Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #1 Skrevet 12. august 2015 At det er fint om foreldrene sier fra dersom barnet ikke skal ha mat? Er så lei av at halvparten av ungene sier de har spist når de kommer. Lager ikke pølser, så er betydelig mer arbeid og kostnad med å lage mat til unger som ikke vil ha. Anonymous poster hash: 7a866...30f
Tipp topp Skrevet 12. august 2015 #2 Skrevet 12. august 2015 Har aldri vært borti at barn som kommer i bursdag ikke skal ha mat, så jeg ville synes at det var noe spesielt å skrive hvis mine barn hadde fått en slik innvitasjon.
Mamma til 2 søte Skrevet 12. august 2015 #3 Skrevet 12. august 2015 Regner med dette er en tulle-tråd, men svarer likevel. Nei, det er ikke greit. Ingen spiser rett før de skal i bursdag uansett.
Superdolly Skrevet 12. august 2015 #4 Skrevet 12. august 2015 Det kan du selvsagt skrive. Jeg ville nok ha syntes det var litt merkelig å se noe slikt i en innbydelse, men jeg hadde ikke reagert veldig negativt på det. Jeg lurer på om du har tenkt på muligheten for at ungene drar en hvit løgn og sier at de har spist hjemme for å slippe å si at de ikke liker maten, ikke tør eller vil smake på maten. Jeg vet jo ikke om det du serverer er så spesielt at dette er aktuelt, da. Men jeg har opplevd det selv. Når (noen) unger blir tilbudt uvant eller fremmed mat, sier de nei takk, de har nettopp spist eller de er ikke sultne.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #5 Skrevet 12. august 2015 Hva pleier du å servere? Kan hende barna ikke liker maten? Syns det er rart å skrive slikt i innbydelsen. Kan du ikke bare ha restene neste dag eller fryse de? Anonymous poster hash: bebd5...b73
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #6 Skrevet 12. august 2015 Nei, er ikke tull. Sist vi hadde bursdag serverte vi taco med mange valgmuligheter (både kylling, kjøttdeig, skjell, lefser og alt av grønnsaker og sauser). Da var det hele 4 barn som sa at de hadde spist middag hjemme. Det skapte mye støy fordi de ikke ville sitte i ro ved bordet og maste hele tiden om når de andre var ferdige å spise. Jeg reagerer på at foreldre lar ungene spise rett før de skal i bursdag. Hi Anonymous poster hash: 7a866...30f
soleia Skrevet 12. august 2015 #7 Skrevet 12. august 2015 Har ikkje vore borte i at dei ikkje et noko, men ikkje alle et så mykje. Det kjem jo an på om dei likar det som vert servert. Du treng jo ikkje bere inn/varme opp all maten, slik at det er lettare å gøyme til ein annan gong? Synes det høyres litt rart ut å ha i innbydinga, og då må du kanskje ha med menyen med det same, slik at dei veit om det er mat ungane et eller ikkje?
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #8 Skrevet 12. august 2015 Jeg har ofte opplevd barn som nettopp har spist når de kommer i bursdag, og har noen ganger gitt mine egne barn mat om jeg var usikker på om de fikk noe varmt eller bare kaker feks. Men etter noen bursdagsfeiringer har jeg aldri opplevd at det ikke har blitt servert pølser e.l så nå sender jeg barna "sultne". Så kommer litt ant på alderen på barna hva jeg hadde skrevet i innbydelsen. Smartere å skrive feks: "Det blir servert taco og kaker , gi gjerne beskjed om allergier eller om det andre ting vi må ta hensyn til" Anonymous poster hash: 85223...c9d
anonomous Skrevet 12. august 2015 #9 Skrevet 12. august 2015 Mest sannsynlig likte de ingenting av det du hadde laget.. Sært å skrive det i innbydelsen.. Ha en pølsepakke i bakhånd..
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #10 Skrevet 12. august 2015 Hva med å heller skrive at det blir servert mat og kaker, f.eks? Er ikke sikkert alle tenker at det det blir servert mat i barnebursdag, kanskje? Selv om det også er litt rart. Anonymous poster hash: 4a4ce...580
TPK Skrevet 12. august 2015 #11 Skrevet 12. august 2015 Som andre har sagt er det jo ikke sikert de vet om det serveres skikkelig middag. Hvis de tror det er pølser eller bare kaker er det kanskje noen som gir barnet litt annen mat først? Så keg villebheller bare skrevet at "det blir servert xxx, gi beskjed hvis noen har allergier o.l."
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #12 Skrevet 12. august 2015 Kan du ikke heller skrive at det serveres taco i bursdagen 🎈? Så vet foreldrene at det serveres mat og ikke bare kaker. Anonymous poster hash: 31e57...5ed
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #13 Skrevet 12. august 2015 Det er ikke alle barn som spiser texmex. Det blir for sterkt for dem. Anonymous poster hash: d7171...cd3
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #14 Skrevet 12. august 2015 Det er ikke alle barn som spiser texmex. Det blir for sterkt for dem. Anonymous poster hash: d7171...cd3 Det var ren oppskåret kylling i tilfelle noen ikke likte krydder. Dessuten var ungene 9 år. Hi Anonymous poster hash: 7a866...30f
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #15 Skrevet 12. august 2015 Nei, er ikke tull. Sist vi hadde bursdag serverte vi taco med mange valgmuligheter (både kylling, kjøttdeig, skjell, lefser og alt av grønnsaker og sauser). Da var det hele 4 barn som sa at de hadde spist middag hjemme. Det skapte mye støy fordi de ikke ville sitte i ro ved bordet og maste hele tiden om når de andre var ferdige å spise. Jeg reagerer på at foreldre lar ungene spise rett før de skal i bursdag. Hi Anonymous poster hash: 7a866...30f Det er da veldig vanlig at barn ikke liker taco? Min hadde garantert sagt nei takk. Anonymous poster hash: ab14d...d2b
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #16 Skrevet 12. august 2015 Det er ikke alle barn som spiser texmex. Det blir for sterkt for dem. Anonymous poster hash: d7171...cd3 Det var ren oppskåret kylling i tilfelle noen ikke likte krydder. Dessuten var ungene 9 år. Hi Anonymous poster hash: 7a866...30f Du har tydeligvis aldri hatt erfaring med kresne barn. Anonymous poster hash: ab14d...d2b
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #17 Skrevet 12. august 2015 Nei, er ikke tull. Sist vi hadde bursdag serverte vi taco med mange valgmuligheter (både kylling, kjøttdeig, skjell, lefser og alt av grønnsaker og sauser). Da var det hele 4 barn som sa at de hadde spist middag hjemme. Det skapte mye støy fordi de ikke ville sitte i ro ved bordet og maste hele tiden om når de andre var ferdige å spise. Jeg reagerer på at foreldre lar ungene spise rett før de skal i bursdag. Hi Anonymous poster hash: 7a866...30f Det er da veldig vanlig at barn ikke liker taco? Min hadde garantert sagt nei takk. Anonymous poster hash: ab14d...d2b Min også. Anonymous poster hash: ab46a...107
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå