Oktoberrose Skrevet 12. august 2015 #1 Skrevet 12. august 2015 Hei I år ble det ikke ferie på oss, og da er planleggingen for neste år allerede i gang hos meg. Vi planlegger å dra sydover, tenker hovedsaklig på Italia eller Spania, og være der hele ferien, altså 4 uker. Det kan fort bli dyrt ser jeg, men aner liksom ikke hvor det lønner seg å starte letingen. Er det noen erfarne globetrottere som kan hjelpe oss? Våre behov er min 3 soverom, og helst eget svømmebasseng. Vil ikke være på et typisk turiststed, men gjerne noe litt mer autentisk. Ser for meg i utkanten av en liten by, som har det mest nødvendige. Andre ting kan vi kjøre til. Bør kanskje ikke være alt for lang kjøretur til stranda, sånn rundt halvtimen går fint. Vi er 2 voksne og 4 barn. Tar imot alle tips og råd
Mandala Skrevet 12. august 2015 #2 Skrevet 12. august 2015 Tja. Jeg har ikke sjekket de landene selv, men airbnb.no eller boligbytte, feks Intervac kan jo være noe :-)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #3 Skrevet 12. august 2015 Sjekk airbnb, vi sparte mye på dette i sommer, leide fantastisk flott hus i Italia. Anonymous poster hash: bfc6f...df3
Oktoberrose Skrevet 12. august 2015 Forfatter #4 Skrevet 12. august 2015 Sjekk airbnb, vi sparte mye på dette i sommer, leide fantastisk flott hus i Italia. Anonymous poster hash: bfc6f...df3 Hva går egentlig airbnb ut på?
Gjest Kira Skrevet 12. august 2015 #5 Skrevet 12. august 2015 Signerer at du må sjekke airbnb. Det er privatpersonen som leier ut alt fra en sovesofa til en stor villa. Vi har brukt airbnb flere ganger, og er veldig fornøyd
Oktoberrose Skrevet 13. august 2015 Forfatter #6 Skrevet 13. august 2015 Veldig bra tipis om airbnb, mye å kikke på der. Er det noen som kan anbefale meg steder i Italia som vi burde vurdere som reisemål?? Evt. Spania..
Gjest Kira Skrevet 13. august 2015 #7 Skrevet 13. august 2015 Mitt favorittsted i Italia er Arma di Taggia http://parmesan.no/arma-di-taggia/ Ellers synes jeg det er mange flotte steder ved Gardasjøen, som feks Sirmione. Da kan man også ta dagsturer storbyer som Verona og Venezia.
Oktoberrose Skrevet 13. august 2015 Forfatter #8 Skrevet 13. august 2015 Takk for tips, skal sjekke ut de stedene:) Kom gjerne med flere også
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #9 Skrevet 13. august 2015 Vi liker oss godt på Costa Blanca i Spania. Tar fly til Alicante og leier leiebil på flyplassen, hus har vi funnet på Finn (leid av nordmann) og på Spaniareiser gjennom utleiebyrå. Fint i f.eks Moraira og Altea, og da kort vei til Benidorm der det er mye å finne på (dyreparker, badeland, shopping osv). Litt turister er det selvsagt. Min erfaring er at man må bestille hus ca et år i forveien, og det beste blir utleid først Anonymous poster hash: 3c6fb...4d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå