Gå til innhold

Dag 3 i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vente deres barn seg gradvis til bhg? Med korte dager i starten? Idag hadde hun vært blid når hun ble levert av faren, men grått når han gikk. Pekt ut av vinduet. Får en 5 timers dag idag og hun sover ca 1,5 time i vogn. Sover nå, måtte ringe barnehagen.. 16 mnd gammel, så hun er en av de eldste småtassene på avdelinga. Bør jeg holde henne hjemme i starten på mine fridager eller gi henne korte dager så hun venner seg litt mere til bhg?

Anonymous poster hash: cf3e5...856

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min startet en mandag, da var vi der et par timer. Dag 2 kom vi til frokost, jeg gikk like etter den var ferdig, altså satt der under frokosten og hentet før legging. Dag 3 til frokost og hentet etter dupp. Samme dag 4. Dag 5 full dag, 8-15. (Dette er full dag for oss pga arbeidstid)

Anonymous poster hash: 9d887...58c

Skrevet

Min startet en mandag, da var vi der et par timer. Dag 2 kom vi til frokost, jeg gikk like etter den var ferdig, altså satt der under frokosten og hentet før legging. Dag 3 til frokost og hentet etter dupp. Samme dag 4. Dag 5 full dag, 8-15. (Dette er full dag for oss pga arbeidstid)

Jeg hadde forresten fridag annen hver uke, men da var han i bhg på kortere dager første mnd. Først etter midten av september tok han fri de dagene jeg var hjemme.

Skrevet

Hei

Jeg ville prioritert å levere henne til samme tid hver dag slik at morgenrutinen er lik fra dag til dag.

Min toåring begynte sist tirsdag. Første dagen var vi der med henne et par timer. Andre dagen var jeg der med henne en time før jeg gikk. Da vinket hun og alt var fint. Tredje dagen gren hun og protesterte litt. Fjerde, femte og sjette dagen var det mye protester. Dagen etter mindre. I går var hun fornøyd og sa "ha det" før jeg rakk å gå fra henne. I dag var hun litt lei seg og protesterte litt, men det gikk fint. Jeg er arbeidsledig akkurat nå, så jeg har mulighet til å gi henne korte dager. De første "fulle" dagene var hin der ca  fire timer. I går og i dag blir det fem timer. Min jente er to år og sover alt mellom 5 og 50 minutter. Hun har storebroren sin der også, så det er en trygghet både for henne og meg:)

Skrevet

Jeg levert litt før ti og hentet ca. klokken 14.

Skrevet

Lever hun hverdag i starten og heler korte dager.så hun merker rutinen.vi er vanedyr og liker forutsigbarhet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...