Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #1 Skrevet 14. august 2015 Er det snakk om kommunesammenslåing der dere bor, og hva mener dere om det? Anonymous poster hash: b5989...87f
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #2 Skrevet 14. august 2015 Bor i Oslo, kan ikke tenke meg det blir noen sammenslåing med det første. Kommer fra en mindre kommune, hvor det vil være snakk om å slå sammen med nabokommunen. Det er jeg helt for. Kommunereformen er finfin. De eneste motargumentene går jo enten på "jaaammen, vi har jo ALLTID hatt det slik og da vil vi jo ha det slik" eller "vår kommune har mer penger enn deres kommune, vi vil ikke dele, buhuuuu." Begge deler er tøys, imho. Slå sammen, slå sammen i fleng. Det er tullball å drive administrasjon av bittesmå enheter når man kan ha større og velfungerende enheter. Vi har kommet et stykke fra den tid man kjørte med hest og kjerre, og det lar seg aldeles utmerket gjøre å slå sammen flertallet av norske kommuner med en eller flere naboer. Anonymous poster hash: a4896...2bd
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #3 Skrevet 14. august 2015 En ideell kommunestørrelse er ca 30.000 innbyggere. Da har man et fagmiljø på de aller fleste fagområder, men det er ikke så stort at man ikke har oversikt. Jeg synes det er tull at de store kommunene skal slå seg sammen. Kommuner som er mindre enn 20.000 og som det ikke antas skal ha en sterk vekst i befolkningen de nærmeste 10 årene bør slå seg sammen med andre kommuner. Anonymous poster hash: af8ef...274
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #4 Skrevet 14. august 2015 Enig med de to over. Kan egentlig ikke skjønne at det er mulig å ha en annen oppfatning! Anonymous poster hash: a43f5...bed
holahopp Skrevet 14. august 2015 #5 Skrevet 14. august 2015 Jeg er 100% for, men syns de burde gå ut med hvordan de skal gjøre det og at det blir tvang. Det burde ligge en plan om at ikke alle arbeidsplasser blir sentralisert, men at man beholder skoler ut i distriktene muligens med minimum at de har en klasse på hvert trinn. Arbeidsplasser generelt bør bli fordelt kommunene imellom. Jeg bor på sørlandet og skjønner hvorfor ikke folk langt inni landet vil bli slått sammen med f.eks Kristiansand. Allerede mye blir flyttet dit nå og veldig mange får lange pendlevei for å få jobb. mener at dette bør bli en viktig del av samferdels og distriktspolitikken for jeg ønsker ikke få men store byer. Distriktene er veldig viktig. i samme slengen bør fylkeskommunen avskaffes.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #6 Skrevet 14. august 2015 Litt delt. Om forslaget i min kommune går igjennom blir det en kommune like stor som Hordaland fylke. Det kan skape mange utfordringer med tanke på nærhet til kommunale tilbud og kommunestruktur, og samhold. Anonymous poster hash: 052b0...1cf
Astrimarie Skrevet 17. august 2015 #7 Skrevet 17. august 2015 100% imot. Vi i min kommune har ingenting å tjene på å bli en del en storkommune, men alt å tape. Aldri i verden om en storkommune vil bry seg om å ta vare på alle skole i den gamle kommunen. Da vil alt bli sentralisert og kommunen lagt død.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå