Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #1 Skrevet 12. august 2015 Nå kjenner jeg tre par som har barna sine 50-50. Og hos alle de tre parene, er der slik at når barnet er hos den ene foreldren, skaffer vedkommende seg Brnevakt og drar på fest. Er man bedt bort I bursdag, eller en annen stor feiring, er jo det en ting. Men bare for å dra på bye! Skjønner det ikke. Kan man ikke da dra ut de to helgene I mnd hvor man ikke har barnet??? Veldig sjelden jeg irriterer meg over hva adresse gjør altså, men dette irriterer meg skikkelig... Anonymous poster hash: d187f...300
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #2 Skrevet 12. august 2015 Tyder jo på at disse personene ikke er interessert i barna sine. Jeg har to barn som er annenhver helg hos pappan, og da gjør jeg det jeg har lyst til. De helgene JEG har barna er det BARNA som er i fokus. Nå liker jo jeg å tilbringe tid med dem da, og om jeg skal ha barnevakt til dem når det er min samværshelg ..ja da må det være noe veldig viktig jeg skal på. Men alle er jo forskjellige da.. Anonymous poster hash: add3d...aee
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #3 Skrevet 12. august 2015 Jeg skjønner hva du mener. Men samtidig så kjenner jeg flere som tar det litt for langt, og lar alt det sosiale livet være den uka de ikke har barnet, slik at barnet får fullt fokus. De lager også kun middager barnet vil ha i sin uke osv. Det er jo vel og bra å ha barnet i fokus, men samtidig er det ikke alltid sunt for barnet å ha fullt fokus fra mor ei uke og far ei uke. Disse familiene vil jo bare det beste for sitt barn, men det ender jo opp med barn som får styre hverdagen sin totalt . Noe jeg ikke tror er sunt. Kanskje det er bra for barnet å ha barnevakt innimellom, selv om det betyr mindre helgekos med den ene forelderen? Man må jo ha mest hverdager i livet sitt. Selv om man bare har barnet halve tiden. Det er ikke bra for barnet at alt legges til side hele livet (som det jo blir om begge foreldrene skal sette livet på pause når de har barnet ). Dette ble fryktelig dårlig skrevet. Skylder på ammetåka, og håper du skjønner hva jeg prøver å si. Anonymous poster hash: 47506...621
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #4 Skrevet 12. august 2015 Jeg skjønner hva du mener. Men samtidig så kjenner jeg flere som tar det litt for langt, og lar alt det sosiale livet være den uka de ikke har barnet, slik at barnet får fullt fokus. De lager også kun middager barnet vil ha i sin uke osv. Det er jo vel og bra å ha barnet i fokus, men samtidig er det ikke alltid sunt for barnet å ha fullt fokus fra mor ei uke og far ei uke. Disse familiene vil jo bare det beste for sitt barn, men det ender jo opp med barn som får styre hverdagen sin totalt . Noe jeg ikke tror er sunt. Kanskje det er bra for barnet å ha barnevakt innimellom, selv om det betyr mindre helgekos med den ene forelderen? Man må jo ha mest hverdager i livet sitt. Selv om man bare har barnet halve tiden. Det er ikke bra for barnet at alt legges til side hele livet (som det jo blir om begge foreldrene skal sette livet på pause når de har barnet ). Dette ble fryktelig dårlig skrevet. Skylder på ammetåka, og håper du skjønner hva jeg prøver å si. Anonymous poster hash: 47506...621 Jeg skjønner godt hva du mener, og jeg tenker at regler og rutiner er veldig viktig uansett hvor mye man har barna. Det jeg ikke skjønner, er hvordan man kan be pm barnevakt de helgene man hr barna, kun for å ta en fest! Det kan da ikke være så viktig! Jeg snakker da ikke om å være sosial, så besøk av venner osv. Men denne drikkingen. Er det så innmari viktig å feste på byen, at man bare må ha barnevakt? Hvorfor kan man ikke da "bare" feste de to høgere man ikke har barnet? Hi Anonymous poster hash: d187f...300
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #5 Skrevet 12. august 2015 Nå kjenner jeg tre par som har barna sine 50-50. Og hos alle de tre parene, er der slik at når barnet er hos den ene foreldren, skaffer vedkommende seg Brnevakt og drar på fest. Er man bedt bort I bursdag, eller en annen stor feiring, er jo det en ting. Men bare for å dra på bye! Skjønner det ikke. Kan man ikke da dra ut de to helgene I mnd hvor man ikke har barnet??? Veldig sjelden jeg irriterer meg over hva adresse gjør altså, men dette irriterer meg skikkelig... Anonymous poster hash: d187f...300 Her er det riktignok ikke 50/50 deling, men pjokken er hos far annenhver helg... Noen ganger er det slik at mine venninner har barnefri i mine helger og jeg har også en mamma som veldig gjerne vil ha mini på overnatting i ny og ne. Da blir det naturligvis slik at jeg har barnevakt i min helg innimellom. Utad kan det jo se veldig "feil" ut.. Men de som konsekvent har barnevakt HVER barnehelg, syns jeg også er litt merkelig. Anonymous poster hash: 1e4b9...7fb
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #6 Skrevet 12. august 2015 Nå har ikke jeg denne problemstillingen selv da, men gjør meg noen tanker om dette likevel. I utgangspunktet skulle man tro foreldrene ønsker å ha lørdagskos med ungene sine, og det har de nok også innimellom? Og så er det jo forresten litt viktig å tenke på hvem barnevakten er? Hvis det f.eks er besteforeldre eller tanter/onkler så vil jo det være positivt for deres forhold til barnet. Familie får jo ofte mer nær kontakt med barna når foreldrene ikke er tilstede. Anonymous poster hash: f3665...367
Iiiiik Skrevet 12. august 2015 #7 Skrevet 12. august 2015 Nå kjenner jeg tre par som har barna sine 50-50. Og hos alle de tre parene, er der slik at når barnet er hos den ene foreldren, skaffer vedkommende seg Brnevakt og drar på fest. Er man bedt bort I bursdag, eller en annen stor feiring, er jo det en ting. Men bare for å dra på bye! Skjønner det ikke. Kan man ikke da dra ut de to helgene I mnd hvor man ikke har barnet??? Veldig sjelden jeg irriterer meg over hva adresse gjør altså, men dette irriterer meg skikkelig... Anonymous poster hash: d187f...300 Mitt inntrykk er at mange nyskilte har det sånn i en periode. Deres eneste referanse til singellivet er fra da de var betydelig yngre, og når de blir single igjen vender de tilbake til det de kjenner. De søker bekreftelse på byen og de etablerer kanskje også en flørt som de ikke vet hvordan de skal videreføre til noe annet eller som de ikke ønsker å videreføre. Har også venninner som har sagt at de får med seg lørdagskosen med barna allikevel, og at de ikke går ut før omtrent ved barnas leggetid. Som gift, satt og litt kjedelig er det vanskelig å forstå. Jeg kan ikke huske sist jeg var på byen, og det frister virkelig ikke heller. Men så trenger jeg heller ikke forstå det, og jeg synes jeg har sett at det roer seg relativt raskt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå