Gå til innhold

Hvilke leker tar du vare på til "barnebarna dine"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dvs hva pakker du vekk og tar vare på, hva gir du bort etc?

Nå er mine små ennå og jeg venter ny baby, men tanken streifet meg da vi ryddet kjeller en dag.

Jeg kommer til å ta vare på lego og duplolego, togskinner, bøker, noen få biler og dukker/dukkeklær. Plastikkleker og "junk" kastes etterhvert som det går i stykker eller gis bort til andre (hvis ikke ødelagt selvfølgelig)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har 4 lekekasser som spares, lego, briotog, en kasse med småbiler og en kasse med dyr og figurer.

Anonymous poster hash: 70e06...9dd
Skrevet

Ja, dyrefigurer har jeg en kasse av også. Treklosser i ulike farger og fasonger har jeg også. Spares på hvis like helt etter 4 barn sin lek.

Skrevet

Jeg tar vare på Lego, togbane, bøker, Barbie, pokemonfigurer. Det er hva jeg kommer på nå.

Anonymous poster hash: f5866...aca

Skrevet

Jeg tar vare på Lego, togbane, bøker, Barbie, pokemonfigurer. Det er hva jeg kommer på nå.

Anonymous poster hash: f5866...aca

Den skulle ikke være anonym. Flesteparten av disse tingene er en kombinasjon av gammelt fra jeg var liten og ting barna har fått.

Skrevet

Ny baby, Julia? Grattis. Når har du termin?

Anonymous poster hash: 97a30...ba0

Gjest Antarctica
Skrevet

Lego/duplo, briotog, barnebøker. Ikke bare med tanke på barnebarn altså, det er litt langt avsted, men små gjester og venners barn.

Skrevet

Vi har masse lego og brio fra mannen min var gammel, og det er egentlig såpass dyrt og holdbart at det kommer vi til å spare på. 
Mannen min har legotogbane som går på strøm, som kan bygges i det uendelige. Mange forskjellige vogner (rundt 50 stk) samt alt tilbehør man trenger, som veier, trær, stasjoner, kraner osv osv. Dette er rimelige kostbare saker, så ser ingen grunn til å gi det bort eller kaste det. Duplo fra eldste sønnen blir nå brukt av lillebror, og det er også slike ting som ikke går i stykker. 
Alt annet billigfjas vil jo på et eller annet tidspunkt mangle deler her og der, og derfor ikke være nødvendig å spare på.

Anonymous poster hash: 0b60a...8e8
Skrevet

Lego, duplo, togbane og dyr. Har bare tatt vare på det fordi det er for dyrt til å kaste eller gi bort, men det at det kan komme barnebarn en gang er jo et godt poeng. ;)

Anonymous poster hash: 9c64d...84e
Skrevet

Null niks og nada!

Anonymous poster hash: 9af75...ae2

Skrevet

Tar vare på alle 'skikkelige' leker. Det kom godt med da vi fikk en attpåklatt :)

Dere som ikke tar vare på noe, hva gjør dere med lekene når barna vokser fra de? Kaster eller selger?

Skrevet

Mine barn har vokst fra briotog, kassen med småbiler, dyrefigurer o.l., men broren min har barn på 1 og 3 år, og yngste søsteren min har ikke fått barn enda, så lekekassene står i kjellerstua og tas frem når vi får besøk av småtroll (og de elsker disse lekekassene).

Etterhvert vil de nok settes på loftet, og kan tas frem igjen til neste generasjon.

Skrevet

Vi sparer ikke på noen leker (kanskje med unntak av yndligsdukke/bamse). Vi selger, gir bort eller kaster det som barna vokser fra. Farmor til barna har tatt vare på "alt" fra mannen min var liten og det har vært veldig lite interesse for det hos våre barn.

Anonymous poster hash: 038f0...2b1
Skrevet

Vi sparer ikke på noen leker (kanskje med unntak av yndligsdukke/bamse). Vi selger, gir bort eller kaster det som barna vokser fra. Farmor til barna har tatt vare på "alt" fra mannen min var liten og det har vært veldig lite interesse for det hos våre barn.

Anonymous poster hash: 038f0...2b1

Våre foreldre har tatt vare på en parkeringsgarasje, en kasse med småbiler, lego, puslespill og barnebøker, det har blitt lekt utrolig mye med av våre barn igjen. Vi har knapt kommet innfor dørene på besøk der før ungene har løpt opp på gjesterommet og hentet disse tingene og lekt med de...

Gjest Darwinia:-)
Skrevet (endret)

Mine foreldre kastet alt bortsett fra en dukke og en bamse. Synes det er utrolig synd at jeg ikke har mer fra min barndom. Derfor sparer jeg på alle kvalitetsleker (lego, brio, play-to-learn osv). Alt billig plast og juggel-leketøy går i søppla.

Favorittbøker blir også tatt vare på

Endret av Darwinia:-)
Skrevet

Jeg tar vare på Lego, tredeler/togbane etc og evt. favorittleker. Og alle bøker selvsagt. Gratulerer med ny baby på vei :)

Skrevet

Vi har tatt vare på noen barnebøker, ungene har plukket ut de som de likte best og jeg har tatt noen jeg likte å lese. Ungene har brukt disse bøkene når de lærte å lese på skolen, de er ikke glade i å lese bøker, men barnebøker kunne de lese når de hadde leselekse.

Noen barnespill er spart på, men de flest spillene er gitt bort til sykehset som ønsket seg spill ett år. Jeg syns det er kjempe gøy med spill, ungene finner sine favoritter og noen er bare gøy en liten stund. Så de som ikke er de mest spilte gies bort. Ungne fant ett barnespill her omdagen da vi hadde småbarn på besøk, så greit at vi har noen for litt mindre også. Forskjell på noen og mange.

Togbanen har jeg satt på hytta og den blir der. 12åringen min leker med den på hytta, hjemme lekte hun aldri med den. På hytta blir den lekt med av mine barn og tantebarn, nabobarn og besøk.

Lego skal bli spart på. Lego lekes fortsatt med her i huset, ser ikke ut som den blir satt på loftet.

Noen dukker og endel barbier kommer til å bli spart på. Dukkevognene satte vi på loftet for at de skulle være til barnebarn, men nå er de nede igjen. For nå skal vist kaninene og kattene bli trillet rundt. Folk kikker litt rart når 10 og 12 åringen kommer på butikken med hve sin dukkevogn, den ene står på utsiden mens den andre er inne. Folk tror de har dukker helt til det enten kommer ett mjau eller en kanin hopper litt bananas nedi der. Så det spørs om det blir dukkevogn til barnebarnet.

Vi har litt treleker, de skal bli spart på.

Jeg har et prosjekt om å få rydda loftet, så der har jeg flere kasser jeg legger leker som skal spares på. Noen av lekene blir lagt i ungenes esker (de har hver sin store eske hvor jeg legger tøy de vil spare på, de første skoene, bunaden, penskoa tante kjøpte, første skriveboka osv.) Så de lekene ungene vil ha tilseg og evt sine barn når de blir større legger jeg der.

Har en eske med små dyr, figurer og litt rare greier.

I stua har vi nå en eske med babyleker og biler. Babylekene er til barnebarnet vårt og bilene er til noen små barn som ofte er på besøk.

For våre unger om dagen er det kun baller som gjelder, alle andre leker er helt ubrukelige. Eller lego bygde de her en regnværsdag, men det varte ikke lenge.

Anonymous poster hash: 97c68...b98

Skrevet

Ingen. Men jeg tar vare på noe frem til barna mine selv bestemmer om vi skal hive det eller ikke

Anonymous poster hash: 7c38e...06e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...