Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #1 Skrevet 13. august 2015 Har en gutt på 7år, i sommer har han begynt å himle med øynene når vi snakker til han.. Lager ansikt og presser frem et lumskt smil... Kjenner jeg tenner på alle plugger, for dette er noe av det værste jeg vet! Han skal vært så tøff. Jeg klarer ikke slik respektløs oppførsel.. Han har vært en del sammen med noen eldre gutter i løpet av hele sommeren, så regner med han kanskje tar litt etter noen av de.. Men, jeg tipper over når han oppfører seg slik mot meg, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!! Noen som har noe tips? Ta han ut av situasjon? be han gå på rommet? Ta fra han goder? Kjefte enda mer? Neii.. Jeg kjenner at jeg ikke har peiling.. I dag ertet han på seg lillebroren, jeg sa fra, og han begynte å himle med øynene og prøvde å vise klart et "jeg driter i hva du sier" ( selv om jeg egentlig vet at han bryr seg, men det virker rett og slett som han bare skal være kul....) Sukk..... Anonymous poster hash: 2ad3f...244
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #2 Skrevet 13. august 2015 Jeg vet ikke hvor pedagogisk riktig det er, men jeg hadde gjort samme greia tilbake når han prøver å si noe til deg, og så etterpå forklare han at nå gjorde du likt som han, og hvorfor det er så teit. Lykke til! Anonymous poster hash: 0b9ce...85e
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #3 Skrevet 14. august 2015 Jeg hadde nok gått VELDIG kjapt inn og plukka det av ham! (Og som du registrerer; de vet jo eksakt hvilke knapper de skal trykke på...) Anonymous poster hash: 511e9...bde
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #4 Skrevet 14. august 2015 Det er en fase og ganske normalt. Her i huset er slik respektløs oppførsel uaktuelt. Jeg tok igjen med samme mynt et par ganger når han spurte om å få iPad eller hadde noe viktig å si. Rullet med øynene og gikk. Han ble så sur. Vet det er lite pedagogisk altså. Tok da en samtale om hvordan han følte seg når jeg gjorde det og han forsto hvorfor man ikke skal gjøre det. Det hender fortsatt at han tar en øyerull men jeg velger mine kamper litt også. De er bare HERLIGE når de når den alderen. 🙊 Anonymous poster hash: ae7e6...46a
Kliko Skrevet 14. august 2015 #5 Skrevet 14. august 2015 Min har også begynt med det!! Og det er det verste jeg vet. Første gang han gjorde det, forklarte jeg at det er nulltoleranse for den type oppførsel og at han neste gang vil bli sendt rett på rommet. Det gikk en uke så var han ferdig😁 sikkert ikke riktig, men det funka
Pobie Skrevet 14. august 2015 #6 Skrevet 14. august 2015 Be han se deg i øynene og behandle deg med respekt. Hvis han ikke gjør det, sendes han et sted som er kjedelig (dvs ikke nødvendigvis rommet sitt). Prøv igjen senere, og prat med han om at folk må behandle hverandre med respekt.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #7 Skrevet 14. august 2015 Hehe! Takk! Godt å se det ikke bare er min kar 😱 ja, de er virkelig sjarmerende 😁 Anonymous poster hash: 2ad3f...244
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #8 Skrevet 14. august 2015 Hørtes veldig kjent ut! Min startet også med dette i samme alder. Vi begynte å tulle med ham om dette så han begynte å le, og etter kort tid sluttet han. Type ala "pass på at øynene ikke ruller rundt nå" og slike ting. Anonymous poster hash: 381a0...c55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå