Gå til innhold

Kjøre fra Kristiansand til Bergen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken vei er kortest å kjøre fra Kristiansand til Bergen, hvor mange timer er det ca. ? 

Hørt at man må ta flere ferger, hvor finner jeg info om pris og hvor disse seiler ifra ? 

Prøvde å se inne på fjord1 ferge selskapet for å finne ferge til bergen men med lokale stedsnavn

så skjønte jeg ingenting.

Anonymous poster hash: 30718...851
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en titt på goole maps ;)

Anonymous poster hash: 3190b...e6f
Skrevet

Dersom du kjører via Stavanger må du ta ei ferje i arsbågen og neste ferje i sandvikvåg.

Anonymous poster hash: fcca2...4c8

Skrevet

Arsvågen

Skrevet

Du kan kjøre fra Kristiansand til Haukeli (forbi Hovden) og videre til Odda. Kjører videre derfra mot Kinsarvik, men tar av og over Hardangerbroa. Mener det ikke er ferjer på den strekningen. Sjekk med Google maps.

Anonymous poster hash: 80f08...527

Skrevet

Den korteste og mest familievennlige strekningen er langs kysten. Da er det to ferger. En mellom Stavanger og Bokn og neste fra Stord til Os.

Anonymous poster hash: 60d6d...b54

Skrevet

Sjekket Google nå og den korteste var via Haukeli og Odda, altså Rv9 fra Kristiansand. Kystruten er ikke mer barnevennlig enn de andre alternativene. Strekningen Kristiansand - Stavanger er lang og drøy synes jeg.

Anonymous poster hash: 80f08...527

Skrevet

På kystruten er det jo naturlige pauser. Får gått på do og spist mat på ferjene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...