Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #1 Skrevet 12. august 2015 Ser i flere tråder her at det omtrent er omsorgssvikt hvis barna ikke går på SFO?? Hva med oss som har barn på skoler der det ikke er noe SFO tilbud? På skolen her finnes det ikke SFO så her må barna hjem etter skolen, er det virkelig omsorgssvikt som så mange her inne mener? Sjokkert! Anonymous poster hash: 0ed3d...48c
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #2 Skrevet 12. august 2015 Hvor har du det fra?? Har ikke lest det en eneste plass... Her drar ungene hjem etter skolen! Føler ikke akkurat som om vi bedriver omsorgssvikt! Anonymous poster hash: df2b7...2ab
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #3 Skrevet 12. august 2015 Skjønner ikke at det er mulig å gjøre seg så vanskelig. De fleste som har svart i de andre trådene, tolker jeg det slik det er omsorgsvikt å ikke sosialisere barna sine, så de ikke fungerer i gitte institusjoner og situasjoner som de fleste mennesker må forholde seg til som for eksempel sfo. Anonymous poster hash: ef873...3da
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #4 Skrevet 12. august 2015 Her får barna velge, så de tar en dag nå og da. Synes mer synn på de som må, før og etter skole, hver eneste dag SFO er åpen! Kanskje det er vanlig hos mange, men her gjelder det type 2-4 stk fra hver klasse og de blir naturlig nok overlykkelige om mine barn kommer innimellom også. Anonymous poster hash: bc8dc...b1e
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #5 Skrevet 12. august 2015 Mine barn må være på SFO både før og etter skolen fordi jeg må jobbe. Sånn er livet. Dere som ikke benytter dere av SFO, er dere hjemmeværende eller hvordan får dere hverdagen til å gå opp uten SFO? Anonymous poster hash: ff317...abd
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #6 Skrevet 12. august 2015 Mine barn må være på SFO både før og etter skolen fordi jeg må jobbe. Sånn er livet. Dere som ikke benytter dere av SFO, er dere hjemmeværende eller hvordan får dere hverdagen til å gå opp uten SFO? Anonymous poster hash: ff317...abd Jeg vet ikke hva folk rundt her driver med, men veldig få bruker SFO, sånn er det bare. Mine er hjemme "alene" med min mor i nabohuset. Anonymous poster hash: bc8dc...b1e
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #7 Skrevet 12. august 2015 Hi....dere har ikke tilbud om sfo...hva er problemet? Hvorfor gidder du lage sak ut av det? Jeg har ikke sett den andre tråden. Men min gutt gikk i 1 kl i fjor. 53 av 55 elever gikk på SFO. Da synes jeg faktisk synd på de som gikk hjem fordi barna gledet seg til ulike aktiviteter de skulle gjøre etterpå på sfo sammen, ting de gjorde var ofte snakkisen dagen etter og ikke minst sosialisering med venner. Jeg vet i et av tilfellene at en av guttene gikk hjem for å spille playstation mens resten av vennene var på sfo. Der lekre de, var på tur og hadde ulike aktiviterer. Moren skrøyt av at sønnen spilte playstation i 3 timer hver dag før hun kom hjem. Anonymous poster hash: 3ff42...21a
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #8 Skrevet 12. august 2015 Mine barn må være på SFO både før og etter skolen fordi jeg må jobbe. Sånn er livet. Dere som ikke benytter dere av SFO, er dere hjemmeværende eller hvordan får dere hverdagen til å gå opp uten SFO? Anonymous poster hash: ff317...abd Mine barn er hjemme alene! Er snakk om maks et par timer 4 dager i uka! det gidder jeg ikke betale mange tusen for når de koser seg hjemme alene før mamma, pappa og lillebror kommer hjem og det er tid for middag, lekser, aktiviteter ol! Anonymous poster hash: df2b7...2ab
TinaK 1990 Skrevet 12. august 2015 #9 Skrevet 12. august 2015 Her får barna velge, så de tar en dag nå og da. Synes mer synn på de som må, før og etter skole, hver eneste dag SFO er åpen! Kanskje det er vanlig hos mange, men her gjelder det type 2-4 stk fra hver klasse og de blir naturlig nok overlykkelige om mine barn kommer innimellom også. Anonymous poster hash: bc8dc...b1e Her går stort sett 100% av 1-3 klassingene. I 4 klasse begynner barna å trappe ned etter jul. Men sfo er populært her; flott uteområde og stort inne, mange morsomme aktiviteter og kurs...ikke minst engaskjerte voksne!!!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #10 Skrevet 12. august 2015 Hi....dere har ikke tilbud om sfo...hva er problemet? Hvorfor gidder du lage sak ut av det? Jeg har ikke sett den andre tråden. Men min gutt gikk i 1 kl i fjor. 53 av 55 elever gikk på SFO. Da synes jeg faktisk synd på de som gikk hjem fordi barna gledet seg til ulike aktiviteter de skulle gjøre etterpå på sfo sammen, ting de gjorde var ofte snakkisen dagen etter og ikke minst sosialisering med venner. Jeg vet i et av tilfellene at en av guttene gikk hjem for å spille playstation mens resten av vennene var på sfo. Der lekre de, var på tur og hadde ulike aktiviterer. Moren skrøyt av at sønnen spilte playstation i 3 timer hver dag før hun kom hjem. Anonymous poster hash: 3ff42...21a Tror det er store forskjeller på by og land. Hadde det vært slik hos oss også ville nok mine barn valgt SFO mer fast, men slik det er nå velger de det flest gjør; å gå hjem Anonymous poster hash: bc8dc...b1e
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #11 Skrevet 12. august 2015 Det er ikke omsorgsvikt og ikke ha barn i SFO, men du sikter til tåden med den hysteriske mamman det er ømsorsvikt det hun holder på med. men her vi bor er det nesten "tvang" for de aller fleste er på SFO g de arna som ikke går på SFO har ingen å leke med. Anonymous poster hash: 8ff5b...9ea
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #12 Skrevet 12. august 2015 Mine gutter er ikke klare for å gå alene hjem fra skolen ha nøkkel og være hjemme alene i flere timer før vi kommer hjem! De er 6 år, når lar dere ungene være alene hjemme? Vi bor i byen. Anonymous poster hash: 96cf3...905
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #13 Skrevet 12. august 2015 Mine gutter er ikke klare for å gå alene hjem fra skolen ha nøkkel og være hjemme alene i flere timer før vi kommer hjem! De er 6 år, når lar dere ungene være alene hjemme? Vi bor i byen. Anonymous poster hash: 96cf3...905 Bor på landet med mormor i nabohuset. De velger selv og har gjort dette fra skolestart. Men så er det også rimelig vanlig rundt her at barn går til besteforeldre, har foreldre som jobber skift, er alene osv Anonymous poster hash: bc8dc...b1e
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #14 Skrevet 12. august 2015 Det finnes unger som har gått i barnehagen som også har problemer med å tilpasse seg skolesituasjonen. Det finnes unger som beveger seg fra trygg til usikker og tilbake til trygg igjen, uten at det er store problemer som forårsaker det. Det er faktisk også sånn at noen unger er utadvendte i et øyeblikk og beskjedne i en annen situasjon. Om 5-6 åringer ser på skolestart med skrekkblandet fryd, tenker jeg ikke annet enn at det er helt normalt. Anonymous poster hash: 6de57...3ff
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #15 Skrevet 12. august 2015 Vi er en av få som ikke har SFO og det er jeg veldig glad for. Mannen og jeg har fleksibel jobb, så vi henter barna på skolen hver dag. Herlig med masse tid sammen og barna har ikke noe problem med å være sosial ellers! Glad vi har mulighet til å velge. Anonymous poster hash: 28788...1e5
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #16 Skrevet 13. august 2015 Mine har ikke sfo for jeg er hjemme, koselig å hente de tidlig og ha flere timer sammen, føler meg priviligert. Anonymous poster hash: e07bd...802
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #17 Skrevet 13. august 2015 Det spørs på livssituasjonen til den enkelte familie! Ingen å leke med når alle barna er på sfo. Nå trives min (snart 2. klassing) svært godt på sfo og vil gjerne være der. Hun er mye alene med oss foreldre på ettermiddagen og i helger og ferier. Som enebarn er det jo ingen i familien å leke med. Har bare ett søskenbarn som er på omtrent samme alder - de andre er voksne og vi bor ikke så nær hverandre. Anonymous poster hash: c366a...f8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå