Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #1 Skrevet 14. august 2015 Hvordan skjønte dere at det var fostervannet og ikke annen "lekasje"? Anonymous poster hash: fbf95...bf4
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #2 Skrevet 14. august 2015 Legg deg flatt, da vil det renne mer fordi babyens hode "løftes" litt og du vil da skjønne hvis det er fostervann som lekker. Anonymous poster hash: 7e6a5...c76
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #3 Skrevet 14. august 2015 Fordi det ikke sluttet å renne etter at jeg hadde vært på do. Anonymous poster hash: 4d656...b85
anonomous Skrevet 14. august 2015 #4 Skrevet 14. august 2015 Fordi jeg kjente det kom fra en annen plass enn urinrøret, og det var for mye og for vått til å være utflod. Samtidig kom det litt blod og da skjønte jeg at ting var igang.. Fødselen startet ikke skikkelig før et døgn etter..
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #5 Skrevet 14. august 2015 Jeg merket ikke at jeg lakk. Når fødselen startet og jeg kom på klinikken, var det ingen vann igjen. Hadde ikke fødselen startet når den gjorde, så hadde vi kanskje ikke hatt barnet vårt i dag! Hos meg må det ha kommet ut når jeg har vært på do osv. Hadde ikke kjent noe som helst 😞 Anonymous poster hash: 50ad6...172
BareMas Skrevet 14. august 2015 #6 Skrevet 14. august 2015 Fordi jeg var 100% sikker på at jeg ikke måtte tisse, dessuten hadde jo knipe muskulaturen fungert tidligere samme dag, så det var så merkelig at jeg bare tisset på meg. Da det skjedde igjen med ujevne mellomrom og med ujevne mengder måtte det bar være fostervann.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #7 Skrevet 14. august 2015 Jeg kjente det kom litt da jeg var på di. Ringte og snakket med føden og de ville ha meg inn på en sjekk innen 6t. Siden det allerede var kveld, var det like så greit å dra med en gang(etter at barnevakten hadde kommet) rene startet i bilen. Jeg er overlykkelig for at vi dro inn og at vannet vare gikk litt og litt. Hadde alt vannet gått, kunne lille ha dødd Anonymous poster hash: ab83b...8b7
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #8 Skrevet 14. august 2015 Jeg trodde ikke det var farlig?! Det blir jo produsert fostervann kontinuerlig fram til babyen er ute. Uff, alt man skal bekymre seg for! Anonymous poster hash: 04199...1cf
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #9 Skrevet 14. august 2015 Det var ikke til å misforstå, vann som rant i små porsjoner. Var innom føden til kontroll og satt i gang etter et døgn. Akkurat slik en skal. Anonymous poster hash: 587b9...dad
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #10 Skrevet 14. august 2015 Fordi det ikke sluttet å piple. Jeg tisset og tørket meg, og tørket meg, og tørket meg og tørket meg igjen, det ble vått på papiret hver gang jeg tørket meg selv om jeg jo var ferdig med å tisse... Jeg la meg i sengen og tenkte at kanskje fødselen er igang, lå der og så på vekkerklokken og kjente på det jeg i flere timer hadde trodd var kynnere, men de kom helt regelmessig hvert tiende minutt... Da jeg en times tid senere reiste meg fra sengen kom det en liten ladning og da var jeg ikke i tvil lenger, dette måtte være fostervann og rier. Barnet ble ikke født før et døgn senere da, så det tok sin tid. Anonymous poster hash: 6a859...4b9
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #11 Skrevet 14. august 2015 Jeg trodde ikke det var farlig?! Det blir jo produsert fostervann kontinuerlig fram til babyen er ute. Uff, alt man skal bekymre seg for! Anonymous poster hash: 04199...1cf Vet ikke om det var meg du svarte, men det at fostervannet går litt og litt er ikke farlig. Tror det produseres hele tiden. I mitt tilfelle viste det seg når resten av vannet ble tatt på sykehuset at navlesnoren kom i klem Anonymous poster hash: ab83b...8b7
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #12 Skrevet 14. august 2015 Første gangen var jeg usikker på jeg hadde hatt et uhell, så jeg kjente grundig etter ved neste "drypp" hvor det kom fra. Og jeg var sikker på at det ikke var utflod, for selv om det var rikelig av det på slutten , så kom det ikke i mengder som dryppet på gulvet. Anonymous poster hash: b0557...b43
Graciegirl Skrevet 14. august 2015 #13 Skrevet 14. august 2015 Jeg lakk litt og litt, men det var missfarget (grønt). Ikke vanskelig å forstå at det måtte være fostervann. Rett inn på føden og fikk ikke reise hjem igjen før fødselen var over.
Sommerfuggel i magen Skrevet 14. august 2015 #14 Skrevet 14. august 2015 Måtte tørke og tørke på dotur, og skifta bind tre ganger på 30 min. Måtte fortsatt få det bekreftet av lege før hodet var med og skjønte hva som skjedde! ☺️
Morel Skrevet 14. august 2015 #15 Skrevet 14. august 2015 Jeg skjønte ikke hva annet det kunne være. Fikk det bekreftet på sykehuset. Du kan prøve å ta på deg et bind, så merker du helt sikkert om det fylles med vann. Jeg ble lagt inn på sykehuset, og fikk penicillin intravenøst til fødselen startet noen dager senere. De mente det var større fare for infeksjoner når vannet er gått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå