Gå til innhold

Svangerskapsdiabetes + insulin, noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange enheter (i.e) måtte dere opp i? Bivirkninger? Fikk dere store barn?

Har hatt kostregulert med HbA1c som har gått ned til 5,8. Gjennomsnittlig blodsukker på 6,5 - 2 timer etter mat. Fastende har ligget på 5 tallet, men steget til 5,9-6,2 enkelte dager. Dia spl. ville derfor at jeg skulle starte med 2. i.e. på kvelden. Ikke merket noen forskjell.

Er streng med kosten.

Råd og erfaringer mottas med stor takk. Føler litt nederlag at jeg må starte med insulin

Anonymous poster hash: 58b6e...6d8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du bruke både hurtigvirkende og langtid? Og synes ikke du har noe for høyt bls. Er innen normalen dette da!

Skrevet

Jeg måtte starte på metformin tabletter selv om jeg var streng med kosten.

Fikk stort barn på 4174 gram og 54 cm. Tre uker før termin.

Skrevet

Skal du bruke både hurtigvirkende og langtid? Og synes ikke du har noe for høyt bls. Er innen normalen dette da!

De mener at jeg har litt høyt fastende blodsukker selv om jeg har ultra strengt kosthold og går turer hver eneste kveld 30-45 min.

Langtidsvirkende insulin Humulin (?)

Skrevet

Ble du satt i gang? Fått estimert at min veier litt under gjennomsnitt i uke 32 - nå 1750 g, men babyen kan jo legge på seg kraftig de siste ukene da.

Skrevet

Jeg hadde litt forhøyet målingenr, ikke mye, men akkurat utfor normalen. Måtte få insulin, langtidsvirkende. Tror jeg var oppe i 14 enheter morgen og kveld. Måtte hele veien øke, for fastende var alltid høyt på meg. Baby var 4,2 kg og 52 cm til termin. Ble satt i gang, (au), fikk ikke gå over termin. Baby satt fast med skuldrene og måtte taes med sugekopp. Vanskelig skulderforløsning er økt ved sv.dia... Men alt gikk fint, mener ikke å skremme. Det går som regel fint å føde store barn, er verre hvis man blir satt i gang tror jeg, og kroppen ikke er moden nok. Igangsettelse er økt ved sv.dia... Håper du slipper det! Jeg føder heller et stort barn på 4,5 kg på overtid, enn å bli satt i gang til termin neste gang.

Anonymous poster hash: 2dffa...59e

Skrevet

Ble du satt i gang? Fått estimert at min veier litt under gjennomsnitt i uke 32 - nå 1750 g, men babyen kan jo legge på seg kraftig de siste ukene da.

Jeg var på kontroll og skulle bli satt i gang neste dag, men når jeg kom hjem startet fødselen av seg selv 😃

Skrevet

Hva mener du med forhøyet verdi. Over 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...