Gå til innhold

Bakovervendt bilstol over 18kg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken bilstol anbefaler dere til barn over 18 kg bakovervendt?

Anonymous poster hash: 5ff2a...543

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Izi plus, går til 25 kg

Anonymous poster hash: fcf2d...8c8

Skrevet

Vi er godt fornøyde med Akta Graco BeLogic, men det viktigste er jo at setet passer i bilen din. Prøv.

Anonymous poster hash: b9e4d...26f
Skrevet

Besafe izi plus eller concord reverso.

Isi plus er til 25 kg o ganske plasskrevende.

Reverso tar en god del mindre plass, har isofix og varer til 105cm/23kg

Skrevet

Britax Highway/maxway

Anonymous poster hash: ed85d...0dd

Skrevet

Veldig fornøyd med Axkid Minikid. God og romslig stol, relativt lav vekt. Enklere å håndtere og tar mindre plass enn Besafe, som er det jeg har å sammenligne med.

Skrevet

Kan man bruke Isofix over 18 kg?

Skrevet

Nei, man kan ikke bruke isofix bakovervendt over 18kg. Framovervendt kan stolen festes med isofix hvis barnet bruker bilens seler.

Anbefaler besafe izi plus om du ønsker å ha barnet bakovervendt til minst fire år. Det er det setet jeg har sett hvor det er best plass til beina til barnet. Derfor er det nok den stolen som tar mest plass også.

Anonymous poster hash: d7dd1...45f

Skrevet

Kan man bruke Isofix over 18 kg?

Dersom det er et i-size sete, og stolen har godkjenninga. De nye reglene sier at stol + barn inne skal veie mer enn 32 eller 33 kg tilsammen. Tror kanskje det er ene maxi cosi sete som er godkjent til 18,5 kg.

Skrevet

Nei, man kan ikke bruke isofix bakovervendt over 18kg. Framovervendt kan stolen festes med isofix hvis barnet bruker bilens seler.

Anbefaler besafe izi plus om du ønsker å ha barnet bakovervendt til minst fire år. Det er det setet jeg har sett hvor det er best plass til beina til barnet. Derfor er det nok den stolen som tar mest plass også.

Det er fint om du setter deg litt mer inn i lover og regler, og ikke minst hva slags alternativer som finnes på markedet, før du uttaler deg så bastant.
Skrevet

Velg en som er PLUS-godkjent. Britax har f.eks. flere.

Skrevet

Det er fint om du setter deg litt mer inn i lover og regler, og ikke minst hva slags alternativer som finnes på markedet, før du uttaler deg så bastant.

Det er riktig at isofix ikke kan brukes bakovervendt over 18kg, men det finnes mange bakovervendte seter som festes med bilens seler, og noen av de går til 25kg. Mine barn er relativt lange/tunge, og jeg hadde ikke hatt sjanse til å bruke Besafes seter fram til de var fire år gamle. Størstemann satt bakover til han var seks år gammel i Britax Multi-tech. Allerede da han var 2,5 år gammel var han for stor til å sitte i Besafes 9-18kgs sete (jeg prøvde i en barneutstyrsbutikk). Minstemann var veldig stor for alderen, både i lengde og tyngde, og han satt bakover til han var 4,5 år i Britax Hi-Way II (som er PLUS-godkjent). Det var litt mindre enn Multitech, men anbefaler likevel det foran Multi-tech siden Hi-Way er PLUS-godkjent. Ingen av de to tar spesielt stor plass i bilen, de bør få plass i de fleste biler. Det er faktisk dårligere plass i bilen vår nå, med to beltestoler som er så brede at det ikke lenger går an å sitte mellom dem. 

Skrevet

Det er riktig at isofix ikke kan brukes bakovervendt over 18kg, men det finnes mange bakovervendte seter som festes med bilens seler, og noen av de går til 25kg. Mine barn er relativt lange/tunge, og jeg hadde ikke hatt sjanse til å bruke Besafes seter fram til de var fire år gamle. Størstemann satt bakover til han var seks år gammel i Britax Multi-tech. Allerede da han var 2,5 år gammel var han for stor til å sitte i Besafes 9-18kgs sete (jeg prøvde i en barneutstyrsbutikk). Minstemann var veldig stor for alderen, både i lengde og tyngde, og han satt bakover til han var 4,5 år i Britax Hi-Way II (som er PLUS-godkjent). Det var litt mindre enn Multitech, men anbefaler likevel det foran Multi-tech siden Hi-Way er PLUS-godkjent. Ingen av de to tar spesielt stor plass i bilen, de bør få plass i de fleste biler. Det er faktisk dårligere plass i bilen vår nå, med to beltestoler som er så brede at det ikke lenger går an å sitte mellom dem.

Føler jeg gjentar meg selv her... De nye i-size setene har nå begynt og komme på markedet og man kan derfor bruke et isofix sete lenger enn til 18 kg dersom sete er godkjent for det. Vårt sete er feks godkjent til 105cm/23 kg!

Skrevet

Plass er ikke noe problem, og han er 105...

Skrevet

Velg en som er PLUS-godkjent. Britax har f.eks. flere.

Britax setene synes jeg har litt sånn billigvare kvalitet..

Skrevet

Anbefaler besafe izi plus om du ønsker å ha barnet bakovervendt til minst fire år. Det er det setet jeg har sett hvor det er best plass til beina til barnet. Derfor er det nok den stolen som tar mest plass også.Anonymous poster hash: d7dd1...45f

Vi har lånt og prøvd et Britax multitech sete og i det fikk ikke gutten plass. Ingen benplass overhodet og han satt vondt. Besafe setene er superromslige og de er jo festet langt fra seteryggen så de har god benplass. Min har fortsatt masse plass og komfort i x4 besafen, men den går jo bare til 18 kg...

Skrevet

Vi er veldig fornøyde med Britax MaxWay. Det er Plus-godkjent, romslig nok til at største satt godt i det til han var nærmere 125 cm, samtidig som minste også har sittet godt fra han byttet fra babysetet. Setet har også tatt relativt lite plass i både bredden og framover i alle bilene vi har brukt det i; vi har tre barneseter (nå to bakovervendte og en beltestol, tidligere tre bakovervendte) bak og er lange voksne, og alle har greit med plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...