Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å lage vegetarmiddag en dag i uka men trenger innspill på hva jeg skal lage. Noen ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Indisk blomkål og potetcurry er godt. Det samme er fersk ost i kremet spinatsaus. ( palak paneer) Linsesuppe er et forslag, og falafel er alltid en suksess!

Anonymous poster hash: 5df15...469

Skrevet

jeg finner inspirasjon på vegetarblogger. Spesielt liked jeg dn som heter indisk vegetar :) Lykke til, du har. Aasen god mat i vente :)

Skrevet

Indisk blomkål og potetcurry er godt. Det samme er fersk ost i kremet spinatsaus. ( palak paneer) Linsesuppe er et forslag, og falafel er alltid en suksess! Anonymous poster hash: 5df15...469

Jeg er ikke HI, men har du oppskrifter på de to første du nevnte? Høres kjempegod ut!

Skrevet

Indisk blomkål og potetcurry er godt. Det samme er fersk ost i kremet spinatsaus. ( palak paneer) Linsesuppe er et forslag, og falafel er alltid en suksess! Anonymous poster hash: 5df15...469

Jeg er ikke HI, men har du oppskrifter på de to første du nevnte? Høres kjempegod ut!

Jeg lurer også på oppskrifter :)

HI

Skrevet

Kikertgryte

Alt av grønnsakssupper

Tomat og grønnsaksgryte med pasta, ris eller byggryn

Skrevet

Sjekk ut veganmisjonen. Kikertgryte er skikkelig godt :-)

Skrevet

Oppskriftene ligger på indiskvegetar.com Det er kjempegodt! Vi har indisk onsdag ;)

Skrevet

Jeg elsker portobellosopp gratinert i ovnen fylt med pimpa ris!

http://www.veganmisjonen.com/2013/04/oppskrift-gratinert-portobello-fylt-sopp.html

Veldig mange fine oppskrifter på denne bloggen, hva med indisk chana masala?

http://www.veganmisjonen.com/2010/02/chana-masala.html

Også glad i bulgurpilaff, men finner ikke oppskriften jeg bruker på nettet, fant den i et blad.

Ellers er det bare å være kreativ med mat man vanligvis ville hatt kjøtt i. Kan bruke gryteretter, supper, ja, til og med ferdigpakker fra Toro, og erstatte kjøttet med tofu, kikerter, sopp, linser eller soyagranulat/soyafarse/soyabiter. 

Har aldri spist så variert som etter at jeg ble vegetarianer! :nigo:

Anonymous poster hash: 9ad21...218
Skrevet

Vegetarmat er dødsdigg! Anbefaler disse bloggene, her finner du alt fra indisk, tex-mex til hjemmelagde burgere og pastaretter:

• Veganmisjonen.com
  • Vegetarbloggen.com
  • Greenbonanza.com
  • Veganslife.com

Anonymous poster hash: 373a7...87e
Skrevet

Ratatouille. 

Vegetarisk moussaka (med potet eller aubergine, eller begge deler). 

Gratinert blomkål (selv om jeg synes det er litt kjedelig uten sprøstekt bacon, må jeg innrømme). 

Anonymous poster hash: f6bdb...bfa
Skrevet

Tomatsuppe

Grønnsakssuppe

Blomkålsuppe

Masse supper å velge i ihvertfall

Vi har omelett til middag innimellom, litt forskjellig stekte grønnsaker eller stekte poteter er godt i omelett.

Grønn salat, pastasalat o.l. med nybakt brød eller rundstykker til

Anonymous poster hash: 90105...bc6
Skrevet

Dytt

Anonymous poster hash: 6cdad...4fb
Skrevet

Mange fine forslag her, så jeg vil bare nevne gruppene "hva slags vegetarmat lager du i dag?" og "veggispreik" på Facebook;) 

Anonymous poster hash: 050e8...572
Skrevet

Mange fine forslag her, så jeg vil bare nevne gruppene "hva slags vegetarmat lager du i dag?" og "veggispreik" på Facebook;) 

Skulle egentlig være veganmat og ikke vegetar, men ser at vegetarmat-gruppa også eksisterer ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...