Gå til innhold

Vekt når din baby var 3 mnd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er nå 11 uker. Vi skal på 3 mnd kontroll neste uke mandag men jeg var på helsestasjon idag for å veie han. Han veide 6200g idag. Fødselsvekt var 4225g.

Hva veide din baby da den var 3 mnd gammel? Og hvor mye hadde den lagt på seg fra fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5770 og 5300. Lagt på seg 3,2kg og 3,1 kg.

Anonymous poster hash: a64e6...6fe

Skrevet

5650:-)

Anonymous poster hash: cec5c...c01

Skrevet

3mnd og 1 veka: 7kg.. :P Va 3950 ved fødsel og gikk ned 500g før melka kom..

Skrevet

Fødsel ca 3,7kg

6 uker ca 6,2kg

3 mnd ca 8,8kg (og størrelse 80 i klær).

Har en skikkelig kraftplugg. Men det har begynt å gå seg til nå heldigvis (er snart året nå). Mistenker at jeg har mer fløte enn melk..

Anonymous poster hash: bce5f...422

Skrevet

Mi var rundt 8 kg ;) 4,3 da hun var født :)

Skrevet

3 kg. Hun hadde nesten doblet kroppsvekten sin.

Anonymous poster hash: e9241...114
Skrevet

Svær plugg den ungen din! :)

Mi var 4,8 ved 3 mnd, gått opp fra 2,8 bed fødsel

Anonymous poster hash: 35806...da8

Skrevet

Nr. 1: 3020 gram ved fødsel, 5805 gram ved 3 mnd.

Nr. 2: 3310 gram ved fødsel, 5990 gram ved 3 mnd.

Begge jenter :)

Anonymous poster hash: 92b80...b03

Skrevet

2370g ved fødsel og 5110 på 3 mnd kontroll

Skrevet

3,8 kg ved fødsel og 6 kg på 3 mnd kontroll (jente)

Anonymous poster hash: 34a59...dde

Skrevet

Sønnen min var 3,5 kilo da han ble født og 7,5 kilo da han var 3 månder. La på seg 4 kilo

Skrevet

Hun veide 2870 gr når hun ble født, gikk ned til 2380 gr. Var oppe på fødselsvekt etter 2 uker, og når hun var 3 måneder veide hun 4560 gr. Hun veide lite da og veier lite nå (snart fem år og veier 13,2 kg), men følger sin egen vektkurve, og er frisk og i farta hele dagen lang.

Anonymous poster hash: 8c541...9e2

Skrevet (endret)

2860 g ved fødsel og 6060 g ved 3 mnd

Jente

Endret av klishe89
Skrevet

Husker ikke helt... 7kg kanskje. Er nå 7 mnd og litt over 11 kg.

Anonymous poster hash: 970bb...f52

Skrevet

Hmmm ungen min er ikke unormal stor altså og svær er han ikke. En gjennomsnittsbaby som helsesøster sa. :-) unødvendig kommentar som ingen liker å høre! 

Skrevet

Er vel ganske stor og litt over gjennomsnitt da vel? 1 åringen min veier 8,7 og er gjennomsnittlig. Ikke at det er noe feil med det altså, noen er store og noen er små og sånn skal det være!

Anonymous poster hash: 723db...e8c

Skrevet

Er vel ganske stor og litt over gjennomsnitt da vel? 1 åringen min veier 8,7 og er gjennomsnittlig. Ikke at det er noe feil med det altså, noen er store og noen er små og sånn skal det være!

Han er litt over gjennomsnitt men det er ikke mye!! Litt over streken på vektskurven. Gutten min er lang og tynn, ikke liten nei. Han er heller ikke en svær plugg!! Denne kommentaren reagerte jeg på bare!

Skrevet

8,7 kg ved ett år er hvertfall ikke gjennomsnittlig, det er langt under. Har selv hatt barn ved den størrelsen ved ett år, og de lå helt nederst på kurven.

HI, hvorfor blir du fornærmet over en kommentar over at gutten din er en svær plugg? Har selv fått mange kommentarer på at barna mine har vært små, men har da aldri reagert på det??

Anonymous poster hash: 3edd8...c59

Skrevet

3465 v fødsel

5670 v 3 mnd.

Skrevet

han var 3650 ved fødsel og veide 6650kg 3 mnd,så gikk hadde gått opp akkurat 3 kg da :). nå er han 2,5 år og veier 15,3kg og høy :)

Skrevet

Han er litt over gjennomsnitt men det er ikke mye!! Litt over streken på vektskurven. Gutten min er lang og tynn, ikke liten nei. Han er heller ikke en svær plugg!! Denne kommentaren reagerte jeg på bare!

Jeg har en baby som ligger over den øverste streken på alle målinger. Han er altså både tykkere, lengre og har større hode enn 98% av norske gutter på samme alder.

Absolutt alle kommenterer størrelsen hans. Jeg har ikke vært i en eneste butikk i permisjonen uten at det ble kommentert av noen. Det er jo ikke noe å gjøre med det annet enn å le med dem. (For ja, folk ler av hvor svær han er).

Han er jo gigantisk. (Nå er han 12 kg og 8mnd).

Det er jo ikke noe negativt i å være tykk som baby (Ihvertfall ikke så lenge det skyldes amming). Og folk mener det jo ikke stygt.

De aller fleste kommer med en historie om en slektning de har som var akkurat like tykk, og som nå

er en mager mann på 2meter.

Du kan ikke bli fornærmet over hva et fremmed menneske på nett sier om ditt barns vekt. Dersom du blir det, så kan du ikke skrive hva ditt barn veier.

Anonymous poster hash: bce5f...422

Skrevet

Enig med hun over her! Vi flirte godt da vi hadde barselgruppe ved 3 mnd. Knøttet mitt veide 3 kg og en annen veide 8. Utrolig stor forskjell og bare undre seg over!

Forøvrig er mitt knøtt fremdeles slank, men er nå over gjennomsnittlig høy (8 år)

I klassen hennes er det vel over 30 cm forskjell på den høyeste og laveste.

Anonymous poster hash: e9241...114
Skrevet

Hmmm ungen min er ikke unormal stor altså og svær er han ikke. En gjennomsnittsbaby som helsesøster sa. :-) unødvendig kommentar som ingen liker å høre!

Svær plugg er positivt slik jeg ser det. 4,2 er da vel over gjennomsnittet? Mye bedre det enn det motsatte. Mi var som sagt 2,9 mye på grunn av at jeg hadde hyperemesis hele graviditeten. Klarte nesten ikke holde på noe mat.

I min verden og omgangskrets er det positivt med store barn, de skal helst ha litt bollekinn og runde gode armer og bein

Skrevet

Svær plugg er positivt slik jeg ser det. 4,2 er da vel over gjennomsnittet? Mye bedre det enn det motsatte. Mi var som sagt 2,9 mye på grunn av at jeg hadde hyperemesis hele graviditeten. Klarte nesten ikke holde på noe mat.

I min verden og omgangskrets er det positivt med store barn, de skal helst ha litt bollekinn og runde gode armer og bein

Hei hei allesammen :-) neida jeg er ikke fornærmet. Bare litt lei innimellom når folk mener at han er så stor før de har sett han. Han var faktisk ikke stor etter han ble født og venner og bekjente ble faktisk overrasket hvor liten han var og de trodde han var større pga vekta. Jeg fikk sjokk når jordmora sa hvor tung han var men synes ikke han var stor i det heletatt. Gutten min har heletiden vært lang og tynn. Han var 52cm lang etter fødsel. Blir spennende hvor lang han er idag. 

Men uansett stor eller liten, viktigste er at ungen er frisk og har det bra :-)

Gutten min er litt over gjennomsnittet som jeg skrev tidligere. Ikke mye over. Han ligger litt over streken på kurven. Jenta mi som veide 3675g og 51cm lang etter fødselen og har ligget nøyaktig på streken på vektskurven hele veien.

Jeg har hatt litt problemer med amming med gutten min i starten for han la for lite på seg. Så måtte jeg etter avtale med HS gi han litt melkerstattning i tillegg til morsmelk og da la han på seg normalt. Siden Fødsel har han altså lagt på seg 1975g.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...