Gå til innhold

Noen som har opplevd lignende? Litt bekymret..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter :)

Jeg var inne til utredning på nevrologisk i april i fjor. Frem og tilbake flere ganger. Det begynte med at tærne mine/noe av foten, ble følelsesløst/numment, og det bredte seg opp til rett under kneet. Til tider prikker det. Dem fant ingenting på ryggmargsprøve, blodprøver og andre nevrologiske prøver/tester. Det hele endte med at jeg fikk beskjed om at det KUNNE være et resultat av store psykiske belastninger på kort tid (alvorlig sykdom hos en av mine aller nærmeste, (h*n har ikke lenge igjen nå dessverre)  og mannen ble borte når barna var 10 uker og 6 år) pluss annet i hverdagen som jeg gjerne kunne vært foruten. (og at jeg hadde litt nedsatt ledningshastighet gjennom nervene )

Problemet er bare at jeg ikke klarer helt å slå meg til ro med dette, og nå har det i tillegg til å være numment blitt forferdelig vondt, etter at det har vært "greit" en god stund. Såpass vondt at jeg halter når jeg går, og når jeg sitter/ligger, så verker det helt sinnsykt, og det er helt håpløst å slappe av/sove normalt.

Jeg har en legetime på tirsdag, for da er legen min tilbake fra ferie. Jeg har ikke veldig lyst til å gå gjennom en ny runde med vonde tester/prøver, bare for å få vite at dem ikke skjønner hva som feiler meg. Heldigvis har jeg en jobb jeg kan klare på tross av dette, men ikke uten smertestillende hvis dette fortsetter. Det er venstre fot, men det har vel kanskje ikke så mye å si.. Håper noen kan svare på dette hvis dem vet hva det evnt kan være :)

Jeg vil helst ikke bli syk/ha en snikende sykdom, for det har det vært mer enn nok av i denne familien nå :(

Anonymous poster hash: 8a8d9...803
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en venninne som hadde det sånn, egentlig enda verre. Hun slet til tider med å gå, klarte ikke å reise seg ut av sengen o.l . Dette kom etter en veldig lang og tung psykisk tid. Hun fikk i tillegg helvetes ild, noe som selvsagt ikke gjorde det bedre. Hun fikk god oppfølging av legen og ble sjekket for "alt" De fant ingenting og det ble etterhvert lagt på det psykiske. Etterhvert fikk hun det bedre og plagene forsvant sakte, men sikkert. I dag, 2 år etter er hun helt fin, det var nok kroppen som gjorde opprør rett og slett. Så jeg håper for din del at det er slik, (misforstå meg rett, jeg VET hvor gjerne man vil finne en ting, som er lett å fikse!)

Anonymous poster hash: d0f7d...7ad

Skrevet

Jeg har også hatt helvetes ild. (Og prikking i fingrene.) Kanskje det faktisk er det psykiske da.. Jeg vil jo gjerne at det skal være det, for da vet jeg at det mest sannsynlig vil gå over. Tusen takk for svar :)

Skrevet

Regner med at du har tatt CT og MR? Jeg har tapt følelse i venstre fot pga prolapser nederst i ryggen.. men jeg har smerter som stråler og skyter fra korsryggen og ned til lilletåa i tillegg da..

Skrevet

Jeg har også hatt helvetes ild. (Og prikking i fingrene.) Kanskje det faktisk er det psykiske da.. Jeg vil jo gjerne at det skal være det, for da vet jeg at det mest sannsynlig vil gå over. Tusen takk for svar :)

Klem, håper du får det bedre snart, prøv å lytt til kroppen, ta det med ro når du trenger det. Sjekk ut andre ting, så du får avklart at det ikke dreier seg om "noe mer alvorlig" men tenk at det kan ha sammenheng med det psykiske og gi deg selv tid.

Anonymous poster hash: d0f7d...7ad

Skrevet

Regner med at du har tatt CT og MR? Jeg har tapt følelse i venstre fot pga prolapser nederst i ryggen.. men jeg har smerter som stråler og skyter fra korsryggen og ned til lilletåa i tillegg da..

Dette tenkte jeg også da jeg leste HI's innlegg. Har selv operert et stort prolaps i korsryggen, grunnet store isjias-smerter. Har nå er nytt, men mindre prolaps rett ved det forrige. Symptomene på isjias er jo prikking i fot/nummenhet, smerter som følger isjiasnerven som går fra setet og helt ut i tærne...

Anonymous poster hash: 21769...f0d

Skrevet

Dette tenkte jeg også da jeg leste HI's innlegg. Har selv operert et stort prolaps i korsryggen, grunnet store isjias-smerter. Har nå er nytt, men mindre prolaps rett ved det forrige. Symptomene på isjias er jo prikking i fot/nummenhet, smerter som følger isjiasnerven som går fra setet og helt ut i tærne...

Ikke bare prikking i foten da...men også oppover hele benet (baksiden)...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...