Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #1 Skrevet 12. august 2015 To år gammelt barn. I går brukte vi 2-3 timer på å legge ungen, hylte som en stukken gris og havnet inn i et alvorlig trassanfall. Våknet igjen kl 22 og sovnet 00. Skrek 3-4 ganger i løpet av natta fordi hun ikke hadde smokk. Våknet 06 og ville stå opp. (Tok 1 times dupp på dagen) Det har vært søvnproblemer de to siste ukene nå, vet ikke hva vi kan gjøre. Jeg føler jeg kan og har prøvd alle triks i boka. Jeg er t.o.m fristet til å gi søvnmedisin, men kommer nok ikke til å gjøre det (har slitt siden fødselen, gode og dårlige perioder). Men HVA gjør du når sånne problemer oppstår? - Rutinene er like, hver dag. - spiser som normalt, får middag til hun er mett og kveldsmat, drikker godt med vann og kumelk før sengetid - avføringen er normal - barnehagerutinene er normale, bortsett fra noen nye babyer - har ikke vondt noe sted (klarer å si ifra om smerte) Er det nok en "periode"? Anonymous poster hash: ab1b6...a2f
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #2 Skrevet 12. august 2015 Jeg har ikke noe svar da jeg har ei jente som sov gjennom natten fra hun var nyfødt (jeg måtte bruke vekkeklokken om natten for å gi henne mat da hun gikk ned i vekt), men du har min fulle sympati da å ikke få sammenhengende søvn er forferdelig. Jeg håper du får mange gode tips her slik at du og barnet ditt sammen finner en løsning som gjør at dere begge får en bedre nattesøvn. Anonymous poster hash: d21dd...29c
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #3 Skrevet 12. august 2015 Sover barnet på dagtid? Hvis det, prøv å kutt ut dagsovinga. Anonymous poster hash: 8e693...216
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #4 Skrevet 12. august 2015 Hun må IKKE sove på dagen. Uansett hvor trett! Hadde det likt(litt lettere kanskje) det hjalp da hun kuttet ut søvnen på dagtid. Anonymous poster hash: 088dd...246
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #5 Skrevet 12. august 2015 Ja, hun sover 1 time på dagtid FORDI da vi testet å kutte det ut (har selvsagt forsøkt det også uten hell) så sov hun ENDA mindre om natten, så jeg tror søvn avler søvn.... Anonymous poster hash: ab1b6...a2f
3 i april Skrevet 12. august 2015 #6 Skrevet 12. august 2015 Har dere prøvd å kegge dere i sengen med barnet og feks lese et eventyr som barnet liker ? Ha depet belysning og lag en koslig stund av det. Ellers er det viktig at dere forbreder barnet på leggetid. Type nå er 20 min til leggetid,nå er det 10 min igjen osv.... la barnet drikke varm melk,et varmt bad ol. Viktig at barnet får positive assosiasjoner til det og legge seg 😊 men vet hva du pratet om for mellomste her nekter og sove når han var i 2 års alderen og det varte i ca 6 mnd , da snudde han fullstendig og nå legger han seg først og står opp sisr 😂
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #7 Skrevet 12. august 2015 Har dere prøvd å kegge dere i sengen med barnet og feks lese et eventyr som barnet liker ? Ha depet belysning og lag en koslig stund av det. Ellers er det viktig at dere forbreder barnet på leggetid. Type nå er 20 min til leggetid,nå er det 10 min igjen osv.... la barnet drikke varm melk,et varmt bad ol. Viktig at barnet får positive assosiasjoner til det og legge seg men vet hva du pratet om for mellomste her nekter og sove når han var i 2 års alderen og det varte i ca 6 mnd , da snudde han fullstendig og nå legger han seg først og står opp sisr Barnet liker ikke at vi er i samme rom når hun skal sove, vil være i fred. Du kan tenke deg det ble lurveleven i ferien da alle sov i samme campingvogn !!! Dessverre gjør vi alt du nevner, roer ned, har våre helt faste rutiner som er veldig innarbeidet. Har vært klar på dette hele veien siden vi har slitt hele veien. Kan det være sykdom i bildet? Ikke virus, men feks adhd Anonymous poster hash: ab1b6...a2f
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #8 Skrevet 12. august 2015 Vi har også hatt samme problem siden fødsel nesten! Vi begynte å legge jenta seinere enn vanlig og det hjalp! Før la hun seg ca 1900, begynte å legge henne 20-2030 og det virket! Hun våknet fremdeles om natten, men det var ikke den store kampen ved selve Legginga. Vi la oss også med henne med øynene igjen (sikkert ikke etter boka, men vi var desperate) i vår seng, bar henne etterhvert inn i sin egen. Hun har og hadde et ekstremt kontaktbehov, og måtte kjenne oss og vite at vi var der hele tiden. Når hu sov i bør seng våknet hun aldri merkelig nok. Lykke til, hvet hvordan du har det, hilsen #mamma til jente på tre som tidligere har hatt kolikk og søvnvansker siden fødsel, og fremdeles våkner litt😉 Anonymous poster hash: f357b...8c4
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #9 Skrevet 12. august 2015 Vi har nylig vært gjennom det samme med vår toåring. Det ble hel... da vi kuttet dagsøvn, så vi tok opp dagsøvn igjen, men gjorde duppen gradvis kortere. På et halvt år gikk vi fra 1,5 time til 30 min søvn. Det hjalp å kutte gradvis. Tok 10-15 min om gangen, holdt det der til barnet ikke viste tegn til tretthet (minst en uke hver gang, selv om hun ikke merket noe til den første gangen vi trappet ned 15 min). Begynte hun i bhg igjen for to uker siden? Da kan det være det bare er en fase pga det, som vil gå seg til. Anonymous poster hash: d8f81...ec8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå