Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #1 Skrevet 11. august 2015 Jenta mi begynner nå i 4. klasse og har så lyst til å sykle til skolen og til venner. Vi bor på bygda og ca. 1 km av veien er uten gangvei. Fartsgrensen er 50 km/t. Normalt trafikkert vei. Jeg ser noen andre på samme alder sykler. Hva mener dere? Anonymous poster hash: 776e7...002
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #2 Skrevet 11. august 2015 Tja. Kjører folk fort? Har hun sykkelerfaring langs vei? Jeg er skeptisk, men hvis hun vet hvordan hun skal oppføre seg når hun møter biler, går det nok bra. Anonymous poster hash: a4f79...f7b
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #3 Skrevet 11. august 2015 Huff, det ville jeg ikke gjort. Men, det skal sies at jeg ikke er den tøffeste mammaen I nabolaget 😊 Anonymous poster hash: 5ff03...2b7
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #4 Skrevet 11. august 2015 Det kommer litt ann på hvor mye du har syklet med henne på veien, lært henne trafikkregler osv. Jeg lar umgene sykle rundt, både på gangvei og ikke. De fleste steder hjemme hos oss er det gangvei, det er det ikke på hytta. Jeg ser ikke problemet med å la de sykle rundt, da jeg vet de er flinke i trafikken. Jeg vet også at de går av sykkelen, går på lotsatt side av veien om de føler det utrygdt å sykle der de er. Jeg har klart å få de trygge på seg selv, de er så trygge på seg selv og kjenner seg selv så godt at de gjør dette selv om andre sier de er pingler. Hr har ikke ungene fått lov å sykle til skolen før i slutten av 4klasse. Skolen laget en regel om at ungene ikke fikk lov å sykle alene før den tid. Helt greit syns jeg. Nå får minsta her i huset også lov å sykle alene, det er hun veldig glad for. For kjedelig å løpe ved siden av storesøsken som sykler vistnok. Anonymous poster hash: 875a5...e1e
TinaK 1990 Skrevet 11. august 2015 #5 Skrevet 11. august 2015 Barn utvikler ikke sidesynet før i 12 års alder. At man er flink motorisk til å sykle har ingenting med dette å gjøre. Å sykle på vei uten gangfelt hadde jeg ikke gjort. Senest i går falt en 8 åring av sykkelen og ut i veibanen fordi skolissen satte seg fast. Godt sjåføren bak ikke var nærmere enn han faktisk var...
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #6 Skrevet 11. august 2015 Jeg tror vi venter med dette. Jeg føler meg ikke helt trygg. Anonymous poster hash: 776e7...002
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå