Gå til innhold

Risikosvangerskap -hva er årsak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bare nysgjerrig -Hva skal til for at det kalles risikosvangerskap? 

Hva var det for deg?

Når ble du sykemeldt eller når ble det kalt et risikosvangerskap?

Anonymous poster hash: 637b0...09c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For kort livmorhals, mye kynnere og fare for fortidligt fødsel. Sykemeldt fra uke 18. Ikke løfte, gå mye i trapper men ligge mye fra uke 22. Stoppet fødselen flere ganger fra uke 24 på sykehuset.

Anonymous poster hash: 84c7e...c90

Skrevet

Leiden og høy aborthistorikk.

Anonymous poster hash: 94347...45a

Skrevet

Blodansamling i livmor. Dette var tidllig i svangerskapet. Ble sykemeldt i uke 6, mistet i uke 8.

Anonymous poster hash: 84dd0...6d0

Skrevet

Leiden, trombocytose, gjentatte blodpropper i hjernen.

Anonymous poster hash: 358e6...4cc

Skrevet

Morkakesvikt og prematurfødsel ved forrige svangerskap. Håper å slippe sykemelding..

Anonymous poster hash: fa009...223

Skrevet

Preeklampsi i første svangersap gjorde minde siste svangerskap til risikosvangerskap i følge legen. Det er visst mye større risiko for gjentakelse, så jeg måtte til hyppigere kontroller og ble sykemeldt i samme øyeblikk som blodtrykket viste antydning til å stige og det kom lit proteiner i urinen.

I ene svangerskapet hadde jeg også forliggende morkake en stund, men den trakk seg heldigvis opp, og da var ikke det lenger risiko.

Anonymous poster hash: e65fb...7a3
Skrevet

GBS faktisk.<br /><br />Mitt første svangerskap endte i vannavgang i uke 22 og da dødfødsel grunnet for tidlig til å overleve.<br />Grunnen til at vannet gikk var GBS, noe vi ikke visste jeg hadde. Jeg hadde alle symptomene, men legen trodde det var UVI selv om det ikke slo ut på prøver.<br /><br />Svangerskap 2. GBS slo ut med en gang på tester på sykehuset. Hadde 2 cm åpning fra uke 28. var da innlagt til uke 34. de stopper ikke fødsler som starter etter uke 34. Barnet ble født i uke 35. ( brukte antibiotika hver 4 uke igjennom hele svangerskapet, og en skikkelig heksekur under fødselen) var sykmeldt fra dag 1 under dette svangerskapet.<br /><br />Svangerskap 3. GBS slo også ut fra da 1, men etter uke 18 så var det borte. måtte alikevel ta antibiotika hver 4 uke som i forrige svangerskap. Jobbet til og med uke 34, men fikk da prolaps. barnet ble født i uke 41.<br /><br />Svangerskap nr 2 var et risikosvangerskap pga fare for tidlig fødsel og konstante kynnere.<br /><br />Svangerskap nr 3 ble også kaldt et risikosvangerskap pga fare for åpning og konstante kynnere.<br /><br />

Anonymous poster hash: 8ed2b...087

Skrevet

Meget tynn livmorvegg. Ble oppdaget under første ks, og måtte igjennom mange undersøkelser på Riksen før jeg fikk klarsignal til å bli gravid igjen. Sykemeldt fra uke 16, tett oppfølging hele svangerskapet, ul annenhver uke og hver uke etter uke 30.

Tidlig ks for å ikke belaste livmoren mer. Ikke flere barn her i huset :)

Anonymous poster hash: d9f96...16e

Skrevet

Flerlinger.

Sykemeldt fra uke 12. Fikk etter hvert svangerskapsforgiftning.

Anonymous poster hash: 49be2...d38

Skrevet

Ble vel risiko da jeg fikk blodpropp, enda mer risiko da jeg fikk svangerskapsforgiftning. da ble det innleggelse.

Anonymous poster hash: 2516b...886

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...