Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #1 Skrevet 13. august 2015 Kan jeg ta til meg en kattunge for barnas skyld? Jeg er 25 uker på vei. Hansker til kattekassen så går det vel? Nei mannen min vil ikke rense den...Han er faktisk redd katter!?!? Men han vil gjerne glede barna med en katt når de har sørget i et år over siste katten som vi måtte avlive. Anonymous poster hash: ef21d...edb
magica fra tryll Skrevet 13. august 2015 #2 Skrevet 13. august 2015 Det går sikkert helt fint. Jeg har 6 friske barn og har alltid hatt katter. Også renset kassen....Passet på hygienen selvfølgelig:)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 13. august 2015 #3 Skrevet 13. august 2015 Jeg har hatt katt i hele mitt liv, kost og nusset, plukket bæsj og styrt på. Aldri blitt smittet av toksoplasmose. I graviditeten lot jeg dog mannen ta seg av dorens og mating, og jeg kuttet ned på kos. Men om din ikke vil, så kan du jo bruke hansker mens du gjør det.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #4 Skrevet 13. august 2015 Det ville jeg gjort Ble litt nysgjerrig, hvordan kan mannen din være redd for katter når han har tidligere hatt katt og ønsker seg katt på nytt "for barnas skyld"? Tror nok den egentlige grunnen til at han er redd er for at han er redd for å gjøre kattedoen ren Anonymous poster hash: bb80f...bed
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #5 Skrevet 13. august 2015 Null problem, har også hatt katt hele livet og aldri fått toksoplasmose. Noe som overrasker meg siden kattene omtrent lever oppi ansiktet mitt til enhver tid. Samboeren insisterer på å ta kattekassa nå som jeg er gravid, men jeg er sikker på det hadde vært null problem å gjøre det selv. Bruk engangshansker og vær nøye på hygiene så er du trygg som bare det Anonymous poster hash: 55a02...c01
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #6 Skrevet 13. august 2015 Det ville jeg gjort Ble litt nysgjerrig, hvordan kan mannen din være redd for katter når han har tidligere hatt katt og ønsker seg katt på nytt "for barnas skyld"? Tror nok den egentlige grunnen til at han er redd er for at han er redd for å gjøre kattedoen ren Anonymous poster hash: bb80f...bed Jeg tror at det skyldes en skrekk han opplevde før min tid. Han har en eldre datter som han gav en kattunge til. Den ble flærret og drepte foran hans øyne av en stor hund. Han friker ut om katten kommer for å kose med han. Blir helt hvit i fjeset...og han er utenlandsk så ikke veldig hvit til vanlig.. Anonymous poster hash: ef21d...edb
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #7 Skrevet 14. august 2015 Det ville jeg gjort Ble litt nysgjerrig, hvordan kan mannen din være redd for katter når han har tidligere hatt katt og ønsker seg katt på nytt "for barnas skyld"? Tror nok den egentlige grunnen til at han er redd er for at han er redd for å gjøre kattedoen ren Anonymous poster hash: bb80f...bed Jeg tror at det skyldes en skrekk han opplevde før min tid. Han har en eldre datter som han gav en kattunge til. Den ble flærret og drepte foran hans øyne av en stor hund.Han friker ut om katten kommer for å kose med han. Blir helt hvit i fjeset...og han er utenlandsk så ikke veldig hvit til vanlig.. Anonymous poster hash: ef21d...edb Og hvorfor i alle dager har dere katt overhodet? Mannen er redd den. Du bør holde deg unna. Bare barna igjen til å ta seg av den? Anonymous poster hash: add2d...4a7
TPK Skrevet 14. august 2015 #8 Skrevet 14. august 2015 Mannen må da kunne tåle å ta sandkassen når du er gravid! Skjønner dere ikke alvoret i at det kan være farlig for barnet? Ja, sjansen er nok liten, men det KAN skje! Katten er jo ikke i sandkassen når den tømmes uansett...? Hvis mannen skal nekte alt som har med kstten å gjøre hadde jeg ikke skaffet meg ny katt. Kan dere ikke vurdere andre dyr?
Mrs. Kaizer Skrevet 14. august 2015 #9 Skrevet 14. august 2015 Det går nok helt fint, men ta dine forhåndsregler. Hansker når du renser kattedoen og grundig håndvask rett etterpå.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #10 Skrevet 14. august 2015 I følge legen min er katt sterkt overvurdert som smittekilde her i landet. Nesten ingen blir smittet i Norge og veldig få katter er bærere av sykdomen. I følge henne vil det for eksempel være mye mer sansynlig å bli smittet om du tar en helgetur til Paris enn om du steller en katt hele graviditeten. Anonymous poster hash: a66bd...710
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #11 Skrevet 14. august 2015 Eh, det er ikke BARNA som skal ha dyr, det er dere voksne som skal være enige om det. Barna skal ikke ha noe ansvar for dyret overhodet, det er det dere voksne som skal ha. Men i deres situasjon hadde jeg droppet katt, de fortjener faktisk bedre. Anonymous poster hash: 4db09...8f8
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #12 Skrevet 14. august 2015 Går kattungen ut? Tror endel må lese seg opp på toxoplasmose. Anonymous poster hash: 14c35...469
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå