Gå til innhold

Tilvening i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det i deres bhg.

Var der med min lille idag ca. 1,5 time. Imorgen er planen at vi skal legge han og så gå. Når han står opp så møter han kontaktpersonen. Synes at det er litt merkelig måte å gjøre det på. Han får ikke med seg at vi går, står opp og vi er ikke der 😔.

Hva synes dere?

Anonymous poster hash: 077cf...aa2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, sånn ville ikke jeg ha gjort det i alle fall.

Jeg ville vist ham at vi går og at vi kommer tilbake.

Jeg tenker at nesten alle barn blir jo litt mammadalt når de akkurat våkner, og å våkne på et fremmed sted med fremmede mennesker uten mamma....? Nei, jeg ville ikke likt det. ;)

Skrevet

Du/dere burde gå hvertfall 30 min før soving helst mer. Så når barnet våkner tar hun barnet opp og ringer dere. Høres helt feil ut at du er der når barnet sover, men ikke når det står opp. Det stritter imot alt jeg har lært

Anonymous poster hash: ea316...51b

Skrevet

Det er ikke uvanlig. Tre barn og har vært borti denne varianten. Synes den er fin fordi

1. Barnet pleier ikke å gråte når det våkner

2. Barnet får da en positiv opplevelse første gang alene i bhg (eller i det minste uten gråt, som ofte er alternativet)

Anonymous poster hash: 6aabd...fb3

Skrevet

Det går nok bra skal du se. Barnehagen ringer deg dersom de ser at situasjonen er uholdbart :)

Anonymous poster hash: 15436...bcc

Skrevet

Ikke gå når barnet sover.. Det vil (i hvertfall i noen tilfeller) gjøre at barnet blir utrygt. Si "hadet, jeg kommer tilbake" og vis at du går!

Anonymous poster hash: 9ddb0...680

Skrevet

Vi oppfordrer alltid foreldrene til å si ha det til barna sine, får ikke snike seg ut/ bort.

Anonymous poster hash: 54bc8...d15

Skrevet

De kan jo ikke ha helt kontroll på hva de driver med!! Ikke la dem gjøre det sånn. Vent til dag 3 med soving. De må legge og vekke

Anonymous poster hash: ed5fe...275

Skrevet

Hadde ikke gått med på å gjøre det på den måten. Her gikk vi ca en time før soving, så ringte de når han våknet så vi hentet ham da.

Anonymous poster hash: 9b760...700
Skrevet

Det hadde jeg aldri gått med på. Man skal så lenge det lar seg gjøre ALLTID ta farvel med barnet. Soving alene andre dag synes jeg også var drygt. Hos oss er foreldrene der både dag en og to. Tredje dag går de en liten tur.

Anonymous poster hash: 09953...243

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...