Gå til innhold

Hva er din morgenrutine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare elsker å dusje, helst hele kroppen og håret! Og dersom jeg kan gjøre det føler jeg at alt ser bedre ut, spesielt synes jeg at sminken ser mye bedre ut og jeg elsker varmen jeg får i hele kroppen og masse bodylotion!

MEN etter å ha fått to tette småbarn har jeg ikke tid til dette hver morgen, og må korte det hele ned til minimum vask av ansikt men av og til en 2-minutter kjapp dusj men får uansett ikke den deilige helt nudusjet følelsen!

Jeg har ikke en fysisk anstrengende jobb! Så dette er kun pga at jeg elsker å dusje!

Hva gjør dere andre?

Anonymous poster hash: 4201d...ee8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står opp

Vasker ansikt og på med fuktighetskrem

Håret i hestehale

Kler på meg

Lager frokost til banden.

Anonymous poster hash: 95eac...093

Skrevet (endret)

Jeg må dusje og vaske håret hvis jeg skal på jobb. Prøver alltid å henge klar et jobbantrekk kvelden før slik at det ikke skal ta så lang tid. Sminker meg, fikser håret, alt i alt bruker jeg fort en halvtime. Løper til bussen etterpå. Barna lager sine matpakker selv, de drar etter oss.

Endret av hysterika
Skrevet

Kommer an på om det er min tur med ungene eller min tur å sove "lenge."

Om alene: Stå opp ca 6.30, dusje kjapt, kle på og sminke meg. Busse til jobb, plukke opp noe å spise på butikken der, spise frokost mens jeg sjekker e-post og går gjennom post.

Om med barna: Vekkes ca 5-5.30 av yngste, bader sammen, eldste våkner, begge pusser tenner og kles på, de spiser frokost mens jeg smører matpakker, vi sykler til skole og barnehage, jeg sykler videre til jobb, deretter samme som over.

Anonymous poster hash: a40ec...733
Skrevet

Står alltid opp og går på jobb før ungene våkner. Så jeg dusjer, sminker meg, føner håret og går.

Skrevet

Jeg har nok den rareste morgenrutinen av alle. Jeg klarer nemlig ikke å pusse tennene før jeg drar hjemmefra. Ikke faen. Jeg klarer det ikke, blir helt kvalm. Så jeg pusser tennene med en gang jeg kommer på jobb.

Men bortsett fra det har jeg ingen andre OCD'er :-)

Dusjer og spiser og sånn, alt ettersom hva jeg har tid til. Men tannpussen må jeg ta i det jeg kommer på jobb. Forstå det den som kan.

Anonymous poster hash: 1c3a8...977

Skrevet

Står opp 0630. Dusjer/vasker meg, sminker meg og kler meg. Vekker mini på 3 år klokka 0700-0715. Steller han og kler han. Ut av dørene ca 0735, Leverer han i bhg og sitter der noen minutt mens han spiser frokost. Er på jobb klokka 0800 :)

Anonymous poster hash: f1806...634
Skrevet

Pleide også å elske å dusje om morgenen.

Nå har jeg 3 barn og dusjer om kvelden...

Anonymous poster hash: 3ba1d...4ba

Skrevet

Står opp 06.45. Vekker barna, dusjer, fikser hår og sminke og kler på meg. Barna vasker seg, kler på seg og pusser tenner mens jeg er i dusjen. 1 av dem lufter bikkja mens jeg hiver i meg litt havregrynsgrøt og legger matpakker i skolesekkene. Halv 8 kjører vi til SFO, jeg kjører videre til jobb. Begge barna har med seg frokost og spiser når de kommer til SFO. Er på jobb ca kl 8.

Anonymous poster hash: 492b5...40d

Skrevet

Slår på kaffetrakteren på vei til badet

Dusj, fuktighetskrem i ansikt, deo, parfyme

Klær

Frokost foran PC'en sammen med kaffe 

Sminke, finne tingene mine, og ut døra

Anonymous poster hash: f3f45...816
Skrevet

Takk for mange svar! Skjønner det at mange liker å dusje om morgenen og står rett og slett bare opp tidligere for å gjøre det! Håpet litt jeg skulle få tips til å "takle" en hverdag uten dusj hver morgen;-)

Forløpig har jeg permisjon og sover til en av ungene våkner men vi får alltid dårlig til til å rekke barnehage kl 10:00 hvis jeg skal ta meg tid til å dusje:-) Men en 2-åring som skal være med på alt mamma gjør og en liten en som ammes:-)

Klager altså ikke på tilværelsen men lurte på hvordan morgenen er for folk og hva de gjør :-)

Anonymous poster hash: 4201d...ee8

Skrevet

Jeg HATER å dusje om morgenen. Hater vann i trøtt ansikt og bruker alt for lang tid på å fikse hår og sminke når jeg er våt og fuktig og synes ikke det ser bra ut. Så min rutine starter kvelden før:

Kvelden før: dusjer og fletter håret

Står opp, går rett på badet mens mannen lager frokost og smører matpakke til alle.

Sminker meg og retter ut håret som er pittelitt fuktig etter å ha vært flettet vått.

Finner klær til barna og meg selv.

Kler på oss.

Drar på jobb og barnehage

Hiver i meg ei brødskive før undervisning starter (er lærer). Hater å spise før jeg har våknet ordentlig og fått frisk luft og rørt litt på kroppen.

Anonymous poster hash: b5483...3b3

Skrevet

Står opp kl 05.30

Steller meg på badet (noen dager dusjer jeg,andre dager ikke) er på badet ca 30 min dvs evt dusjer,sminker meg,ordner håret og kler på meg.

Så går jeg ned og går tur med hundene ca 20 min. Gir de mat og spiser frokost. Vekker så 10 åringen(mannen vekkes etter jeg er ferdig på badet)

06.45 reiser jeg og mannen sammen til jobb. Dvs han kjører meg til bussen og han kjører til jobb.

10 åringen ordner seg hjemme selv. Eneste jeg Gjør for henne er å lage frokost 😊 matpakke liker hun å styre med selv.

Anonymous poster hash: 5424b...29b

Skrevet

Står opp kl 07.30, dusjer og tar på joggebukse. Drikker to kopper kaffe mens jeg sjekker nyhetene på nett. Sminker meg og kler på meg (henger fram klær kvelden i forveien) og kjører på jobb kl 08:45. Har arbeidstid fra 09.00-15.00 selv om det er 100% stilling. Mannen ordner alt med barna men jeg pleier å legge fram klær. Er det mye regn kjører jeg eldste på skolen, hun går eller sykler til vanlig. Da må jeg dra 15 min før.

Anonymous poster hash: 1fd61...6e8

Skrevet

Slumrer i 15-30 min, bråstår opp, hiver på meg joggebukse og t- skjorte, steller unger, får dem ut døra.. går i dusjen, steller meg.. raser ut i bilen og banner over at jeg er sent ute.. IGJEN.. har flexitid så det er kun ris til egen bak og medfører at jeg må jobbe mer feks på kveldstid..

Anonymous poster hash: aba1c...3e0

Skrevet

Hiv på morgenkåpe, vask ansikt, puss tenner, spise en kjapt frokost, vekk ungene, morgen stell yngste mens faren har ansvar for eldste. Når jeg er ferdig med henne, hiv jeg på dongeri bukse og en eller annen ren bluse/ genser/ topp, børste håret, og en kjapp sjekk i speilet før alle hive på seg ytterklær, og ut av huset.

Anonymous poster hash: 18a04...51a

Skrevet

- Styrter ut av senga i vil panikk "Faen forsovet meg igjen!". 
- "KARI, STÅ OPP VI SKAL I BARNEHAGEN!"

- Kler på oss. 

- Traver til bilen med en halv våken unge. 

- Starter bilen og kjører som en svane (Barnets ord).

Anonymous poster hash: 216a7...1a4
Skrevet

Jeg har nok den rareste morgenrutinen av alle. Jeg klarer nemlig ikke å pusse tennene før jeg drar hjemmefra. Ikke faen. Jeg klarer det ikke, blir helt kvalm. Så jeg pusser tennene med en gang jeg kommer på jobb.

Men bortsett fra det har jeg ingen andre OCD'er :-)

Dusjer og spiser og sånn, alt ettersom hva jeg har tid til. Men tannpussen må jeg ta i det jeg kommer på jobb. Forstå det den som kan.

Anonymous poster hash: 1c3a8...977

Nå ble jeg nysgjerrig ;) Hva gjør du de dagene du ikke skal på jobb, er på besøk hos andre, er på ferie osv.?

Anonymous poster hash: 7e366...ed7

Skrevet

Do, dusj, tørk, deo, litt krem i ansiktet, litt skum i håret, kler på meg.

Vekke barn, ordner seg selv. Spise frokost, leser kanskje avisen, ordner matpakke, tar en kjapp røyk, pusse tenner, stæsje håret litt. Pakker det siste i sekken, ut døra, kjøre til jobb. Innom en bensinstasjon på veien og henter kaffe.

Anonymous poster hash: e4aa7...0bb

Skrevet (endret)

Står opp 06.30, dusjer, sminker meg, steller barna, spiser frokost mens jeg leser avisen, kjører minste til bhg. Matpakke til skolegutten lages av mannen eller kvelden før. Er ute av døra 07.30 og på jobb før 08.

Endret av BellaSuz
Skrevet

Har to på 2 og 4 år. Mannen starter tidlig så jeg må ta morgenstell med dem alene. Di våkner grytidlig så ingen sjanse til dusj selv om jeg helst skulle gjort det. Prøver likevel å komme meg opp litt før dem så jeg kan sminke meg uten "hjelp" men har like ofte selskap på badet av trassige unger. Morgenen er den verste tiden på døgnet for meg :/ påkledning osv å unger som sier nei til aaaaalt. Skulle ønske vi kunne være to om det på morgenen.

Anonymous poster hash: 67323...29d

Skrevet

Skene med en 3 og en på 5, opp mellom 6 og 7. Kle på minste. Dusje og hjelpe de med tannpuss og kle på meg. Pakke sekker og ut døra, ute til 7.30 hverdag

Men hektisk . Dusjen går på 2.5 min☺

Anonymous poster hash: a57b3...e1c

Skrevet

Vi har tre barn mellom 3 og 8. Ingen hinder for å dusje på morgenen. Jeg står opp og dusjer og kler meg mens mannen vasker og kler barn. Eldste vasker og kler seg selv.

Jeg lager frokostniste til barnehagebarna og pusser tenner på dem mens mannen dusjer og kler seg. Skolegutten ordner sin niste og frokost med litt hjelp fra meg. Vi gjør de små klare og de drar med mannen 07:10. Da har jeg 20 minutter før jeg og skolegutten må dra. Da sminker jeg meg og ordner håret, går på do (!) og ordner meg en kaffe og frokost som jeg tar med i veska. Jeg forlater huset 07:30, samtidig som skolegutten. 😊

Morgenene hjemme hos oss går på rutine/autopilot, men det er rolig stemning, barna har tid til litt tv eller å bla i ei bok, og vi har noen minutter innimellom til å sette oss ned med dem. Det er lite stress og mas. 😊👍

Anonymous poster hash: 5912e...63b

Skrevet

Jeg har en baby på snart 3 uker. Rutinen er å jogge på kvelden og ta en skikkelig dusj da.

På morgenen så våkner jeg en time før amming og bleieskift så tar jeg en rask skyll eller vasker bare ansiktet, sminker meg og fikser håret(gjort på 10 min uten dusj).

Skrevet

Står opp 5.30, setter på kaffe, dusjer, føner, sminker, pusser tenner. Vekker toåringen, kler på henne, kjører hjemmefra 6.30. Hun spiser hos dagmammaen. Jeg begynner på jobb 07.00.

Jobber komprimert turnus, så dette er bare få dager i måneden, heldigvis. De fleste dager har vi enten fri sammen, eller hun er hos dagmamma 09-13.

Anonymous poster hash: 78078...58a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...