Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #1 Skrevet 13. august 2015 Hva synes dere om dette navnet til et lita tulle? Anonymous poster hash: 11d19...6d5
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #2 Skrevet 13. august 2015 Hvorfor gi barn et navn de er nødt å stave resten av sitt liv?? Bortsett fra det så er LiSbeth et fint navn Anonymous poster hash: cb0af...1c7
Kyllingbein Skrevet 13. august 2015 #3 Skrevet 13. august 2015 ElSker Lisbeth. Ville også brukt s da.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #5 Skrevet 13. august 2015 Lisbeth er veldig fint, med s. Vi bor i Norge, vi uttaler navnet med s, ikke z Anonymous poster hash: 28cc4...975
SuperFries Skrevet 13. august 2015 #6 Skrevet 13. august 2015 Hvorfor z og ikke s? Uttales likt, men barnet må alltid presisere at det skrives med z. Ser ikke poenget!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #7 Skrevet 13. august 2015 Ser for meg Ari Behn sier: Lizzzzzzzbeeeeth Anonymous poster hash: 4f111...fc6
☆☆☆ Skrevet 13. august 2015 #8 Skrevet 13. august 2015 Hvorfor z og ikke s? Uttales likt, men barnet må alltid presisere at det skrives med z. Ser ikke poenget!Uttalar du s og z likt?
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #9 Skrevet 13. august 2015 Hvorfor z og ikke s? Uttales likt, men barnet må alltid presisere at det skrives med z. Ser ikke poenget! Jeg heter Kristine og må presisere at det skrives med K. Kjæresten heter Christian og må presisere at det skrives med Ch. Tror man får det problemet nesten samme hvor vanlige navn man har. Anonymous poster hash: 95c4b...8b7
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #10 Skrevet 13. august 2015 Blir nasty med z. Liker nok Elisabeth og Lisabeth bedre. Anonymous poster hash: eefc6...076
SuperFries Skrevet 13. august 2015 #11 Skrevet 13. august 2015 Hvorfor z og ikke s? Uttales likt, men barnet må alltid presisere at det skrives med z. Ser ikke poenget!Uttalar du s og z likt? Ikke selve bokstavene nei, men i navnet Lisbeth så uttales det likt. Var det virkelig så vanskelig å forstå, eller vil du bare kverulere?
☆☆☆ Skrevet 13. august 2015 #12 Skrevet 13. august 2015 Hvorfor z og ikke s? Uttales likt, men barnet må alltid presisere at det skrives med z. Ser ikke poenget!Uttalar du s og z likt?Ikke selve bokstavene nei, men i navnet Lisbeth så uttales det likt. Var det virkelig så vanskelig å forstå, eller vil du bare kverulere?Har aldri sett namnet Lizbeth, og rekna faktisk med at HI tenkte å uttale z som z, evt at ho har snev av anafabetisme (ikkje uvanlig om ein skal dømme etter underlig staving av namn, mange etterkvart som stavar namn heilt ulikt frå korleis ein uttalar det). Eg ser det ikkje som kverulering å ønske å behalde eit minste felles multiplum når det gjeld språk.
Gjest Antarctica Skrevet 13. august 2015 #13 Skrevet 13. august 2015 Hvorfor z og ikke s? Uttales likt, men barnet må alltid presisere at det skrives med z. Ser ikke poenget!Uttalar du s og z likt?Ikke selve bokstavene nei, men i navnet Lisbeth så uttales det likt. Var det virkelig så vanskelig å forstå, eller vil du bare kverulere?Har aldri sett namnet Lizbeth, og rekna faktisk med at HI tenkte å uttale z som z, evt at ho har snev av anafabetisme (ikkje uvanlig om ein skal dømme etter underlig staving av namn, mange etterkvart som stavar namn heilt ulikt frå korleis ein uttalar det). Eg ser det ikkje som kverulering å ønske å behalde eit minste felles multiplum når det gjeld språk. Men i norsk er det ingen ord som uttales med stemt s? Eller hvordan man nå vil velge å tolke bokstaven z - kanskje tenker du på uttalen ts? Uansett tviler jeg på at noen vil lese det som Litsbet. Alt i alt: dårlig valg å gjøre det vanskeligere enn det trenger å være. Hun må presisere om hun har stum h også...
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #14 Skrevet 13. august 2015 Hvorfor z og ikke s? Uttales likt, men barnet må alltid presisere at det skrives med z. Ser ikke poenget!Uttalar du s og z likt?Sara og Zara uttales likt! Anonymous poster hash: 1ecf1...d19
☆☆☆ Skrevet 13. august 2015 #15 Skrevet 13. august 2015 Hvorfor z og ikke s? Uttales likt, men barnet må alltid presisere at det skrives med z. Ser ikke poenget!Uttalar du s og z likt?Sara og Zara uttales likt! Anonymous poster hash: 1ecf1...d19 To ulike namn med ulikt opphav og ulik uttale. Men, ja. Eg registrerar at enkelte analfabetar skriv Zara og meinar Sara.
☆☆☆ Skrevet 13. august 2015 #16 Skrevet 13. august 2015 Hvorfor z og ikke s? Uttales likt, men barnet må alltid presisere at det skrives med z. Ser ikke poenget!Uttalar du s og z likt?Ikke selve bokstavene nei, men i navnet Lisbeth så uttales det likt. Var det virkelig så vanskelig å forstå, eller vil du bare kverulere?Har aldri sett namnet Lizbeth, og rekna faktisk med at HI tenkte å uttale z som z, evt at ho har snev av anafabetisme (ikkje uvanlig om ein skal dømme etter underlig staving av namn, mange etterkvart som stavar namn heilt ulikt frå korleis ein uttalar det). Eg ser det ikkje som kverulering å ønske å behalde eit minste felles multiplum når det gjeld språk.Men i norsk er det ingen ord som uttales med stemt s? Eller hvordan man nå vil velge å tolke bokstaven z - kanskje tenker du på uttalen ts? Uansett tviler jeg på at noen vil lese det som Litsbet. Alt i alt: dårlig valg å gjøre det vanskeligere enn det trenger å være. Hun må presisere om hun har stum h også... Heilt rett, z finst berre i låneord og lånenamn i norge.
Gjest Antarctica Skrevet 13. august 2015 #17 Skrevet 13. august 2015 Hvorfor z og ikke s? Uttales likt, men barnet må alltid presisere at det skrives med z. Ser ikke poenget!Uttalar du s og z likt?Sara og Zara uttales likt!Anonymous poster hash: 1ecf1...d19 To ulike namn med ulikt opphav og ulik uttale. Men, ja. Eg registrerar at enkelte analfabetar skriv Zara og meinar Sara. Dæven døtte, Stjerna! Vi kjenner deg som diplomatisk til vanlig. I dag var det jammen litt mer krutt i krillerbassen...
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #18 Skrevet 13. august 2015 Hvorfor z og ikke s? Uttales likt, men barnet må alltid presisere at det skrives med z. Ser ikke poenget!Uttalar du s og z likt?Sara og Zara uttales likt!Anonymous poster hash: 1ecf1...d19 To ulike namn med ulikt opphav og ulik uttale. Men, ja. Eg registrerar at enkelte analfabetar skriv Zara og meinar Sara.Herregud du kødder? Analfabeter? Er du mentalt tilbakestående?? Anonymous poster hash: 1ecf1...d19
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #19 Skrevet 13. august 2015 Lisbeth og Lisbet er helt kurant, Lizbeth ser bare latterlig ut. Anonymous poster hash: 1934a...d12
☆☆☆ Skrevet 13. august 2015 #20 Skrevet 13. august 2015 Hvorfor z og ikke s? Uttales likt, men barnet må alltid presisere at det skrives med z. Ser ikke poenget!Uttalar du s og z likt?Sara og Zara uttales likt!Anonymous poster hash: 1ecf1...d19 To ulike namn med ulikt opphav og ulik uttale. Men, ja. Eg registrerar at enkelte analfabetar skriv Zara og meinar Sara.Dæven døtte, Stjerna! Vi kjenner deg som diplomatisk til vanlig. I dag var det jammen litt mer krutt i krillerbassen...Seint på dag, og oppbygd frustrasjon over mangel på skriveferdighet blant enkelte foreldre.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #21 Skrevet 13. august 2015 Hvorfor z og ikke s? Uttales likt, men barnet må alltid presisere at det skrives med z. Ser ikke poenget!Uttalar du s og z likt?Sara og Zara uttales likt!Anonymous poster hash: 1ecf1...d19 To ulike namn med ulikt opphav og ulik uttale. Men, ja. Eg registrerar at enkelte analfabetar skriv Zara og meinar Sara.Dæven døtte, Stjerna! Vi kjenner deg som diplomatisk til vanlig. I dag var det jammen litt mer krutt i krillerbassen... Haha, Enig, og tenkte "jøss, hun der liker jeg bedre og bedre" Anonymous poster hash: bb613...81f
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #22 Skrevet 13. august 2015 Det må i så fall være uten z. Siden du spør må jeg innrømme at for meg er Lisbeth en kjerring i femtiårene, som røyker rullings og kanskje går på NAV. Om du liker navnet velger du det likevel. Men siden du spurte måtte jeg svare Anonymous poster hash: bad8c...05e
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #23 Skrevet 13. august 2015 Enig i at Lisbeth bør skrives med S. Ut over det er det ganske rart hvor mye følelser noen legger i andres skrivefeil. Jeg ga dere sikkert noen fler... Anonymous poster hash: b5fd7...5f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå