Gå til innhold

Ytterklær til bhg start...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så sitter vi her da, men lille babyen vår som ikke er så liten mer, men hele 10 måneder som skal begynne i bhg om 2 uker... Men så er det dette ene ytterklær å ta med. Joggesko, og støvler er kjøpt inn.

Heldress i "regntøy" er kjøpt inn med fleese inni. Men hva annet skulle han trengt? En dress som ikke er i regn tøy? En enkel jakke? (Det har han da) regntøy uten fleese inni? Han blir 11 måneder i oktober :-)

Hilsen 1 barns mamma som ikke har vert igjennom dette før :-)

Anonymous poster hash: c3e12...ad8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine har hatt todelt regntøy uten fleece, høstdress og vindjakke. Hel regndress med fleece kan nok bli ganske klamt og varmt. Veldig greit med todelt regntøy da de ofte bare bruker regnbukse hvis det er vått på bakken.

Anonymous poster hash: 8e739...aca

Skrevet

Tynn, vindtett parkdress uten for inne som skal brukes til høsten. Den regndressen du har kjøpt er jeg ikke fan av. Puster ikke, klam og ubehagelig på varme dager hvor de må ha på regnbukse pga vått på bakken. Mye bedre med regnbukse, kanskje de ikke trenger annet enn en tynn genser under...men din må ha på full regndress med fleezefor under. Mange av de minste som ikke har det behagelig på varme dager pga disse regndressene. Mange dager det bare er litt vått på bakken, men varmt...regnbukse og t skjorte er helt vanlig tidlig høst og våren. Ha heller regndressen til virkelig regnvær og surt...

Men en tynn høstdress i vindtett stoff er viktig. Som sagt, ikke med for. Personalet regulerer med klær under. Til vinteren trenger han en vinterdress, selvsagt med for

Bhg ansatt

Anonymous poster hash: 58fc5...fa6

Skrevet

Her har vesla på 11 mnd akkurat starta i barnehage. Jeg har med vanlig tynn vinddress uten for inni, softshelldress med fleecefor inni, vanlig ytterjakke, ull-lue, tynnere lue, pannebånd, solhatt, solbriller, fotposer (hun går ikke enda), joggesko, støvler, regnjakke og regnbukse (men bedre å bruke softshelldressen, da regnklærne blir for stive når hun er så lita), vanntette votter, ullvotter.. det er det jeg kommer på i farten ihvertfall:-)

Skrevet

Todelt regntøy

Vindtett parkdress uten for inni

Vindjakke

Parkdressen blir bruk mye. Men ikke bland og kjøp vinterdress til høstbruk.

Skrevet

Her har vesla på 11 mnd akkurat starta i barnehage. Jeg har med vanlig tynn vinddress uten for inni, softshelldress med fleecefor inni, vanlig ytterjakke, ull-lue, tynnere lue, pannebånd, solhatt, solbriller, fotposer (hun går ikke enda), joggesko, støvler, regnjakke og regnbukse (men bedre å bruke softshelldressen, da regnklærne blir for stive når hun er så lita), vanntette votter, ullvotter.. det er det jeg kommer på i farten ihvertfall:-)

Du vet det er sommer ennå....eller bor du fryktelig langt nord?

Anonymous poster hash: 58fc5...fa6

Skrevet

Vi har til minsten vår i barnehagen (11 mnder ved barnehagestart) joggesko, goretexsko, støvler, parkdress med høy vannsøyle, teknisk jakke og bukse med høy vannsøyle. Regnklær bruker vi ikke selv om vi bor på vestlandet :P og så har vi både lue og pannebånd og regnvotter liggende der.

Skrevet

Vi har til minsten vår i barnehagen (11 mnder ved barnehagestart) joggesko, goretexsko, støvler, parkdress med høy vannsøyle, teknisk jakke og bukse med høy vannsøyle. Regnklær bruker vi ikke selv om vi bor på vestlandet :P og så har vi både lue og pannebånd og regnvotter liggende der.

Tippar barnehagen har lyst til å bruke regntøy.  

Skrevet

Ettersom barnehagen skryter veldig av ytterklærne våre, og gjerne bruker de som eksempel om andre foreldre spør hva de anbefaler, så tror jeg ikke det. Barna har aldri blitt våte. Og jeg vet at de ansatte hadde sagt fra om regntøy var nødvendig.

Det er stort sett reimatec de har, pluss helly hansen og skogstad.

Skrevet

Jeg vil heller ikke anbefale hel regndress med fleece inni. Det blir fort klamt, og det tørker tregt når det blir vått. Mye bedre med to-delt regndress uten fleece, og heller ha separat fleecebukse og genser når en trenger det,

Hvis han ikke kan gå, så er fotposer det aller beste.

En høstdress eller overtrekksjakke og bukse

Solhatt

Anonymous poster hash: 0852c...513

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...