Gå til innhold

hvilken vogn har barnet ditt i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt blank når det kommer til vogner, men barnehagen ga beskjed om at emmaljunga vognen som vi har er for stor og tung.

Så da trenger vi altså en trille, men hvordan? Vognen må kunne klappes sammen, være lett, samtidig som den skal brukes til å sove i.

Hvilken vogn bruker dere i barnehagen?

Anonymous poster hash: c7cf5...e8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Emaljunga er jo gull og sove i😳merkelig og kreve en trille.

Vi elsker emaljunga hater 3-hjuls vogner de er skumle.

Scooter fra emaljunga?

Skrevet

Det kan vel ikke bhg legge seg borti så lenge barnet ligger bra. Vi har en simo duovogn til vår

Anonymous poster hash: 594db...37f

Skrevet

Hadde city cross i fjor til minsta, eldste sin bhg der minsta også går no har innesoving og står for alt av sengetøy.

Skrevet

Si til barnehagen at de må ta seg en bolle. Emmaljunga (og Simo og Basson og andre tunge firhjulinger) er supre sovevogner. Stødige, lange og med god skjerming mot vær og vind. De kan selvfølgelig ikke kreve at dere skaffer egen vogn til formålet fordi de er sære.

Vi har en Babyjogger Mini GT, men det er ikke noen optimal sovevogn. Den duger helt greit, da, og vi hadde den stående.

Anonymous poster hash: 802c8...dd2
Skrevet

Rydder barnehagen vognene inn hver ettermiddag? Siden vogna må være lett og kunne slås sammen. Jeg har en diger Brio til sovevogn, men den står bare i et skur hele tiden.

Skrevet

Hadde en stor basson til storebror. God, stor og lun. Denne gangen har vi valgt city cross, mye pga. at den vil bli en god sovevogn i bhg.

Anonymous poster hash: 8cb32...771

Skrevet

Barnehagen må ta seg en bolle, tenker jeg. Er selv ped.leder. Synes det er helt toppers med store gode vogner til sovebarna slik at de får ligge godt. De som kommer med triller uten full liggestilling tenker jeg mitt om. Min gutt har Simo Duo, sportsdel i bhg.

Skrevet

Er helt blank når det kommer til vogner, men barnehagen ga beskjed om at emmaljunga vognen som vi har er for stor og tung.

Så da trenger vi altså en trille, men hvordan? Vognen må kunne klappes sammen, være lett, samtidig som den skal brukes til å sove i.

Spurte du de i din bhg hvilke vogner de kunne anbefale?

Klart de har noe med hvilket utstyr de må jobbe med. Det er fryktelig tungt å jobbe i bhg. Vår ergonom fra bedrifthelsetjenesten har regnet ut at en gjennomsnittlig dag løfter en bhg ansatt ca. 1,5 tonn. Det blir nye slitasje på de ansatte.

Anonymous poster hash: 2329b...519

Skrevet

Sønnen min har easywalker quatro.

Anonymous poster hash: 2e5d1...8f9

Skrevet

Hvorfor skal den kunne legges sammen?

Anonymous poster hash: 53008...c83

Skrevet

Simo duo.

Den har hjul, så istedet for å bære den, triller de den....

Anonymous poster hash: 0b177...2f2

Skrevet

Vi bruker også Simo Duo, alle andre har også store, gode vogner! Høres rart at de vil ha en trille.. Men kanskje hør hva de har gode erfaringer med?

Skrevet

Vi brukte den største Simo vogn vi kunne oppdrive! !! ;-)

Mye mer behagelig for barnet. ...

Skrevet

Er helt blank når det kommer til vogner, men barnehagen ga beskjed om at emmaljunga vognen som vi har er for stor og tung.Så da trenger vi altså en trille, men hvordan? Vognen må kunne klappes sammen, være lett, samtidig som den skal brukes til å sove i.Hvilken vogn bruker dere i barnehagen?Anonymous poster hash: c7cf5...e8a

Spurte du de i din bhg hvilke vogner de kunne anbefale? Klart de har noe med hvilket utstyr de må jobbe med. Det er fryktelig tungt å jobbe i bhg. Vår ergonom fra bedrifthelsetjenesten har regnet ut at en gjennomsnittlig dag løfter en bhg ansatt ca. 1,5 tonn. Det blir nye slitasje på de ansatte.  Anonymous poster hash: 2329b...519

Vel, de har valgt det selv. Og det skal ikke gå på bekostning av barnet mitt tenker jeg. Han har aldri noen sinne sovet i en vogn før. Han må ligge på magen for å få sove, ikke fastbent i en vogn. Å i hvertfall ikke i en liten skrøpelig trille!

Etter å ha lest kommentarene deres innser jeg mer og mer hvor skrudd dette er. Grunnen til en liten trille er at de har en bitteliten platt hvor barna ligger på rekke og rad. Det er en liten trapp opp dit (max 7 trinn) så den har ikke plass og er for tung å bære opp.

Jeg kan gjerne kjøpe en liten trille som de kan bruke når de er på turer til byen osv. Men at han skal sove i en, nei det finner jeg meg ikke i.

Skrevet

Emaljunga er jo gull og sove imerkelig og kreve en trille.

Vi elsker emaljunga hater 3-hjuls vogner de er skumle.

Scooter fra emaljunga?

Helt enig, 3-hjulsvogner er noe herk som sovevogner i barnehage

Anonymous poster hash: 7ae28...c8e

Skrevet

Spurte du de i din bhg hvilke vogner de kunne anbefale?

Klart de har noe med hvilket utstyr de må jobbe med. Det er fryktelig tungt å jobbe i bhg. Vår ergonom fra bedrifthelsetjenesten har regnet ut at en gjennomsnittlig dag løfter en bhg ansatt ca. 1,5 tonn. Det blir nye slitasje på de ansatte.

Men hvis det er på det grunnlaget så vil jeg si at barnehagen tar helt feil. For det er jo mye lettere, å løfte et barn opp i og ut av en høy vogn, enn en lav trille

Skrevet

Er helt blank når det kommer til vogner, men barnehagen ga beskjed om at emmaljunga vognen som vi har er for stor og tung.Så da trenger vi altså en trille, men hvordan? Vognen må kunne klappes sammen, være lett, samtidig som den skal brukes til å sove i.Hvilken vogn bruker dere i barnehagen?Anonymous poster hash: c7cf5...e8a

Spurte du de i din bhg hvilke vogner de kunne anbefale? Klart de har noe med hvilket utstyr de må jobbe med. Det er fryktelig tungt å jobbe i bhg. Vår ergonom fra bedrifthelsetjenesten har regnet ut at en gjennomsnittlig dag løfter en bhg ansatt ca. 1,5 tonn. Det blir nye slitasje på de ansatte.  Anonymous poster hash: 2329b...519

Vel, de har valgt det selv. Og det skal ikke gå på bekostning av barnet mitt tenker jeg. Han har aldri noen sinne sovet i en vogn før. Han må ligge på magen for å få sove, ikke fastbent i en vogn. Å i hvertfall ikke i en liten skrøpelig trille!

Etter å ha lest kommentarene deres innser jeg mer og mer hvor skrudd dette er. Grunnen til en liten trille er at de har en bitteliten platt hvor barna ligger på rekke og rad. Det er en liten trapp opp dit (max 7 trinn) så den har ikke plass og er for tung å bære opp.

Jeg kan gjerne kjøpe en liten trille som de kan bruke når de er på turer til byen osv. Men at han skal sove i en, nei det finner jeg meg ikke i.

Fastspent må nok barnet ditt ligge uansett hvilken vogn han sover i, det har med sikkerheten å gjøre

Skrevet

Spurte du de i din bhg hvilke vogner de kunne anbefale? Klart de har noe med hvilket utstyr de må jobbe med. Det er fryktelig tungt å jobbe i bhg. Vår ergonom fra bedrifthelsetjenesten har regnet ut at en gjennomsnittlig dag løfter en bhg ansatt ca. 1,5 tonn. Det blir nye slitasje på de ansatte. Anonymous poster hash: 2329b...519

Men hvis det er på det grunnlaget så vil jeg si at barnehagen tar helt feil. For det er jo mye lettere, å løfte et barn opp i og ut av en høy vogn, enn en lav trille Anonymous poster hash: 7ae28...c8e
Det er meningen at ungene fortest mulig skal komme seg opp i vognen selv slik at ansatte ikke skal løfte mer enn nødvendig. Der jeg jobber vil vi ha de fortest mulig ut av vognen og inn på madrasser. Ja bhg ansatte har valgt jobben sin, men de har ikke valgt å få helsen sin ødelagt. De har som alle andre rett på en trygg jobb som fremmer helsen. Ikke bryter den ned.

Skrevet

Spurte du de i din bhg hvilke vogner de kunne anbefale? Klart de har noe med hvilket utstyr de må jobbe med. Det er fryktelig tungt å jobbe i bhg. Vår ergonom fra bedrifthelsetjenesten har regnet ut at en gjennomsnittlig dag løfter en bhg ansatt ca. 1,5 tonn. Det blir nye slitasje på de ansatte. Anonymous poster hash: 2329b...519
Men hvis det er på det grunnlaget så vil jeg si at barnehagen tar helt feil. For det er jo mye lettere, å løfte et barn opp i og ut av en høy vogn, enn en lav trille Anonymous poster hash: 7ae28...c8e
Det er meningen at ungene fortest mulig skal komme seg opp i vognen selv slik at ansatte ikke skal løfte mer enn nødvendig. Der jeg jobber vil vi ha de fortest mulig ut av vognen og inn på madrasser. Ja bhg ansatte har valgt jobben sin, men de har ikke valgt å få helsen sin ødelagt. De har som alle andre rett på en trygg jobb som fremmer helsen. Ikke bryter den ned.

Vi har ikke noe annet valg enn vogner, og ungene må bæres ut uansett

Skrevet

Simo 130, ryggen legges nesten flatt. Veldig god som sovevogn.

Ang den trappen, be FAU i barnehagen om at det settes på dagsorden til dugnaden å sette to planker på trappen så de kan trille vognene opp istedet for å slepe på de opp trinnene. Tar max en time å fikse det.

Anonymous poster hash: e5996...0a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...