Gå til innhold

Keisersnitt; ble du stifta eller sydd sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble sydd etter første snittet jeg hadde, og etter det andre så stiftet de meg sammen.

Må si det første var bedre, med tanke på smerter i ettertid.

Hva er deres erfaring?

Vet dere hvorfor det valget ble tatt?

Jeg fikk beskjed om at det var lettere å stifte andre gangen enn å sy i arrvev

Anonymous poster hash: aec7f...857

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble stiftet. Spurte ikke om hvorfor. Vet ikke hvor vondt det ville vært hvis jeg ble sydd, men synes ikke det var så vondt med stiftene. Arret er pent.

Skrevet

Ble stiftet.

Kirurgen sa det var fordi det grodde bedre og ble penere arr.

Anonymous poster hash: 6f16b...939
Skrevet

Jeg ble sydd begge gangene, men trengte ikke fjerne stingene. Ingen som spurte meg eller informerte på forhånd hva de skulle bruke, og fikk heller ikke beskjed om at de var bedre med stifter andre gangen.

De gikk inn i samme snittet begge gangene, men husker at det tok lenger tid å få sydd meg sammen andre gangen. Følte at jeg lå inne i operasjonssalen en evighet etter at ungen var ute. Men arret er pent i dag og har ikke hatt noe problemer i etterkant (annet enn litt sånn "tannlegebedøvelse" rett ovenfor arret).

Skrevet

Ble sydd innvendig og limt sårkantene. Fikk strips utpå der igjen. Dette er gjort med begge ks.

Har eit fint tynt arr.

Dere som er stifta. Har dere ikke arr etter der stiftene satt?

Skrevet

Ble sydd innvendig og limt sårkantene. Fikk strips utpå der igjen. Dette er gjort med begge ks.

Har eit fint tynt arr.

Dere som er stifta. Har dere ikke arr etter der stiftene satt?

Nei.

Ble stiftet siste gangen i april 2015 og de røde prikkene etter stiftene er nå helt borte.

Anonymous poster hash: 6f16b...939

Skrevet

sydd innvendig her og

Anonymous poster hash: f7f49...ad6
Skrevet

Sydd. Har et 0,7 cm vidt arr. Ikke pent!!

Anonymous poster hash: 809f2...a10

Skrevet

Stiftet første, katastrofesnitt. Begrunnelse at siden de ikke fikk vasket magen og satt på seg sterile klær osv så er det lettere å åpne igjen ved evt infeksjon. Reagerte på stiftene, de var vonde og arret ble fælt!

Sydd andre gang, planlagt snitt. Mindre vondt i akkurat sårkanten og penere arr. Tok lengre tid gang to pga sammenvoksninger og arrvev. Også hadde de det jo ikke travelt.

Anonymous poster hash: 5522d...a8b

Skrevet

Sydd. Mitt arr er foreløpig veldig fint.

Skrevet

Sydd innvendig og limt sårkantene på de to første keisersnittene, og stiftet på det tredje og siste. Stifter var grusomt ubehagelig. Smertefullt, de måtte fjernes, og etter at de var fjernet sprakk såret litt opp igjen. Innvendig sydd var fantastisk. De gikk i oppløsning selv når såret grodde. Fatter ikke hvorfor de noen ganger stifter.

Skrevet

Jeg fikk selv en fæl infeksjon etter de stiftet. Samt at stiftene var utrolig ubehagelige og ga en del smerter, men kan hende jeg bare var veldig uheldig.

Selve arret/arrene er greie nok nå i ettertid

Anonymous poster hash: aec7f...857

Skrevet

Ble stiftet. Spurte ikke hvorfor og lurte vel egentlig ikke på det heller, da jeg trodde "alle" ble stiftet. Hadde ingen problemer med stiftene og arret er knapt synlig i dag. Har ikke noen arr etter stiftene, til deg som lurte på det :)

Anonymous poster hash: e4b3d...5f2

Skrevet

Har blitt stiftet begge gangene. Har ikke kjent ubehag fra stiftene.

Arret er tynt og lyst og jevnt.

Anonymous poster hash: 1f324...02e

Skrevet

Ble stiftet. Arret er kjempefint, kun en tynn, lys strek. Ikke noe arr etter selve stiftene nei.

Anonymous poster hash: af4b2...62c
Skrevet

Sydd.

Jeg har en tendens til keloiddannelse, altså at arr jeg får blir sånne tykke, røde pølser. Så jeg spurte om de kunne prøve å unngå det, og de valgte da å sy ekstra på innsiden og deretter sy ekstra tett i ytterste lag. Det ble et pent arr begge gangene.

Anonymous poster hash: 540dd...c4c
Skrevet

Sydd innvendig. En god kollega som utførte snittet så fikk den beste behandling.

Anonymous poster hash: 07c20...90e

Skrevet

Sydd innvendig. Sårlinja vises knapt.

Anonymous poster hash: 2e76e...f14

Skrevet

Sydd innvendig. En god kollega som utførte snittet så fikk den beste behandling. Anonymous poster hash: 07c20...90e

Får ikke alle det??

Anonymous poster hash: 5522d...a8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...