Gå til innhold

Hvilken takst har dere på bryllupsgaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til

Søsken

Søskenbarn

Nære venner

Venner

Eventuelt andre?

Anonymous poster hash: e8366...b10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir etter evne. Og gir 1000kr til nære venner søskenbarn. 500 til venner som jeg ikke blir bedt til.1000 om jeg blir bedt i bryllupet.

Søsken er ikke gift så der vet jeg ikke hva jeg hadde gitt.

Skrevet

Har gitt for rundt 500 til nære vemner som har giftet seg. 1000 når jeg var forlover. Søsken er ikke gift, så jeg vet ikke helt. Men mer enn 1000 i alle fall. 1500-2000 tenker jeg.

Skrevet

Ga 1500,- til søster da hun giftet seg, 500 til søskenbarn vi ikke var invitert til. Ingenting til et annet søskenbarn som giftet seg i "hemmelighet" for så å ha fest med VIP mennesker (de er litt spesielle). Ga 1500,- til min beste venninne og 300,- til "gode bekjente"

Anonymous poster hash: a3077...6b8

Skrevet

Gir 1000kr til familie. Mer om min bror skal gifte seg. Gir ikke om jeg ikke er invitert. Er ikke vanlig i mine trakter:-)

Anonymous poster hash: 51abe...eff

Skrevet

Det varier litt igrunn.

Da min søster giftet seg aner jeg igrunn ikke helt hva prisen ble. For hun fikk ett fotoalbum som jeg senere skulle sette inn alle bildene i. Jeg fremkalte alle bildene og ordnet dette for henne. Hun hadde ingen ønskeliste (hun ville ikke ha en ønskeliste for hun ville bli overrasket over hv hun fikk. Alt av servicer osv hadde de, så ikke noe samleting de hadde bruk for) Siden jeg vet hvor dårlig hn er til p få fremkaldt bilder, og enda dårliger på å få de fremkaldte bildene inn i albun tenkte jeg det var grei gave. Mamma hadde funnet en del til ett service de har som vistnok var fra meg også. Så gaven ble nok noen tusen, men mer jobb enn penger igrunn.

Min manns bror giftet seg nå for litt siden, faktisk usikker på om han fikk noen gave eller om vi spleiset med noen andre. I den familien er ikke gaver noen selvfølge, få av søsknene som gir hverandre gaver. Av åtte søsken så har han en søster han deler gaver med til jul, utove det ingen gaver. Dette er noe de alle har blitt enige om, så ikke for å være kjipe eller noe. Men akkurat dette bryllupet har jeg ikke helt kontroll. For meg er det naturlig å gi gave til søsken som gifter seg, men jeg syns mannen fikk ordne opp i dette.

Til venner og bekjente har prisen også variert endel. Ei fikk for hundre kroner, mens ei anna fikk for tusen. Det kommer veldig ann å hva folk ønsker seg i grunnen. Min besteveninne ønsket seg en tegning jeg hadde tegnet, det fikk hun så det var bare ramma til hundre kroner som kostet. Hadde jeg tatt timesbetalt for den så hadde den kostet endel, men for meg var den billig. Men noen hundrelapper er vel det jeg faller mest på, har ikke den beste økonomien så kan ikke bruke for mye bestandig.

Anonymous poster hash: 1639d...3dd

Skrevet

1500 til søsken

500 til nære venner når jeg blir bedt i bryllupet

500 til venner når jeg blir bedt i bryllupet

200 når vi ikke er invitert

Anonymous poster hash: c9869...19a

Skrevet

Tusen takk for alle svar :) tar gjerne mot andres tanker rundt dette :)

Anonymous poster hash: e8366...b10

Skrevet

Har ingen søsken som har giftet seg, men 1500 kanskje? Venner mellom 800 og 1000, litt avhengig av hvor nære de er. Har kun vært i bryllup til ett søskenbarn og det er så lenge siden at jeg ikke husker. Jeg var student da så det avgjorde vel litt også.. Hadde mitt nærmeste søskenbarn giftet seg ville jeg lagt meg på mellom 1000 og 1500, hun er nesten som en søster. Det har også noe å si hva de ønsker seg: hadde det vært noe bestemt og jeg hadde måtte legge i et par hundre mer enn jeg hadde tenkt hadde jeg gjort det.

Anonymous poster hash: a07b2...63a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...