Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #1 Skrevet 14. august 2015 Jeg er en rotekopp, og jeg har det rotete hjemme. Dvs, jeg HADDE det. Så begynte jeg med dette: Gå inn i et rom, feks på badet. Sett stoppeklokka på tre, fire eller fem minutter. Start klokka, begynn å rydd alt du klarer i de minuttene. Ikke lov å gå ut av rommet før stoppeklokka sier fra. Når stoppeklokka er der, gå videre til neste rom, feks kjøkken. (selv om badet ikke er ferdigrydda, bare gå ut derfra og inn i neste rom) Begynn på nytt igjen med ny runde med stoppeklokka. Viktig og holde fokus de minuttene, og ikke plutselig begynne med noe annet i et annet rom. Jobb deg gjennom de rommene du vil ha ryddet6. Vips har du ryddet en fire-fem rom i løpet av en halvtime. Neste dag: Samme runde, men siden du ryddet en del dagen før, trenger du neppe fem minutter nå, kanskje bare tre. Skjønner du tegninga? Det er ufattelig kjedelig og skal sette i gang med husarbeide, men jeg tenker at: Tre minutter klarer jeg. Så går jeg igang. hver dag gjør jeg dette. i dag vet jeg at jeg trenger ca 1 minutt på de fleste rommene, fordi jeg har ryddet tre fire minutter hver dag denne uka. Prøv det, det er forbausende enkelt og effektivt. Anonymous poster hash: ad073...d52
Kathrine. Skrevet 14. august 2015 #2 Skrevet 14. august 2015 Skal prøve. Kanskje det vil funke for meg. Eg har tidligere Vært en sånn som bestemmer meg for å Gjøre 3 ryddeting Før eg kan Gjøre noe gøy. Da blir det ofte oppvaskmaskin, klesvask og 1 ting til.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #3 Skrevet 14. august 2015 Mitt tips: Aldri bruk "mellomstasjoner", legg ting du har brukt direkte tilbake på plass. Ikke ei mer ting enn du har oppbevaringsplass til, alle tingene dine skal ha et sted å "bo". Om du følger disse 2 tipsene trenger du faktisk aldri rydde Anonymous poster hash: 8f38d...16f
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #4 Skrevet 14. august 2015 Mitt tips: Aldri bruk "mellomstasjoner", legg ting du har brukt direkte tilbake på plass. Ikke ei mer ting enn du har oppbevaringsplass til, alle tingene dine skal ha et sted å "bo". Om du følger disse 2 tipsene trenger du faktisk aldri rydde Anonymous poster hash: 8f38d...16f Der feiler jeg masse! Anonymous poster hash: cbacf...576
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #5 Skrevet 14. august 2015 Her må Unger rydde rommet hver kveld. Legoby får stå mens legorot må ryddes osv. I tillegg må de rydde loftstua. Jeg følger de opp på loftet når de skal pusse tenner. En rydder, en er på badet! Jeg suser rundt og vasker over toalettet, vasken osv. Bruker engangskluter til toalettet, microfiber til vask/speil osv. Disse henger klar og er fort gjort å bruke! Når ungene legger seg er loftet ryddig. Kjøkkenet rydder vi alltid etter middag og etter kveldsmat. Anonymous poster hash: 0aecd...287
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #6 Skrevet 14. august 2015 Mitt tips: Aldri bruk "mellomstasjoner", legg ting du har brukt direkte tilbake på plass. Ikke ei mer ting enn du har oppbevaringsplass til, alle tingene dine skal ha et sted å "bo". Om du følger disse 2 tipsene trenger du faktisk aldri rydde Anonymous poster hash: 8f38d...16f akkurat det der har med personlighet å gjøre. Alle mine ting og eiendeler har faste plasser. Det er bare det at jeg ikke greier å huske å legge dem der, derav navnet rotehue. Mannen sier også det der, "du må ha en fast plass til tingene dine". Men hvsi alle husket på det, så hadde jo ingen vært rotete av seg. Jeg HAR fast plass til alt, jeg bare husker ikke å legge det der. Derfor tre-minutters ryddinga. Det funker" Anonymous poster hash: ad073...d52
