Gå til innhold

Dere som har født før eller nylig :)


Reese

Anbefalte innlegg

Hvordan var rutinene der du fødte etter fødsel?

 

Jeg var alene ved siste fødsel og ble liggende på fødestua et par timer etter at datteren min ankom før jeg ble sendt i dusjen mens barnepleier tok jenta med seg får å vaske og kle henne. Da jeg kom inn igjen ble det gjort klart til å bli kjørt opp til barsel, det var fylt på barselhotellet.

 

Dette er en del år siden, så jeg lurer litt på hvordan det fungerer nå også ved de ulike sykehusene.

Og ikke minst fordi jeg har mannen med. 

 

Hvordan var det for dere?

 

Noen andre som har opplevd å bli sendt til barsel avd fordi det var fylt ved hotellet?

 

Takker for erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har født mine hjemme (planlagt hjemmefødsel) og har ikke hatt slike utfordringer.... Takk gud for det!!!

Anbefaler alle å lese seg litt opp på hjemmefødsel og svarer gjerne på spm om noen lurer på noe. Bor i Bergen og er ikke imponert over KK og andres erfaringer derfra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har født mine hjemme (planlagt hjemmefødsel) og har ikke hatt slike utfordringer.... Takk gud for det!!!

Anbefaler alle å lese seg litt opp på hjemmefødsel og svarer gjerne på spm om noen lurer på noe. Bor i Bergen og er ikke imponert over KK og andres erfaringer derfra....

Det skulle jeg mer en gjerne prøvd, men pga et tidligere KS har jeg ikke lov :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte på Drammen, riktignok med ks- men jeg vet at mange sykehus nå er mor og barnevennlige- inkl Drammen. Det innebærer en rekke ting, blant annet at mor og barn skal være mest mulig sammen. Sjekk ut om ditt sykehus er mor og barn vennlig- er bare å Google i vei, så vil jeg tro retningslinjene står der😊lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter fødsel ble vi alene på fødestua et par timer for å kose oss med jenta. Det var rutine sa de. De kom kun innom med mat og veide/målte jenta på slutten, pluss så til at jeg kom meg på do. Så ble vi trillet på barselhotellet. Det var et mor-barn-vennlig sykehus, så hun var ikke borte fra meg i det heletatt på hele oppholdet (bortsett fra nyfødtscreeningen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er sus du skal være på reese:-) fødte der sist uke, og for litt over et år siden. De sender oss iallefall på barsel, om hotellet er fullt. For et år siden fikk vi hotell, men nå var det fullt, så det ble barsel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som det er sus du skal være på reese:-) fødte der sist uke, og for litt over et år siden. De sender oss iallefall på barsel, om hotellet er fullt. For et år siden fikk vi hotell, men nå var det fullt, så det ble barsel..

takk for svar :) Slike som ditt og violeta sitt var det jeg var ute etter.

 

Helt riktig, jeg skal på sus :)

Sist gang var det helt greit å havne på barsel, men denne gang er jeg ikke alene og har så lyst å ha mannen min med meg.

 

Hvordan er mor-barn vennligheten der nå? Kjører de fremdeles avgårde med barnet mens du må dusje, eller var far med babyen?

 

Gratulerer forresten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn på sus at hvis man havner på barsel får ikke far være med? Eller er det mulighet for han å sove der sammen med mor & barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn på sus at hvis man havner på barsel får ikke far være med? Eller er det mulighet for han å sove der sammen med mor & barn?

Ja, det tror jeg ikke vi får om vi må på barsel dessverre. Drit kjipt om det ikke er ledig plass på hotellet. ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det sånn på sus at hvis man havner på barsel får ikke far være med? Eller er det mulighet for han å sove der sammen med mor & barn?

Ja, det tror jeg ikke vi får om vi må på barsel dessverre. Drit kjipt om det ikke er ledig plass på hotellet. ...

Vi må nok dele rom med andre på barsel, derfor får ikke far være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født på SUS nylig, og for 3 år siden.

Var ikke alene med baby før etter baby var veid og målt, det skjedde sånn ca 1-2 timer etter fødsel, før det har barnet ligget å sugd melk, eller forsøkt ihvertfall.
Det er standard uansett far eller andre der, eller man er alene.

Etter at de to siste ble veid og målt gikk far (og resten) hjem.
Så da jeg gikk i dusjen ble baby tatt ut på pauserommet til de ansatte, det er som regel alltid noen som kan se til den lille.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født på Bærum, men det er mor barnvennlig sykehus og prosedyren har vært at jeg og pappaen har vært på føden sammen med baby i 2 timer før de har veid og målt. Deretter har pappaen passet baby mens jeg har dusjet.  For 2 år siden var det vist så travelt på føden at vi tok dusjing og veiing på barsel .Da dusjet jeg mens de tok veiingen så da var hun faktisk borte i 10 min.

 

Det er ikke barselhotell der så den problemstillingen har vi ikke, selv har vi ønsket at far har vært hjemme uansett . med nr 1 fikk vi ikke lov til å bo på familierom pga prematur og med de andre har han dratt hjem til de andre barna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fødte på SUS for et år siden. Måtte opereres etter fødsel og våknet alene. Far og barn ble sendt ned på oppvåkningen når jeg våknet, men fikk bare bli på betingelse av at vi klarte å holde jenta vår stille... Så jeg mistet altså de første (og beste) timene av min datters liv og dersom hun gråt skulle jeg jammen miste de neste timene også. Hadde de prøvd å ta henne fra meg hadde jeg fått et psykisk sammenbrudd, jeg hadde sikkert røsket ut ledningsstyret og forsøkt å komme etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte på SUS for et år siden. Måtte opereres etter fødsel og våknet alene. Far og barn ble sendt ned på oppvåkningen når jeg våknet, men fikk bare bli på betingelse av at vi klarte å holde jenta vår stille... Så jeg mistet altså de første (og beste) timene av min datters liv og dersom hun gråt skulle jeg jammen miste de neste timene også. Hadde de prøvd å ta henne fra meg hadde jeg fått et psykisk sammenbrudd, jeg hadde sikkert røsket ut ledningsstyret og forsøkt å komme etter.

Forstår deg godt!!! Opplevde noe lignende da jeg fikk min første. Det setter spor å ikke få babyen sin med en gang, og man går glipp av så mye.

Synes også det var uhørt at de ba om å holda jenta stille.. Herlighet.

 

Håper din neste fødsel blir bedre og at opplevelsen din blir motsatt av hva du opplevde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn hadde jeg det sist og. Jeg måtte på operasjonsstua og sy, og på overvåkning etter det. Så ble trillet bort ganske kjapt etter fødsel, som var halv 10 på kvelden og Ble trillet opp på rommet halv 6 morgene etter, så det var mange lange timer. De var såvidt nede med henne, men jeg besvimte når jeg holdt henne så det var en kort visitt. Forferdelig å miste de første timene med sitt nyfødte barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte på Mo i Rana, fikk henne på brystet og der lå hun til de skulle utføre 4timers-kontrollen ☺ Ble trillet inn på eget rom da, lå ikke på fødestuen i 4 timer :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang (på a-hus) Ble trillet inn til operasjon etter fødsel pga fastsittende morkake. Så ikke gutten før noen timer etterpå. Samboer og baby kom på besøk på postoperativ i 10 min, baby lå i sengen med meg da.

 

Andre gang (abc, Ullevål). Fødsel gikk komplikasjonsfritt og vi lå 3 timer på rommet med babyen alene. Så kom de å målte og veide og vi fikk gå over på barselrom der vi lå uten forstyrrende jordmødre i 2 dager. Veldig trivelig :).

 

Anonymous poster hash: 3a0f3...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...