Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #1 Skrevet 12. august 2015 Fordi løping er min greie,min treningsform, min avkobling og mitt fristed! Han har en svært tidkrevende hobby som jeg strekker meg langt for at han skal kunne drive med! Det innebærer at jeg er veldig mye alene med 3 små, ensomme kvelder og veldig mye mer husarbeid på meg! Jeg løper når han ikke driver med sitt, ofte kommer jeg meg ikke ut før etter 21.30. Nå har han også begynt å løpe, og selvfølgelig prøver han å gjøre det til en konkurranse: vil vite tidene og distansene mine! Jeg får enda færre muligheter til trening fordi han også skal ut om kveldene, min trening blir satt enda mer på vent! Og han prøver selvfølgelig å fortelle meg hvordan jeg helst bør trene! Grrrrrr!!! Han har trent et halvt år av 45 og vips er han eksperten!! Jada, smålig og lite raust av meg, men sånn et det bare!! 😠 Anonymous poster hash: 944e6...dbf
soleia Skrevet 12. august 2015 #2 Skrevet 12. august 2015 Ikkje småleg å ville dele fritida likt, og at ikkje alle hans interesser skal gå framom dine, eller å irritere seg over ein "besserwisser" som har halde på i eit halvt år. Eg hadde ikkje godteke ei slik skeivdeling i vår heim.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #3 Skrevet 12. august 2015 Men du godtar det jo? Anonymous poster hash: f6ef5...b45
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #4 Skrevet 12. august 2015 Han har vært skadet i et kne og påstår at han "må" trene han også! Så jeg kan ikke akkurat nekte han det heller.. Den andre hobbyen hans kan jeg heller ikke "nekte" han, da det går ut over en hel del andre.. Anonymous poster hash: 944e6...dbf
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #5 Skrevet 12. august 2015 Men hvorfor er det bare du som skal innrette deg etter hans hobbyer? Han har allerede en hobby som krever nok tid. Da får han kutte ned på den for å trene det "syke" kneet sitt. Du kan jo ikke være den som alltid sitter hjemme med ungene. Anonymous poster hash: f6ef5...b45
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #6 Skrevet 12. august 2015 Vi har en familieplanlegger på veggen. Der står det klart og tydelig når jeg skal trene! 2-3 ganger i uka! Det rokker jeg ikke ved med mindre det er jobb eller barn( har mest kveld etter 20). Sett opp en plan, forhold dere til den! Da blir det også mer synlig hvor mye tid han faktisk bruker. Anonymous poster hash: 648e5...e5d
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #7 Skrevet 12. august 2015 Siden han har en hobby som tar mye tid, så burde han legge løpingen til morgenen før barna står opp, og la kveldene være dine Anonymous poster hash: 8dad7...58c
Stridsmøy Skrevet 12. august 2015 #8 Skrevet 12. august 2015 Siden han har en hobby som tar mye tid, så burde han legge løpingen til morgenen før barna står opp, og la kveldene være dine Anonymous poster hash: 8dad7...58c Enig! Han må faktisk føye seg for en gangs skyld. Er lumpent at du alltid må tre til side pga. han.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #9 Skrevet 12. august 2015 Jeg prøver å være først ute med å si fra om at jeg skal trene, men ofte har han tenkt det samme.. Hvis jeg sier noe vil han påstå at jeg ikke bryr meg og at jeg ikke synes at hans helse er viktig😳 Det er urettferdig! Dessuten irriterer det meg at han tror han skal klare å bli bedre enn meg.. Ikke faen!!! Anonymous poster hash: 944e6...dbf
Gustav Klitt Skrevet 12. august 2015 #10 Skrevet 12. august 2015 Jeg prøver å være først ute med å si fra om at jeg skal trene, men ofte har han tenkt det samme.. Hvis jeg sier noe vil han påstå at jeg ikke bryr meg og at jeg ikke synes at hans helse er viktig😳 Det er urettferdig! Dessuten irriterer det meg at han tror han skal klare å bli bedre enn meg.. Ikke faen!!! Anonymous poster hash: 944e6...dbf Det kommer han til å klare så lett som bare det - du kommer jo ikke til å få trent lenger... Fra spøk til alvor; sett ned løpefoten.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #11 Skrevet 12. august 2015 Ja, jeg prøver! Skal løpe maraton i september! Anonymous poster hash: 944e6...dbf
Superdolly Skrevet 12. august 2015 #12 Skrevet 12. august 2015 Jeg prøver å være først ute med å si fra om at jeg skal trene, men ofte har han tenkt det samme.. Hvis jeg sier noe vil han påstå at jeg ikke bryr meg og at jeg ikke synes at hans helse er viktig Det er urettferdig! Dessuten irriterer det meg at han tror han skal klare å bli bedre enn meg.. Ikke faen!!! Anonymous poster hash: 944e6...dbf Det der hadde jeg slengt rett tilbake i trynet på ham: Hvorfor skal alle hans ønsker og behov alltid trumfe dine? Det er jo han som ikke bryr seg. Hvorfor bryr ikke han seg om din helse og din fysiske form? Hvorfor synes han det er rettferdig å låse deg til hjemmet etter hans innfall? Hans frihet er ditt fengsel, og hadde min mann holdt på slik hadde jeg spurt ham rett ut om han egentlig elsket meg. Hvis han svarte ja, ville jeg spurt hvorfor han da valgte å frata meg den siste rest av fritid. Sett foten ned.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #13 Skrevet 12. august 2015 Tørr ikke spørre om han elsker meg😳 Men skal definitivt kreve mer egentid framover.. Han jobber overtid, har jobbreiser også, i tillegg til sin veldig krevende hobby. Anonymous poster hash: 944e6...dbf
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #14 Skrevet 12. august 2015 Huff, be han ta seg en bolle! På tide å bli voksen 😡 Vis han denne tråden du så kanskje han innser ingen holder ut med slik oppførsel og at han får belage seg på en alderdom i ensomhet Anonymous poster hash: b19a0...ddf
TPK Skrevet 12. august 2015 #15 Skrevet 12. august 2015 Uff, hva er denne andre hobbyen da? Høres helt urimelig ut. Dere må lage en timeplan der dere deler ettermiddagene likt. Så kan du bruke din nyvunne ekstratid til å surfe åpenlyst på nettet midt foran ham, gå på spa, dusje lenge eller noe heeelt annet. Poenet er at til visse faste avtalte tider tar han barna og du gjør akkurat det du vil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå