Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #1 Skrevet 13. august 2015 Jeg monterte sammen en marsiankake i går med to lag. Et med rørte bringebær og krem og et med vaniljekrem med blåbær i. Så hadde jeg et tynt lag med krem (uten sukker) utenpå. Etter en stund i kjøleskapet tok jeg kaken ut og la på et litt tynt marsipanlokk. Deretter tok jeg litt kjøkkenpapir rundt for å hindre den i å svette. Vel, i dag har skaden skjedd likevel. Marsipanen er svett/bløt og ser ikke ut! Jeg skal pynte den med bl.a. spiselig bilde og lekke nytt lokk halvveis over, men kan jeg det nå? Hva i alle dager er lurest å gjøre? Jeg har tatt kaken ut av kjøleskapet for å la den temperere seg litt, men siden det er krem i/på den kan den ikke stå ute helt til besøket i 18.30-tiden! Dere som er eksperter på slikt, hva bør jeg gjøre? Anonymous poster hash: 2a4d2...fba
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #2 Skrevet 13. august 2015 jeg ville evt ha lagt et nytt lag med marsipan over. det kan hjelpe. har du brukt slik ferdig marsipanlokk? de svetter fort, og er ikke noe gode å bruke. også hvis vaniljekremen kommer i kontakt med marsipanen så kan den sprekke. hvorfor vet jeg ikke, men er nok noe som er i kremen. jeg har ikke vært borti at marsipanen svetter, men jeg bruker enten eldorado sin eller odense ekstra hvit marsipan. evt laget MMF selv. men den smaker ikke like godt. hvis du farger marsipanen før du har den på kaka så holder marsipanen seg bedre også. tror dessverre ikke dette var til noen hjelp. men.. lykke til. Anonymous poster hash: f2894...1dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå