Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #1 Skrevet 12. august 2015 Jeg sliter med litt forstoppelse og magen. Derfor spiser jeg litt mindre enn jeg skal, rett og slett fordi jeg klarer ikke uten å få smerter. I går stoppet fordøyelsen helt opp, klarte ikke å fordøye noe, og man kjenner maten hopper opp i halsen omtrent. Til og med sovepillen min virket ikke, sikkert fordi den bare lå på toppen av ufordøyd mat. Det ble en natt med mye store smerter og kvalme. I dag har jeg ikke spist noen ting, fordi fordøyelsen virker fortsatt ikke. Har drukket grønnsaksjuice, og mye vann. Går med en stor oppblåst mage. Før i dag tok jeg mini klyx, tenkte det kunne hjelpe. Da jeg alltid har avføring i tarmen, men får det ikke ut. Klyx hjalp nesten ingen ting, det kom ut bare bitte litt, veldig tynn avføring. Noen som har tips eller råd? Anonymous poster hash: de616...252
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #2 Skrevet 12. august 2015 Først av alt: Bruker du noen medisiner? Tenker da spesielt på smertestillende/beroligende. Anonymous poster hash: 21512...67a
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #3 Skrevet 12. august 2015 Jeg går på sterke smertestillende som stopper opp alt som er, men to frukt og fiber tabletter hver kveld holder ting i gang for meg. Anonymous poster hash: ae631...71d
MammaTilNick Skrevet 12. august 2015 #4 Skrevet 12. august 2015 Jeg fikk forstoppelse etter en operasjon og sterke smertestillende. Prøvde dufolac (vet ikke helt hvordan det skrives), sånn seig ellel guffe man drikker, men uten virkning. Prøvde laksoberaldråper sammen med dufolac og det fikk iallefall fart på systemet! Forferdelig å være forstoppet!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #5 Skrevet 12. august 2015 Prøv kiropraktor/osteopat. Høres rart ut, men det kan være muskler/vev som rett og slett knyter det sammen. Anonymous poster hash: a73c5...ed6
Gjest Skrevet 12. august 2015 #6 Skrevet 12. august 2015 Har også gått på endel smertestillinde i sommer pga operasjoner, og enste som funker er pursenid / dulcolax i tablettform. Foreferdig å gå slik og klarte knapt å få ned et glass vann. Eller anbefaler jeg å gå mye, drikke mye vann, fiber i form av grønnsaker når fordøyelsen begynner som normalt igjen For mye grov mat og lite drikke - gir motsatt effekt.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #7 Skrevet 12. august 2015 Spis ananas hver dag:) evt drikk ananas juice:) Anonymous poster hash: a3f2e...ee6
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #8 Skrevet 12. august 2015 Bevegelse Ellers hjelper vel linfrø og evt andre frø jeg ikke husker navnet på? Sviskesaft Anonymous poster hash: 6222d...b46
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #9 Skrevet 12. august 2015 Takk for svar. Tar aldri smertestillende eller beroligende. Tar allergitablett, men det har jeg jo gjort hele livet mitt. Jeg prøver å spise fiberrik mat, da jeg spiser. Men har veldig mye allergi, og føler at i det siste, så reagerer magen min på det meste. Går tur så og si hver dag. Men ikke i dag, grunnet utslitt og smerter. Ikke tørr jeg å prøve å spise, eller gjøre for mye heller. I morgen er det første dag på skolen, så det er obligatorisk og full dag. Spiser jeg ikke, så er ikke magen så plagsom. Men får kanskje ta en tur innom apoteket i morgen. Anonymous poster hash: de616...252
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå