Gå til innhold

Våkner "forkjølet" hver morgen!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det har pågått i nesten ett år!!

Det kommer seg gradvis utover ettermiddagen/kvelden og da føler jeg meg normal.

Er også ufattelig utslitt og trett til tider.

Andre som har vært borti lignende?

 

Anonymous poster hash: bcf34...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være allergi? Svigerinnen min er litt lik, snøfter og snørrer om morgenen, utover dagen er hun fin. Prøv å vask dyner/puter/madrasser. Støvsug godt under sengen o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med tørre slimhinner og opplever det samme. Når jeg våkner om morgenen er munnen tørr, halsen vond, nesa tett (pga hovne slimhinner og ikke pga snørr) og øynene såre og vonde.

 

Anonymous poster hash: 2d01a...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar allergitabletter og nesespray så om det var allergi burde jo det holde? Legen finner ikke ut hva det er, jeg er så lei :-(((

 

Anonymous poster hash: d459e...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du testet deg for husstøvmiddalergi og middalergi? Kanskje det er fukt på soverommet, det kan også trigget muggsoppalergi.

Det er en allergimedisin mot støv/midd som er en type nesespray. Husker ikke hva den heter, men kanskje verdt et forsøk?

 

Siden det kun er på morgenen, så er det tydelig noe i soverommet.

 

Anonymous poster hash: 480c3...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar allergitabletter og nesespray så om det var allergi burde jo det holde? Legen finner ikke ut hva det er, jeg er så lei :-(((

 

Anonymous poster hash: d459e...b94

Jeg har sjøgrens, og dette er et av hovedsymptomene...

 

http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/muskel-skjelett/sjogrens-syndrom-3185.html?page=2

 

Symptomene kan variere fra person til person i variere i perioder også hos samme person.

 

Anonymous poster hash: 2d01a...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg tar allergitabletter og nesespray så om det var allergi burde jo det holde? Legen finner ikke ut hva det er, jeg er så lei :-(((

 

Anonymous poster hash: d459e...b94

Jeg har sjøgrens, og dette er et av hovedsymptomene...

 

http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/muskel-skjelett/sjogrens-syndrom-3185.html?page=2

 

Symptomene kan variere fra person til person i variere i perioder også hos samme person.

 

Anonymous poster hash: 2d01a...c5a

Det er ingenting der som stemmer med mine symptomer.

Jeg har kun forkjølelsesfølelse hver morgen og formiddag, i tillegg til at jeg er veldig sliten og trett.

Hi

 

Anonymous poster hash: d459e...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ringt Mycoteam og fått en gjennomgang av huset. Høres ut som muggsopp du har.

 

Anonymous poster hash: 55e0f...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er allergisk mot det meste, men støv og slikt opstår han at ikke er noe problem. Men da jeg engang prøvde å vaske tak og vegger på soverommet samtidig som jeg skiftet på senger, ristet osv så ble det en helt annet natt. Jeg slapp damplokmotivet ved siden av meg og han sov vist bedre. Han komenterte det etter første natten at han hadde ikke sovet så godt på mange år. Jeg sa ikke noe før det gikk nesten en uke og hørte hvordan søvnen hadde vært. Den hadde fortsatt vært god, da sa jeg hva jeg hadde gjort. Han ble litt paff.

Så nå må jeg vaske tak og vegger ca hver tredje uke. Det er ikek noe jeg går rundt og husker på, men når damptoget begynner ved siden av meg om natta igjen må det vaskes. Senga byttes på oftere, rister osv da også men tar ikke tak og vegger.

 

Han bruker allergisprøyte noen ganger i året. Piller, nesespray og øyedråper hver dag. Så dette har lite å si iforhold til nattesøvnen.

 

Anonymous poster hash: 700f9...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våkner og sånn. Vi har hund og jeg reagerer på den og Husstøv vet jeg. Allergipillene jeg bruker tar kun toppen av allergien... Er ikke alle piller som fungerer på alt.

 

Anonymous poster hash: 20446...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg våkner og sånn. Vi har hund og jeg reagerer på den og Husstøv vet jeg. Allergipillene jeg bruker tar kun toppen av allergien... Er ikke alle piller som fungerer på alt.

 

Anonymous poster hash: 20446...135

Men hvorfor vasker dere ikke bare ned soverommet og holder hunden borte derfra om du reagerer sån? Detr må da være mye bedre enn å bruke medisiner og gå å hangle.

 

Anonymous poster hash: 15ff8...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg våkner og sånn. Vi har hund og jeg reagerer på den og Husstøv vet jeg. Allergipillene jeg bruker tar kun toppen av allergien... Er ikke alle piller som fungerer på alt.

 

Anonymous poster hash: 20446...135

Men hvorfor vasker dere ikke bare ned soverommet og holder hunden borte derfra om du reagerer sån? Detr må da være mye bedre enn å bruke medisiner og gå å hangle.

 

Anonymous poster hash: 15ff8...310

Hunden er ikke på soverommet. Men man drar med seg hår når man går rundt. Vi støvsuger annenhver dag og vasker dyner og puter flere ganger i året. hunden er 12 år og så og si døden nær så jeg har aldri foreslått å kvitte oss med han. Er samboeren min sin. Jeg går heller og hangler til den blir avlivet:-)

 

 

Anonymous poster hash: 20446...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørre slimhinner sikkert, muligens også allergi? Husk å riste putene og dynene med gjevne mellomrom + støvsuge godt.

 

Anonymous poster hash: c725b...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være fuktskade og sopp i huset.

Kjæresten min hadde samme problem, så viste det seg at hele huset var ødelagt av fukt og sopp.

 

Anonymous poster hash: 74c74...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...