problemer med driften, om flere ansatte vil ønske det samme og det ikke vil la seg gjøre å gi det samme tilbudet til alle osv så nytter det ikke å tilrettelegge for en enkelt. Det kommer også litt an på hva ønsket om tilrettelagt arbeidstid begrunnes med (er det f.eks en kortvarig løsning grunnet logistikk-utfordringer i hjemmet er det lettere å si ja for en kort periode) Jeg hadde i alle fall ikke reagert negativt på å bli spurt om dette. Anonymous poster hash: 3a455...dba
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #4 Skrevet 14. august 2015 Det kommer nok an på den ansatte selv. Som arbeidsgiver strekker jeg meg så langt jeg kan for dyktige og dedikerte ansatte og tilrettelegger så godt det går. Men det er flere hensyn å ta, om dette vil skape problemer med driften, om flere ansatte vil ønske det samme og det ikke vil la seg gjøre å gi det samme tilbudet til alle osv så nytter det ikke å tilrettelegge for en enkelt. Det kommer også litt an på hva ønsket om tilrettelagt arbeidstid begrunnes med (er det f.eks en kortvarig løsning grunnet logistikk-utfordringer i hjemmet er det lettere å si ja for en kort periode) Jeg hadde i alle fall ikke reagert negativt på å bli spurt om dette. Anonymous poster hash: 3a455...dba Takk for svar blir en periode mens barna er små. Han er veldig fornøyd med meg og mine prestasjoner. Jeg er svært effektiv og bidrar mye/gode resultater. Dette presiserer han hver medarbeidersamtale ol situasjoner. Tror nok flere ville spurt om det samme ja :/ men vet ca halvparten ikke har hjemmekontor i dag fordi de bor nært og ønsker å jobbe på kontoret. Jeg derimot har 45 min reisevei. Ser for meg at eneste alternativ er å gå ned i stilling eller finne noe annet (noe jeg absolutt ikke vil). Anonymous poster hash: ea326...8bf
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #5 Skrevet 14. august 2015 Det kommer nok an på den ansatte selv. Som arbeidsgiver strekker jeg meg så langt jeg kan for dyktige og dedikerte ansatte og tilrettelegger så godt det går. Men det er flere hensyn å ta, om dette vil skape problemer med driften, om flere ansatte vil ønske det samme og det ikke vil la seg gjøre å gi det samme tilbudet til alle osv så nytter det ikke å tilrettelegge for en enkelt. Det kommer også litt an på hva ønsket om tilrettelagt arbeidstid begrunnes med (er det f.eks en kortvarig løsning grunnet logistikk-utfordringer i hjemmet er det lettere å si ja for en kort periode) Jeg hadde i alle fall ikke reagert negativt på å bli spurt om dette. Anonymous poster hash: 3a455...dba Takk for svar blir en periode mens barna er små. Han er veldig fornøyd med meg og mine prestasjoner. Jeg er svært effektiv og bidrar mye/gode resultater. Dette presiserer han hver medarbeidersamtale ol situasjoner. Tror nok flere ville spurt om det samme ja :/ men vet ca halvparten ikke har hjemmekontor i dag fordi de bor nært og ønsker å jobbe på kontoret. Jeg derimot har 45 min reisevei. Ser for meg at eneste alternativ er å gå ned i stilling eller finne noe annet (noe jeg absolutt ikke vil). Anonymous poster hash: ea326...8bf Jeg er I samme situasjon som deg og tenker mye på dette. Men vi er inni en nedbemanningsperiode så jeg tør ikke å ta det opp enda. Har en liten en alene og med så lang reisevei må jeg ha hjelp hver dag noe som jeg får. Men samvittigheten min gnager meg noe grusomt. Siden du allerede har en fast dag hjemme.tror jeg ille det ville vært store problemer med. Anonymous poster hash: 6fca5...2da
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #6 Skrevet 14. august 2015 Kommer an på hva du jobber med. Hjemmekontor er en uting dersom du jevnlig har møter med andre i jobben. Anonymous poster hash: aa256...a0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå