Gå til innhold

Vet jeg bør holde kjeft..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og kommer sikkert ikke til å si noe, men må bare få ut litt frustrasjon her!

Har ei venninne som irriterer meg grønn når jeg ser henne med ungene sine. Hun forandrer helt stemmen, og snakker til de som de var babyer. De er to og tre år! Eldste bruker enda smokk og kosefille. Har ikke begynt å la han gå på do enda en gang! Han er som sagt tre år!

Ingenting galt med ungene altså, men det er som om hun ikke vil de skal bli store.

I tillegg er hun pedagog, så hun skal liksom være så super pedagogisk. Har alltid et svar med en løsning når vi andre "klager" over ungene. Det er så sykt slitsomt!

Utenom dette er hun verdens beste venninne altså, men det blir til at vi unngår henne i situasjoner der det er naturlig å ga med ungene.

Føler egentlig at det er litt dårlig gjort, og at vi burde si det som det er.

Men det kan det vel umulig komme noe godt ut av..

Anonymous poster hash: 46ae8...530

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammelt er barnet ditt?

Anonymous poster hash: 2f593...f65

Skrevet

Min er 8 år og har fortsatt kosefille i sengen....

2 og 3 år...de er små. Prøv å se på deg selv, du. Jeg er forresten pedagog. Har ingenting med hvordan jeg oppdrar barna mine. Skulle tro du snakket om 15 og 16 åring

Anonymous poster hash: 660d2...f9f

Skrevet

Min eldste skal opp i 3 klasse. Har fortsatt et kosedyr han er helt avhengig av.

Min yngste er 2 år. Prater helt annerledes til henne enn eldste. Smokk bruker hun også, om natten og soving på dagtid....ja, hun sover på dagtid.

Du har ikke helt snøring?

Skrevet

Mine er ellve, fire og ett.

Om det var relevant på noen måte?

Og ja, jeg reagerer faktisk på en treåring som bruker smokk og bleie!

Skrevet

Min eldste skal opp i 3 klasse. Har fortsatt et kosedyr han er helt avhengig av.

Min yngste er 2 år. Prater helt annerledes til henne enn eldste. Smokk bruker hun også, om natten og soving på dagtid....ja, hun sover på dagtid.

Du har ikke helt snøring?

Kosedyr i sengen er innafor.

Smokk og fille i full offentlighet på en treåring er ikke fullt så kult..

Og det er stor forskjell på en to og en treåring! Treåringer er ikke "babyer"

Skrevet

Mine er ellve, fire og ett.

Om det var relevant på noen måte?

Og ja, jeg reagerer faktisk på en treåring som bruker smokk og bleie!

Gjeeesp

Anonymous poster hash: 2f593...f65

Skrevet

Godt man har noe og noen å irritere seg over da, ka skje bruke tia på egene barn enn å kritisere andre. Ingen barn er like og ingen fasit på hva som er rett å galt. Utrolig at folk skal rakke ned på siden de foreldre, og henge seg opp I ting de ikke har noe med. Håpe jeg ikke har noen som deg I mitt liv, vet jeg hadde med valgte å ha minimal kontakt for bedrevitende folk er slitsomt og bortkasta tid.

Anonymous poster hash: ececa...955

Skrevet

Sønnrn min er snart 4 år å er fortsatt ikke sluttet med bleie.

Hender også at han smokken i full offentlighet selv om den egentlig kun skal brukes om natten.

Best du ringer barnevernet med engang ;)

Anonymous poster hash: 87af1...e62
Skrevet

Å kosedyret sitt har forresten med seg overalt å den er han vel for stor til når han er snart hele 4 år?

Best å ta fra han alt som gir han trygghet for han er jo snart blitt så stor som 4 år.. :P

Gjest Antarctica
Skrevet

Smokk og kosefille brukte også min da han var tre. Og nattbleie.

Mht å gå med bleie hele dagen: Kanskje det var et hårdt slag å få småsøsken? Mange som egentlig er blitt tørre, går tilbake i utvikling (f eks begynner med bleie igjen) når de får småsøsken; eller vegrer seg mot å slutte med bleia/smokken el lign.

Syns du skal revurdere, og prøve å se på din venninnes barn og hennes barneoppdragelse med et mildere blikk. Kanskje trenger de litt dulling. De er bare to og tre!

Skrevet

De er forsatt små når de er 2 og 3 år.

Minste min er 4 år og sluttet ikke med bleie før han var nesten 4 år. Smokken brukte han til han var 3 1/2 år. Og hold deg fast , jeg bruker fortsatt trille til han! La de være små når de er små!

Skrevet

Det eneste jeg reagerer på er at venninnen din snakker til 3-åringen med babystemme. Greit at man gjør om stemmen sin til små babyer, men skjønner ikke greia med å snakke slik til barn over ett år.

Anonymous poster hash: 62edc...dae

Skrevet

Min yngste er tre år. Han bruker bleie, vil ikke gå på do. Han bruker smokk når han sover og er syk, og han sover på dagtid. Snakker ofte annerledes til han enn hans eldre bror.

Jeg er pedagog... Har en mastergrad, faktisk😮 Stakkars barnet mitt😉

Anonymous poster hash: a8507...022

Skrevet

Joda er litt rart å snakke med babystemme til en treåring men det det hadde ikke vært noe jeg hadde giddet å bruke energien min på å irritere meg over.

Skrevet

Hold deg fast, hi...men min 10 åring bruker nattbleie!!!!!!!!! Ring barnevernet.

Han har vært tørr på dagen siden han var 3 år....men har fått stempelet "sengevæter". Sårt for han for han tør ikke sove hos kamerater for redd mobbing....men ikke rart unger mobber når voksne reagerer på at barn er ulike, noen klarer å bli tørre som 2 åringer, andre som 3,5 åringer.

Skrevet

Hold deg fast, hi...men min 10 åring bruker nattbleie!!!!!!!!! Ring barnevernet.

Han har vært tørr på dagen siden han var 3 år....men har fått stempelet "sengevæter". Sårt for han for han tør ikke sove hos kamerater for redd mobbing....men ikke rart unger mobber når voksne reagerer på at barn er ulike, noen klarer å bli tørre som 2 åringer, andre som 3,5 åringer.

Nattbleie og sengevæting er jo noe helt annet.Skjønner ikke poenget med å dra inn det.

Hi forteller om at de ikke trener på dogåing i det hele tatt, og det er jo litt spesielt på en treåring.

Anonymous poster hash: 9acf2...bf0

Skrevet

er vel ikke din sak, ikke alle barn som er klar for do når de bare er 3 år, min er 2,5 år og tisser i do morgen og kveld,men er faktisk ikke alle som er klare for det før de er 3,5 år og oppover, og det må repekteres, og kosefille når han er 3 år og smokk er ikke uvanlig heller, hadde han vert 4,5 - 5 år hadde jeg forstått deg

Skrevet

Å snakke til en treåring som en baby, er direkte teit.

Å la en treåring løpe rundt med koseklut og smokk er like corny.

Anonymous poster hash: f6a14...dda

Skrevet

Jeg har en venninne som bruker babystemme i telefonen når hun snakker med ungene og kjæresten. De er 16, 21 og 68! Jeg får mark av å høre på det, men siden hun stort sett klarer å snakke vanlig ellers går det bra. Det er bare en uvane hun har.

Anonymous poster hash: a80e0...c11
Skrevet

Jeg skjønner det er frustrerende. Har aldri snakket babyspråk til mitt barn. Hun har da heller aldri snakket babyspråk annet enn når hun vil leke baby. Barnet mitt ble redd da noen begynte å snakke babyspråk med høy pipestemme til henne da hun var liten.

Kosefilla er nå grei nok. En eller annen form for fysisk trøsteting bør barnet få ha, men det er sløvskap når barna ikke får mulighet til å slutte med bleie når de er 3 år.

Smokk hindrer språkutviklingen og ødelegger tannstillingen. Det ser jeg derfor på som ganske så dårlig gjort overfor barnet.

Anonymous poster hash: c099a...03c
Skrevet

Forstår deg, HI. Jeg har aldri skjønt dette med å snakke med babystemme til barn, faktisk ikke til babyer heller. Jeg har aldri gjort det med mine.

Jeg kjenner også noen som lar ungene ha smokken i munnen absolutt hele tiden. Syns det er en skikkelig uting!

Anonymous poster hash: b8b50...e70

Skrevet

Anonymous poster hash: 9a51c...6e0

Skrevet

Jeg skjønner det er frustrerende. Har aldri snakket babyspråk til mitt barn. Hun har da heller aldri snakket babyspråk annet enn når hun vil leke baby. Barnet mitt ble redd da noen begynte å snakke babyspråk med høy pipestemme til henne da hun var liten.

Kosefilla er nå grei nok. En eller annen form for fysisk trøsteting bør barnet få ha, men det er sløvskap når barna ikke får mulighet til å slutte med bleie når de er 3 år.

Smokk hindrer språkutviklingen og ødelegger tannstillingen. Det ser jeg derfor på som ganske så dårlig gjort overfor barnet.

Anonymous poster hash: c099a...03c

Tror også det er sløvskap som ligger bak..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...