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #7 Skrevet 14. august 2015 Jeg er en rotekopp, og jeg har det rotete hjemme. Dvs, jeg HADDE det. Så begynte jeg med dette: Gå inn i et rom, feks på badet. Sett stoppeklokka på tre, fire eller fem minutter. Start klokka, begynn å rydd alt du klarer i de minuttene. Ikke lov å gå ut av rommet før stoppeklokka sier fra. Når stoppeklokka er der, gå videre til neste rom, feks kjøkken. (selv om badet ikke er ferdigrydda, bare gå ut derfra og inn i neste rom) Begynn på nytt igjen med ny runde med stoppeklokka. Viktig og holde fokus de minuttene, og ikke plutselig begynne med noe annet i et annet rom. Jobb deg gjennom de rommene du vil ha ryddet6. Vips har du ryddet en fire-fem rom i løpet av en halvtime. Neste dag: Samme runde, men siden du ryddet en del dagen før, trenger du neppe fem minutter nå, kanskje bare tre. Skjønner du tegninga? Det er ufattelig kjedelig og skal sette i gang med husarbeide, men jeg tenker at: Tre minutter klarer jeg. Så går jeg igang. hver dag gjør jeg dette. i dag vet jeg at jeg trenger ca 1 minutt på de fleste rommene, fordi jeg har ryddet tre fire minutter hver dag denne uka. Prøv det, det er forbausende enkelt og effektivt. Anonymous poster hash: ad073...d52 Det var et godt tips! Skal prøves ut nå når jeg egentlig føler meg for sliten til å gjøre noe som helst. Men som du sier : Tre minutter klarer jeg Kan kanskje fordele det litt utover ettermiddagen. 3 minutter hver halvtime, så blir det ryddigere til kvelden Anonymous poster hash: a2367...2b8
Roheryn Skrevet 14. august 2015 #8 Skrevet 14. august 2015 Genialt 😊 Og så den klassiske: ikke gå fra et rom til et annet uten å ta med noe som skal dit. Den prøver jeg å overholde, det er alltids noe man kan raske med seg på veien 😛
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #9 Skrevet 14. august 2015 Jeg er en rotekopp, og jeg har det rotete hjemme. Dvs, jeg HADDE det. Så begynte jeg med dette: Gå inn i et rom, feks på badet. Sett stoppeklokka på tre, fire eller fem minutter. Start klokka, begynn å rydd alt du klarer i de minuttene. Ikke lov å gå ut av rommet før stoppeklokka sier fra. Når stoppeklokka er der, gå videre til neste rom, feks kjøkken. (selv om badet ikke er ferdigrydda, bare gå ut derfra og inn i neste rom) Begynn på nytt igjen med ny runde med stoppeklokka. Viktig og holde fokus de minuttene, og ikke plutselig begynne med noe annet i et annet rom. Jobb deg gjennom de rommene du vil ha ryddet6. Vips har du ryddet en fire-fem rom i løpet av en halvtime. Neste dag: Samme runde, men siden du ryddet en del dagen før, trenger du neppe fem minutter nå, kanskje bare tre. Skjønner du tegninga? Det er ufattelig kjedelig og skal sette i gang med husarbeide, men jeg tenker at: Tre minutter klarer jeg. Så går jeg igang. hver dag gjør jeg dette. i dag vet jeg at jeg trenger ca 1 minutt på de fleste rommene, fordi jeg har ryddet tre fire minutter hver dag denne uka. Prøv det, det er forbausende enkelt og effektivt. Anonymous poster hash: ad073...d52 Den likte jeg. Skal jeg jammen prøve. Takk for tips! Men jeg begynner ikke før i morgen da... 😝 Anonymous poster hash: 86dfd...5bb
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #10 Skrevet 14. august 2015 Jeg brukerlitt av den samme metoden. Setter på klokka på komfyren, og rydder et bestemt sted, feks i en kjøkkenskuff. Eller setter på alarmen kg har ti minutters intensiv rydding før jeg setter på en film for kvelden. Skal prøve ditt triks også Anonymous poster hash: 3d8d9...079
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #11 Skrevet 14. august 2015 Jeg er litt motsatt, jeg da.. Jeg orker ikke å gjøre noe halvveis. Hadde jeg skullet avslutte midt i jobben hadde jeg blitt stressa Derfor rydder jeg heller ett rom av gangen, gjerne ett rom pr dag. Jeg har 6 rom i leiligheten, så etter ei uke er alle rommene striglet. Og etter det er det bare enkelt "vedlikehold" som gjenstår Jeg har en kurv der jeg putter alt av "løsøre" som flyter. Ungene og jeg bruker alltid 10 min før leggetid på å rydde, på den måten blir det 40 min effektiv rydding hver kveld. Og når ungene har lagt seg går jeg løs på løsørekurven Veldig enkelt og effektivt Anonymous poster hash: f2931...41b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå