Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #1 Skrevet 11. august 2015 Har du god eller dårlig erfaring fra barselavdelingen på Ahus? Del gjerne erfaringene dine. Jeg skal dit snart, og har liksom hørt så ymse. Anonymous poster hash: 51dcb...7b1
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #2 Skrevet 11. august 2015 Kjempegode! Flinke ansatte og god mat tilgjengelig hele tida. Gled deg 😊 Anonymous poster hash: 5a95b...176
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #3 Skrevet 12. august 2015 Født på begge tun, veldig fornøyd. Ikke fornøyd med barselhotellet. Var helt ræva mtp oppfølging. Jeg kan ha vært uheldig, spesielt med hun ene ansatte som hadde ansvar for mitt rom da. Men syns det var kaos der, selv utenfor "høysesongen". Heldigvis så sjefen en av episodene, hørte enkelte få så øra flagra inne på kontoret. Trenger man ikke bistand til noe spesielt så hadde det sikkert vært en bedre opplevelse. Men sånt vet man ikke alltid på forhånd. Anonymous poster hash: 5625c...30f
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #4 Skrevet 12. august 2015 Fødte i 2013. Husker ikke mye fra fødselen, bare at jeg synes føderommet var fint og litt lei da jeg ikke rakk å bruke det fine badekaret Barselhotellet var jeg veldig fornøyd med. Dobbeltseng til meg og mannen, eget bad m/dusj, internett, helt grei standard og ok mat. De ansatte var innom og introduserte seg selv ved hvert vaktskifte, kom innom når ungen gråt og alle var hyggelige. Vi trengte lite hjelp, så jeg ble ikke veldig kjent, men førsteintrykket var bra! Fikk fin "undervisning" i stell og bading og de hjalp far med bleieskift (ja, det var vår første ) Stort pluss at det er en Kiwi-butikk i nærheten også! Skal jeg føde igjen blir det definitivt A-hus! Anonymous poster hash: f1e59...bb8
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #5 Skrevet 12. august 2015 Jeg fødte i januar i år på Tun a å er super fornøyd. Kom på barselhotellet etterpå å er kjempe fornøyd der også. God oppfølging. Utrolig deilig å kunne ha mannen ved min side hele tiden da han fikk sove der. Det var virkelig noen flotte dager som ingen av oss glemmer. Jeg hadde mye vindt etter fødselen også så det var godt å ha mannen som hjelper. Vil helt klart anbefale Ahus og barselhotellet. Har flere venninner med samme erfaring som meg. Anonymous poster hash: f5c0b...1af
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #6 Skrevet 12. august 2015 Første gang fødte jeg på tun B og ble liggende på avdelingen der i dagene etter fødsel pga dysmatur/prematur baby. De ansatte der var helt fantastiske!! De var så snille, tålmodige og hjelpsomme med meg som var førstegangsmor. Fikk så mye hjelp med amming, opplæring i stell osv, får ikke fullrost de nok. Men det som var helt jævlig der var å dele rom med andre mødre og babyene dems. Måtte bo på rom med en utenlandsk dame som hadde født sitt 5.barn med keisersnitt, hun lå å klagde å sønna hele natta, klarte ikke å ta seg av babyen sin som gråt i ett sett. Hun blødde med doringen vi delte uten å vaske den etterpå, det rant inn med besøk av familien hennes, hun snorka, jeg var så sliten etter fødselen og fikk ikke sove at jeg til slutt knakk sammen og begynte å gråte. Da ble jeg flytta på enerom. Andre gang fødte jeg på tun A, veldig rart å føde i en dobbeltseng som ikke minte om en fødestue engang, men syns det var mye bedre å føde her. Rolig og koselig atmosfære, hyggelig jordmor, flott fødsel. Etterpå ble jeg kjørt til barselhotellet, det var ikke noe å skryte av. Hadde enerom med en steinhard seng! Det var ikke godt å ligge der med bekkenløsning etter en fødsel, kom meg såvidt ut av senga! Det var dårlig oppfølging, lå bare alene på rommet mit, forferdelig vond mat i kantina. Tv-en virka ikke, fikk litt "fengselsfølelse" der jeg lå på min steinhardt madrass alene uten noen som kom å hjalp meg. Skulle ønske jeg dro hjem etter 6 timer for jeg trengte ikke hjelp heller som annengangsmor. Skal jeg føde igjen vil jeg reise hjem etter 6 timer hvis alt er bra Er veldig fornøyd med å føde på ahus, men ikke så fornøyd med oppholdet etterpå. Anonymous poster hash: 7c061...ee9
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #7 Skrevet 12. august 2015 Veldig fornøyd med Ahus. Følte nærmest jeg var på spa da jeg fødte sistemann på nye Ahus 😊 Anonymous poster hash: d9492...065
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #8 Skrevet 12. august 2015 Fødte på ahus for 2 mnd. siden. Fødte vel da på tun a (fødestue, heter det det tro). Syns også det var rart å føde i en dobbeltseng. Husker jeg tenkte at de kommer vel inn med en seng med slike til å ha bena i som jeg hadde sist. Hadde ikke satt meg ordentlig inn i de forskjellige tunene så jeg ante ikke hvor jeg skulle når de spurte. Men det var helt supert! Ingen smertelindring der, men de var klare til å flytte meg over om jeg skulle trenge det. Nå fikk jeg oppleve noen timer på barselhotellet, et par døgn på barsel og resten på intensiven. Hotellet: De kom inn og presenterte seg. Fikk beskjed om at vi bare måtte ringe på. Men følte meg litt til bry pga. væremåten til den ansatte. Da jeg ringte på noen timer etter fødsel fordi jeg syns det var noe med min lille nyfødte så tok de det veldig alvorlig. De tok barnet med seg for å observere, barnelegen kom fort. Men følte de snakket litt over hodet på meg når er måtte flytte oss opp på intensiven. De sa høyt at her kunne bare friske være. Forstår det, men jeg følte liksom det var min skyld at lille plutselig hadde blitt syk da, fordi da skulle vi jo ikke være der. Da var vi litt til bry.. Men akkurat født, baby er syk og kanskje full av hormoner. Så kanskje mente de det ikke sånn heller. Barsel: Var mest på intensiven. Men veldig kjedelig å dele rom. Harde senger! Fikk ikke så mye kontakt med de ansatte da jeg var der lite. Intensiven: Helt fantastisk herlige mennesker! Var der i en uke, fikk masse god hjelp og informasjon. De hadde god tid, så hver enkelt. Følte at lille og jeg ble godt ivaretatt. Det ble en litt dum start, men når det først ble sånn så gjorde de oppholdet vårt utrolig flott! Rommene er kjedelige, men felles stue og kjøkken. Litt mer rolig og privat. Enerom med gode senger. Nå er det jo ikke på intensiven man vil være. Men utrolig flotte mennesker. Så det måtte jeg bare skrive ned Anonymous poster hash: c780a...1b2
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #9 Skrevet 12. august 2015 Greit nok,mfikk i allefall være i fred eget rom var deilig. Men MYE mas om møter og div....... Og stod hele tiden på en video på tven der de snakket dritt om MME osv Anonymous poster hash: e908a...ea1
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #10 Skrevet 12. august 2015 Det er noen år siden. MEN folka er kanskje de samme. Jeg var der i 4 uker, så jeg har litt erfaring. Hvis du føder uten komplikasjoner og selv ikke har helseproblemer skjønte jeg det slik at de var fornøyde. Dersom det er komplikasjoner, du blir syk osv, så er det et møkkasykehus. De tar det ikke på alvor før du er døden nær, de snakker over hodet på deg, de tar blodprøver uten å kunne det og stikker feil, de stikker venefloner gjennom årene dine til tross for lovnader om at de kan det osv. OG ingen gravide skal helst ha helseproblemer - det er bare bryderi! Husk å få med deg journalen din. Min var hårreisende lesning. Anonymous poster hash: 263f2...ba5
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #11 Skrevet 12. august 2015 Det er noen år siden. MEN folka er kanskje de samme. Jeg var der i 4 uker, så jeg har litt erfaring. Hvis du føder uten komplikasjoner og selv ikke har helseproblemer skjønte jeg det slik at de var fornøyde. Dersom det er komplikasjoner, du blir syk osv, så er det et møkkasykehus. De tar det ikke på alvor før du er døden nær, de snakker over hodet på deg, de tar blodprøver uten å kunne det og stikker feil, de stikker venefloner gjennom årene dine til tross for lovnader om at de kan det osv. OG ingen gravide skal helst ha helseproblemer - det er bare bryderi! Husk å få med deg journalen din. Min var hårreisende lesning. Anonymous poster hash: 263f2...ba5 Enig, ahus lever opp til ryktet sitt dessverre. Jeg har masse arr etter feilstikking, t.o.m de som jobber med å stikke bommet! Pga ahus har jeg PTSD og en ødelagt kroppsdel, og masse andre helseplager. Anonymous poster hash: e908a...ea1
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #12 Skrevet 12. august 2015 Hvordan får man journalen sin? Anonymous poster hash: 51dcb...7b1
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #13 Skrevet 12. august 2015 Hvordan får man journalen sin? Anonymous poster hash: 51dcb...7b1 Du ringer det aktuelle sykehuset og ber om å få journalen. Koster 70-80kr. Vær obs på at forskjellige sykehus har forkjellige journaler, de deler ikke journal så du må ringe begge og kjøpe begge. Gjeder fastlege og. Anonymous poster hash: e908a...ea1
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #14 Skrevet 12. august 2015 Hvordan får man journalen sin?Anonymous poster hash: 51dcb...7b1 Du ringer det aktuelle sykehuset og ber om å få journalen. Koster 70-80kr. Vær obs på at forskjellige sykehus har forkjellige journaler, de deler ikke journal så du må ringe begge og kjøpe begge. Gjeder fastlege og.Anonymous poster hash: e908a...ea1 Ringe føden eller bare sentralbordet og spørre etter rett person å snakke med? Anonymous poster hash: 51dcb...7b1
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #15 Skrevet 12. august 2015 Hvordan får man journalen sin?Anonymous poster hash: 51dcb...7b1 Du ringer det aktuelle sykehuset og ber om å få journalen. Koster 70-80kr. Vær obs på at forskjellige sykehus har forkjellige journaler, de deler ikke journal så du må ringe begge og kjøpe begge. Gjeder fastlege og.Anonymous poster hash: e908a...ea1 Ringe føden eller bare sentralbordet og spørre etter rett person å snakke med?Anonymous poster hash: 51dcb...7b1 Sentralbordet, ja. Anonymous poster hash: e908a...ea1
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #16 Skrevet 12. august 2015 Jeg har født på a-hus to ganger, med komplikasjoner etter fødselen og jeg ble godt tatt vare på begge ganger. Det eneste jeg var misfornøyd med, var å dele rom, men er alt ok og man kommer på hotellet, så slipper man jo det. Anonymous poster hash: 9bb45...25c
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #17 Skrevet 12. august 2015 Jeg må mest sannsynlig ta ks og kan ikke være på hotellet. Anonymous poster hash: 51dcb...7b1
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #18 Skrevet 12. august 2015 Jeg må mest sannsynlig ta ks og kan ikke være på hotellet. Anonymous poster hash: 51dcb...7b1 Huffda. Anonymous poster hash: e908a...ea1
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #19 Skrevet 12. august 2015 Det har nok mye å si om det er overbelegg eller ikke på barsel. Jeg var der i 2009 og det var ingen god opplevelse. Men det kan ha hatt vel så mye med andre ting å gjøre. Følte de hadde veldig dårlig tid, de var veldig tekniske og lite varme. Den gang var de også veldig opptatt av at babyen ikke skulle ha smokk eller få mme pga amming. Syns de ga mye ulike råd med amming, som var forvirrende og de styra mye med puppene for å få ut melk. Det var vondt og jeg mislikte det. Tror jeg hadde opplevd dette helt annerledes om jeg ikke var helt satt ut av fødselen og i tillegg hadde vært en person som sier tydelig i fra hvordan jeg vil ha det. FTre år etter opplevde jeg at dette var "mindre strengt", men da var jeg på barselhotellet (elsket det forøvrig, ser at andre ikke likte det - vi er forskjellige og møter ulike mennesker!). Hadde en stor revne i underlivet som jeg ikke syns jeg fikk nok informasjon og hjelp til å håndtere, men igjen -jeg var i sjokk og klarte virkelig ikke uttrykke noen behov. Anonymous poster hash: fe66b...543
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #20 Skrevet 12. august 2015 Født der 2 ganger, men jeg var på hotellet da. Første gang var jeg kjempe fornøyd og gledet meg alerede til neste fødsel. Mens andre gangen kunne jeg ikke vært mer misfornøyd. Nå ser jeg at du mest sansynelig ikke kommer på hotellet men tror det uansett kommer ann på de ansatte og kjemien dere i mellom. Sykehuset i seg selv er jo kjempe flott i forhold til mange andre litt eldre sykehus Anonymous poster hash: 3da31...345
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #21 Skrevet 12. august 2015 Barsel på Ahus er helt fantastisk! Jeg ville nesten ikke reise derfra:). De tar godt vare på deg, nok av mat og veldig rent og pent syns jeg. Gled deg! Anonymous poster hash: 206a7...41c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå