Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #1 Skrevet 14. august 2015 Men etter 11 timer ved siden av ei rangle som hverken åt eller gikk på do alle de timene, men foretrakk å sitte med bena oppi setet, skulle jeg gjerne heller sitti sammen med hvem som helst annen feiting! Og for de som ikke umiddelbart forsto problematikken må man faktisk være enten dverg eller barn for at ikke bena skal gå i naboens sete. Armlenet var også hennes... Anonymous poster hash: b6d2c...a48
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #2 Skrevet 14. august 2015 Fantastisk. Du kategoriserer folk etter tynn/feit! Jeg vil si mangel på folkeskikk er problemet her, ikke vekt. Er du alltid så enkel i tankegangen? Anonymous poster hash: cec41...20a
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #3 Skrevet 14. august 2015 Fantastisk. Du kategoriserer folk etter tynn/feit! Jeg vil si mangel på folkeskikk er problemet her, ikke vekt. Er du alltid så enkel i tankegangen? Anonymous poster hash: cec41...20a Beklager, men på fly er det å bli sittende ved siden av en ekstremt overvektig person fryktelig slitsomt (jeg snakker ikke om noen kg for mye, men 50-60++). Jeg satt ved siden av en som "tøt" ut i mitt sete. Det var trangt, svett og klamt. Heldigvis var turen bare 2,5 time, men det var mer enn nok. Anonymous poster hash: 5c32f...6f9
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #4 Skrevet 14. august 2015 Fantastisk. Du kategoriserer folk etter tynn/feit! Jeg vil si mangel på folkeskikk er problemet her, ikke vekt. Er du alltid så enkel i tankegangen? Anonymous poster hash: cec41...20a Har du ikke fått med deg at fete folk kanskje må betale ekstra på fly? Det er ikke jeg som var oppfinneren der altså! Du må nok følge med litt bedre! Og poenget mitt var altså at et tynt menneske kan flyte like mye over i andres seter... Anonymous poster hash: b6d2c...a48
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #5 Skrevet 14. august 2015 Fantastisk. Du kategoriserer folk etter tynn/feit! Jeg vil si mangel på folkeskikk er problemet her, ikke vekt. Er du alltid så enkel i tankegangen? Anonymous poster hash: cec41...20a Har du ikke fått med deg at fete folk kanskje må betale ekstra på fly? Det er ikke jeg som var oppfinneren der altså! Du må nok følge med litt bedre! Og poenget mitt var altså at et tynt menneske kan flyte like mye over i andres seter... Anonymous poster hash: b6d2c...a48 Ikke det jeg kommenterte. Du trekker frem vekt til en uhøflig person som argument. Frekke folk er i alle størrelser. Selvsagt er det slitsomt å sitte vedsiden av en overvektig person som må ha armlenet oppe for å kunne sitte, men som jeg sa det var ikke temaet her. Du følger opp med å svare enda dummere. Anonymous poster hash: cec41...20a
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #6 Skrevet 14. august 2015 Fantastisk. Du kategoriserer folk etter tynn/feit! Jeg vil si mangel på folkeskikk er problemet her, ikke vekt. Er du alltid så enkel i tankegangen? Anonymous poster hash: cec41...20a Har du ikke fått med deg at fete folk kanskje må betale ekstra på fly? Det er ikke jeg som var oppfinneren der altså! Du må nok følge med litt bedre! Og poenget mitt var altså at et tynt menneske kan flyte like mye over i andres seter... Anonymous poster hash: b6d2c...a48 Det hjelper jo ikke sidemannen mye om han eller hun har betalt ekstra hvis det ikke betyr at det er satt av to seter. En tynn person kan du be om å ta ned føttene. Det er ikke så vansklig. En tykk person kan ikke bare flytte på seg. Anonymous poster hash: 9b355...532
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #7 Skrevet 14. august 2015 Da jeg skulle hjem fra Thailand, så satt det et barn på 8-10år å sparket i setet mitt HELE flyturen. Barnet hylte å gråt iallefall 10 timer. Mora hadde musikk på ørene sine og brydde seg ikke. Hadde heller ville sittet med en "feit" person enn å høre på trollunger hele flyturen!!! Anonymous poster hash: 27132...958
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #8 Skrevet 14. august 2015 Må feite folk betale på fly? Hvor står det?? Og hvor går grensa? Hvor må man veie seg? Anonymous poster hash: ea4ec...c4f
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #9 Skrevet 14. august 2015 Hvis hun plaget deg var det vel strengt tatt ditt helt mulig for deg å be henne om å sitte på en måte som ikke gjorde at hun brukte av din plass. Å irritere seg i 11 timer for noe som lett kan fikses med en vennlig kommentar er bare teit. Anonymous poster hash: 861b5...bab
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #10 Skrevet 14. august 2015 Da jeg skulle hjem fra Thailand, så satt det et barn på 8-10år å sparket i setet mitt HELE flyturen. Barnet hylte å gråt iallefall 10 timer. Mora hadde musikk på ørene sine og brydde seg ikke. Hadde heller ville sittet med en "feit" person enn å høre på trollunger hele flyturen!!! Anonymous poster hash: 27132...958 Da sier man ifra til barn, mor og personale. Er ikke noe problem. Anonymous poster hash: be704...712
Tipp topp Skrevet 14. august 2015 #11 Skrevet 14. august 2015 Leste om en som måtte kjøpe (og betale) for to seter på fly pga størrelsen. Han fikk to seter på fly, men de var på forskjellig rad 👍. Men det værste på fly er faktisk de som lukter. Ble sittende to timer ved siden av en som stinket helt forferdelig og det var fult fly så ingen mulighet for å bytte sete.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #12 Skrevet 14. august 2015 Da jeg skulle hjem fra Thailand, så satt det et barn på 8-10år å sparket i setet mitt HELE flyturen. Barnet hylte å gråt iallefall 10 timer. Mora hadde musikk på ørene sine og brydde seg ikke. Hadde heller ville sittet med en "feit" person enn å høre på trollunger hele flyturen!!! Anonymous poster hash: 27132...958 Er det mulig å ikke sørge for at det blir gjort noe med et sånt problem, ga du ikke beskjed? Jeg hadde garantert IKKE funnet meg i det. Anonymous poster hash: 7604a...b3e
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #13 Skrevet 14. august 2015 Har også opplevd å få sete ved siden av ei overvektig dame. Aldri mer sier jeg bare! Anonymous poster hash: 92209...dc3
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #14 Skrevet 14. august 2015 Hvor gammel er du. Etter språkbruken tipper jeg 17-18? Anonymous poster hash: e3b01...451
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. august 2015 #15 Skrevet 14. august 2015 Mannen min sitter ved siden av meg hver gang vi skal fly, selvom jeg er overvektig. Han har god plass han, flesket mitt tyter ikke over til han
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #16 Skrevet 14. august 2015 Leste om en som måtte kjøpe (og betale) for to seter på fly pga størrelsen. Han fikk to seter på fly, men de var på forskjellig rad . Men det værste på fly er faktisk de som lukter. Ble sittende to timer ved siden av en som stinket helt forferdelig og det var fult fly så ingen mulighet for å bytte sete. Det har jeg også opplevd. Parfyme på fly er grusomt! Litt svette eller hvitløk plager meg ikke, men de som stinger parfyme er veldig plagsomme. Anonymous poster hash: 9b355...532
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #17 Skrevet 14. august 2015 Er man ekstremt overvektig, så skal de betale for et ekstra sete, sånn så de kan bruke 2 seter. Nå har aldri jeg opplevd å ha noen ekstremt overvektig ved siden av meg. Skrikete barn har jeg ikke sluppet unna, men der prøvde virkelig foreldrene alt for å roe barnet. Så jeg hadde mer medfølelse for de. Verst for meg er noen dynket i parfyme, da jeg er allergisk mot det. Anonymous poster hash: a67b0...c0f
<3 mine søte små<3 Skrevet 14. august 2015 #18 Skrevet 14. august 2015 Nå ja. Da jeg var ute å reiste hadde jeg en mor og sønn bak meg. Hun var tynn som eit rangel. Men hun sparka i setet i ett sett.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #19 Skrevet 14. august 2015 Hi, det er så enkelt at du kunne sagt fra på en ordentlig måte at hun ikke skulle ha beina sine over på ditt sete. En høflig anmodning så hadde hun sikkert funnet andre sittestillinger som ikke plaget deg. Om noen sparker i setet bak gjelder det samme, si først høflig fra. Hjelper det ikke, kontakt kabinpersonalet. Det er stor forskjell på overvektige. De fleste går det greit med, de holder seg innenfor eget sete. Én gang har jeg blitt sittende altfor trangt pga. en veldig overvektig person. Den gang turde jeg ikke si fra (mange år siden). Men i dag ville jeg ikke akseptert dette. Jeg ville kontaktet kabinpersonalet før avgang og lagt frem problemstillingen - spesielt om det var langvarig flytur. Jeg aksepterer ikke å få mye forhøyet risiko for blodpropp hvis en overvektig som burde bestilt to seter ikke har gjort det. Da må jeg enten få et annet sete, eller den overvektige ta et annet fly om det ikke er andre ledige seter. Anonymous poster hash: 758b1...c02
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #20 Skrevet 14. august 2015 Hi, det er så enkelt at du kunne sagt fra på en ordentlig måte at hun ikke skulle ha beina sine over på ditt sete. En høflig anmodning så hadde hun sikkert funnet andre sittestillinger som ikke plaget deg. Om noen sparker i setet bak gjelder det samme, si først høflig fra. Hjelper det ikke, kontakt kabinpersonalet. Det er stor forskjell på overvektige. De fleste går det greit med, de holder seg innenfor eget sete. Én gang har jeg blitt sittende altfor trangt pga. en veldig overvektig person. Den gang turde jeg ikke si fra (mange år siden). Men i dag ville jeg ikke akseptert dette. Jeg ville kontaktet kabinpersonalet før avgang og lagt frem problemstillingen - spesielt om det var langvarig flytur. Jeg aksepterer ikke å få mye forhøyet risiko for blodpropp hvis en overvektig som burde bestilt to seter ikke har gjort det. Da må jeg enten få et annet sete, eller den overvektige ta et annet fly om det ikke er andre ledige seter. Anonymous poster hash: 758b1...c02 Dummeste jeg har hørt! Anonymous poster hash: 993e5...aba
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #21 Skrevet 14. august 2015 Hi, det er så enkelt at du kunne sagt fra på en ordentlig måte at hun ikke skulle ha beina sine over på ditt sete. En høflig anmodning så hadde hun sikkert funnet andre sittestillinger som ikke plaget deg. Om noen sparker i setet bak gjelder det samme, si først høflig fra. Hjelper det ikke, kontakt kabinpersonalet. Det er stor forskjell på overvektige. De fleste går det greit med, de holder seg innenfor eget sete. Én gang har jeg blitt sittende altfor trangt pga. en veldig overvektig person. Den gang turde jeg ikke si fra (mange år siden). Men i dag ville jeg ikke akseptert dette. Jeg ville kontaktet kabinpersonalet før avgang og lagt frem problemstillingen - spesielt om det var langvarig flytur. Jeg aksepterer ikke å få mye forhøyet risiko for blodpropp hvis en overvektig som burde bestilt to seter ikke har gjort det. Da må jeg enten få et annet sete, eller den overvektige ta et annet fly om det ikke er andre ledige seter. Anonymous poster hash: 758b1...c02 Hvor går grensen for å bestille ekstra sete (vekt)og hvor får man opplyst om at man skal det? Har ikke sett det noen plasser når jeg har kjøpt flybilletter. Må man ringe de og fortelle hvor mye man veier og høre om hvem som må bestille ekstra? Lurer virkelig da jeg selv er 112 kg. Anonymous poster hash: edf59...426
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #22 Skrevet 14. august 2015 Hi, det er så enkelt at du kunne sagt fra på en ordentlig måte at hun ikke skulle ha beina sine over på ditt sete. En høflig anmodning så hadde hun sikkert funnet andre sittestillinger som ikke plaget deg. Om noen sparker i setet bak gjelder det samme, si først høflig fra. Hjelper det ikke, kontakt kabinpersonalet. Det er stor forskjell på overvektige. De fleste går det greit med, de holder seg innenfor eget sete. Én gang har jeg blitt sittende altfor trangt pga. en veldig overvektig person. Den gang turde jeg ikke si fra (mange år siden). Men i dag ville jeg ikke akseptert dette. Jeg ville kontaktet kabinpersonalet før avgang og lagt frem problemstillingen - spesielt om det var langvarig flytur. Jeg aksepterer ikke å få mye forhøyet risiko for blodpropp hvis en overvektig som burde bestilt to seter ikke har gjort det. Da må jeg enten få et annet sete, eller den overvektige ta et annet fly om det ikke er andre ledige seter. Anonymous poster hash: 758b1...c02 Hvor går grensen for å bestille ekstra sete (vekt)og hvor får man opplyst om at man skal det?Har ikke sett det noen plasser når jeg har kjøpt flybilletter. Må man ringe de og fortelle hvor mye man veier og høre om hvem som må bestille ekstra? Lurer virkelig da jeg selv er 112 kg. Anonymous poster hash: edf59...426 Vet ikke om det gjelder her omkring. Men i USA, spesielt, er det regel på at man skal få ned armlenene på begge sider. Det vet man selv om går eller ei, tenker jeg. Det kan jo ikke gå på vekt, da folk bærer vekt veldig ulikt. Jeg har veid 140kg, og har aldri hatt behov for å bruke armlene for å få plass. Jeg hadde smal midje og overkropp til å være så stor. Anonymous poster hash: 4e506...d50
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #23 Skrevet 14. august 2015 Hi, det er så enkelt at du kunne sagt fra på en ordentlig måte at hun ikke skulle ha beina sine over på ditt sete. En høflig anmodning så hadde hun sikkert funnet andre sittestillinger som ikke plaget deg. Om noen sparker i setet bak gjelder det samme, si først høflig fra. Hjelper det ikke, kontakt kabinpersonalet. Det er stor forskjell på overvektige. De fleste går det greit med, de holder seg innenfor eget sete. Én gang har jeg blitt sittende altfor trangt pga. en veldig overvektig person. Den gang turde jeg ikke si fra (mange år siden). Men i dag ville jeg ikke akseptert dette. Jeg ville kontaktet kabinpersonalet før avgang og lagt frem problemstillingen - spesielt om det var langvarig flytur. Jeg aksepterer ikke å få mye forhøyet risiko for blodpropp hvis en overvektig som burde bestilt to seter ikke har gjort det. Da må jeg enten få et annet sete, eller den overvektige ta et annet fly om det ikke er andre ledige seter. Anonymous poster hash: 758b1...c02 Hvor går grensen for å bestille ekstra sete (vekt)og hvor får man opplyst om at man skal det?Har ikke sett det noen plasser når jeg har kjøpt flybilletter. Må man ringe de og fortelle hvor mye man veier og høre om hvem som må bestille ekstra? Lurer virkelig da jeg selv er 112 kg. Anonymous poster hash: edf59...426 Vet ikke om det gjelder her omkring. Men i USA, spesielt, er det regel på at man skal få ned armlenene på begge sider. Det vet man selv om går eller ei, tenker jeg. Det kan jo ikke gå på vekt, da folk bærer vekt veldig ulikt. Jeg har veid 140kg, og har aldri hatt behov for å bruke armlene for å få plass. Jeg hadde smal midje og overkropp til å være så stor. Anonymous poster hash: 4e506...d50 Jeg får ned begge armlenene og passer beltet, men etter å ha lest så mye stygt om overvektige på fly, buss osv så føles det så ekkelt. Anonymous poster hash: edf59...426
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #24 Skrevet 14. august 2015 Hi, det er så enkelt at du kunne sagt fra på en ordentlig måte at hun ikke skulle ha beina sine over på ditt sete. En høflig anmodning så hadde hun sikkert funnet andre sittestillinger som ikke plaget deg. Om noen sparker i setet bak gjelder det samme, si først høflig fra. Hjelper det ikke, kontakt kabinpersonalet. Det er stor forskjell på overvektige. De fleste går det greit med, de holder seg innenfor eget sete. Én gang har jeg blitt sittende altfor trangt pga. en veldig overvektig person. Den gang turde jeg ikke si fra (mange år siden). Men i dag ville jeg ikke akseptert dette. Jeg ville kontaktet kabinpersonalet før avgang og lagt frem problemstillingen - spesielt om det var langvarig flytur. Jeg aksepterer ikke å få mye forhøyet risiko for blodpropp hvis en overvektig som burde bestilt to seter ikke har gjort det. Da må jeg enten få et annet sete, eller den overvektige ta et annet fly om det ikke er andre ledige seter. Anonymous poster hash: 758b1...c02 Hvor går grensen for å bestille ekstra sete (vekt)og hvor får man opplyst om at man skal det? Har ikke sett det noen plasser når jeg har kjøpt flybilletter. Må man ringe de og fortelle hvor mye man veier og høre om hvem som må bestille ekstra? Lurer virkelig da jeg selv er 112 kg. Anonymous poster hash: edf59...426 Det er sikkert ingen vektgrense (en mann på nesten to meter kan f.eks. fint veie 112 kg og være ganske slank). Det går mer på sunn fornuft. Hvis man ikke får plass innenfor det området som er til ett sete, da må man vurdere å bestille to seter. Jeg har nok sittet sammen med folk med din vekt og kanskje litt mer også uten at det har vært noe større problem, men det er avhengig av hvordan man bærer vekten. Det var en annen anonym som mente det jeg skrev var det dummeste hun har hørt. Vet ikke hvilken del hun mente var dum, men vil tro det har med det å gjøre at jeg på lengre flyvninger ville bedt om annet sete om jeg ikke fikk den plassen setet mitt var beregnet å gi meg. Det er først og fremst helsemessige konsekvenser mer enn ubehag som ligger bak det. Det finnes masse forskning som viser at jo mindre plass man har på fly, jo mindre plass man har til å bevege seg (plassen er jo allerede svært begrenset i flysetene), jo større blir faren for blodpropp. En markant økning. Om jeg ikke er villig til å la andres overvekt gi meg markant risiko for blodpropp, og anonym mener jeg er dum - da kan jeg gjerne kalles dum Anonymous poster hash: 758b1...c02
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #25 Skrevet 14. august 2015 Da jeg skulle hjem fra Thailand, så satt det et barn på 8-10år å sparket i setet mitt HELE flyturen. Barnet hylte å gråt iallefall 10 timer. Mora hadde musikk på ørene sine og brydde seg ikke. Hadde heller ville sittet med en "feit" person enn å høre på trollunger hele flyturen!!! Anonymous poster hash: 27132...958 Da hadde jeg sagt til flyvertinnene at de fikk finne en annen plass til meg eller til drittungen bak meg Anonymous poster hash: 2809b...6c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå