Gå til innhold

Vikariat i grunnskolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått tilbud om stilling 100%, med undervisning i alle fag på mellomtrinnet. Jeg er faglærer i et av dem.

Er så usikker på om jeg skal ta det.. Blir vel kjempemye forberedelsesarbeid og klarer jeg dette her da..?

Anonymous poster hash: bf907...3fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er på mellomtrinnet.. Hi

Skrevet

Alle fag? Tungt å ha både norsk og matte... Samt engelsk, rle, samfunnsfag, naturfag mm.

Anonymous poster hash: 0d13b...c5a

Skrevet

Ja.. Jeg biter nok over for mye, mulig jeg takker nei.. Hi

Skrevet

Hvis du er faglærer, så utdannet du deg vel for å undervise? Hvis man jobber i barneskolen og er faglærer er det sjelden man kun får undervise i det faget man har på vitnemålet... Har selv vært på mellomtrinnet de siste årene. Vært kontaktlærer og undervist i nesten alle fag. Ja, jeg har jobba rævva av meg og mer til..slitsomt, men utrolig gøy!! Hvis du har et godt fungerende team å jobbe sammen med, så er det alfa og omega å fordele bl.a planlegging av fag, så ikke alle sitter på hver sin tue og kjører eget løp... Lykke til hvis du takker ja 😊

Anonymous poster hash: e3dee...5b3

Skrevet

Jeg har arbeidet som alene kontaktlærer for en 7. klasse på 23 elever. Hadde alle fag untatt musikk og gym. Holdt på å arbeide meg ihjel, men det som var mest arbeid var kontaktlærerjobben. Oppfølging av elever, mailer hjem, konfliktløsning, møter med bup, ppt, elevsamtaler og foreldresamtaler. Hadde jeg bare vært faglærer ville det vært under halvparten av jobben. Så jeg ser ikke på det som avskrekkende. I mine øyne er det mest krevende med lærerjobben kontaktlæreransvaret.

Anonymous poster hash: f43a4...73f

Skrevet

Hvis du er faglærer, så utdannet du deg vel for å undervise? Hvis man jobber i barneskolen og er faglærer er det sjelden man kun får undervise i det faget man har på vitnemålet... Har selv vært på mellomtrinnet de siste årene. Vært kontaktlærer og undervist i nesten alle fag. Ja, jeg har jobba rævva av meg og mer til..slitsomt, men utrolig gøy!! Hvis du har et godt fungerende team å jobbe sammen med, så er det alfa og omega å fordele bl.a planlegging av fag, så ikke alle sitter på hver sin tue og kjører eget løp... Lykke til hvis du takker ja 😊

Om man jobber i team kan man også ha fag på tvers av klasser, f.eks at en har matte i A, B og C mens en annen har nordk i de samme klassene.

Skrevet

Om man jobber i team kan man også ha fag på tvers av klasser, f.eks at en har matte i A, B og C mens en annen har nordk i de samme klassene.

Selvfølgelig. Men som kontaktlærer (hvis HI skal være det), må man jo undervise i flere fag i samme klasse for i det hele tatt å kunne være kontaktlærer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...