Gå til innhold

4 barn og jobber fullt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og har nå tenkt at det er det jammen ikke verdt. Synes jeg har for lite tid og overskudd til barna. Så på noen bilder fra 3 år tilbake, og fikk klump i halsen fordi jeg har vært mye borte fra barna pga jobben og tida går så fort. Har bestemt meg for å søke redusert til 75 % stilling. En dag fri og litt kortere dager. Dere slm har jobbet redusert, merker man stor forskjell på 100% og 75% stilling, eller bør jeg søke om mer reduksjon? (Men da blir lønna så dårlig...)

Anonymous poster hash: 9200c...b1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere råd til det hadde jeg ikke stusset en gang! Server uansett verdt å gå litt ned i forbruk for å få dette til! Årene med barna er verdt mer enn alt annet!

Har tre barn og jobber 60%. Har aldri hatt 100% stilling. Føler ikke at vi mangler noenting! Stor lykkelig familie selv om vi ikke har råd til kino mer enn en gang i året (har blitt en tradisjon å gå på kino første kvelden når alle har tatt ferie), vi kan bare glemme å dra i slalombakken, vi kjøper ikke merkeklær, barna arver, vi voksne kjøper rimelige klær og kun det vi trenger, osv! Kommer ikke til å angre på alle tingene vi ikke fikk kjøpe, men all tida vi ikke fikk med ungene hadde jeg angra på!

Anonymous poster hash: ff9d3...3d0

Skrevet

Jeg jobbet 80% som saksbehandler i bvtj. Merket ikke så mye forskjell på mengde jobb, men fikk mindre dårlig samvittighet fordi jeg ikke trengte å være på jobb før 9.00 og kunne dra 15.00 (det gjorde jeg nesten aldri). Slapp stress med tidlig levering og sen henting og jeg hadde en "unnskyldning" for ikke å være ajour på jobb (jeg fikk ikke færre saker selv om jeg skulle jobbe mindre). Fikk også hauger med plusstid jeg kunne ta ut i de (ytterst få) periodene jeg hadde mindre jobbpress. Slapp å bekymre meg for minustid når jeg måtte gå tidligere pga forekdresamtaler o.l. Om det blir bedre eller ikke å jobbe redusert kommer nok an på jobben og arbeidsgiver, men du kan jo prøve det? Du kan jo søke om mer eller mindre redusert stilling etter en periode.

Anonymous poster hash: 0185a...f13

Skrevet

Jobber nå 70% og synes det er fantastisk!! Enorm forskjell mtp å kunne dra hjemmefra noe senere (type 8-8.30, i stedenfor 7.30) og kunne være i barnehagen 15.30. GULL VERDT, ANBEFALES!!

Anonymous poster hash: f347a...325

Skrevet

Reduser så mye du kan! Barneåra går utrulig fort...

Anonymous poster hash: 83db1...0fb

Skrevet

Jeg har fire barn, eldste er 17 år. Jeg har aldri jobbet fullt. Jobber 80% med fri hver fredag. GULL VERDT!!!!

Skrevet

Jeg jobber 75% og har 3 barn. Har aldri jobbet fullt etter jeg fikk barn. Jobber 6 timer hver dag, men avspaserer alle skoleferier. Hadde vært deilig med en fridag i uka, men det er veldig godt med mange ferier iløpet av året også :)

Anonymous poster hash: aac4a...2a9

Skrevet

Jeg har også 4 barn og jobber 70%, fri en dag i uka og 6-timers dag de dagene jeg jobber. Det er det virkelig verdt.

Jeg har såpass lav lønn også (under 400.000 i full stilling) at jeg ikke taper pensjonspoeng heller. Omsorg for barn unger 6 år gir pensjonspoeng tilsvarende en jobb med rundt 450.000 i lønn.

Anonymous poster hash: 9eb32...545

Skrevet

Takk for svar. Håper og tror at jeg vil merke stor forskjell på 100 og 75 % jobb. Mindre jobb virker litt lite?

Anonymous poster hash: 9200c...b1c

Skrevet

Vi har fire barn og begge jobber fullt, men har gode fleksible løsninger. Bla noen som henter de minste av og til, lager middag og har vaskehjelp. Drar 08.30 og er hjemme til 16. Fungerer ypperlig, men vi er priviligerte med høye lønninger og fleksibilitet.

Er det aktuelt at noen av fedrene tar deltid også???

Skrevet

Jeg er på veg ut av et forhold og jobber 100 %. Hvis barna skal få råd til å være med på de fritidsaktivitetene de ønsker (de to største har begynt å hevde seg i sine idretter, og eldstemann er lokal stjerne i sin idrett, som er svindyr og tidskrevende - å slutte der hadde knust hjertet hans), slippe å spise billig kjip drittmat og kunne dra på normal ferie (Sverige/Danmark/Finland 1-2 uker hver sommer) så må jeg fortsette å jobbe fullt. Faren jobber fullt han også, men han tjener mye mindre enn meg og har enormt med gjeld (ca 400 000) slik at det ikke blir noe særlig med bidrag når vi har gått fra hverandre. Skulle ønske jeg hadde mer tid til hver av ungene, men da kommer vi til å lide som familie hvis jeg går ned til 75 %. Må også bytte jobb da det ikke finnes sånne stillinger på min arbeidsplass. Forresten, rart at HI får beskjed om at det er greit å gå ned i stilling, men ingen sier at hun OG mannen kan gå ned til 90 %, slik at BEGGE er mer hjemme.

Anonymous poster hash: c6e4f...456
Skrevet

Jeg bare lurer når jeg leser tråder som dette: Setter fedre mindre pris på tid med barna sine enn mødre?

Det er alltid mødrene som reduserer stillinga si.

Heller mor i 60% stilling enn mor og far i 80% hver...

Hvorfor forlanger ikke norske fedre mer tid med barna sine på bekostning av mor?

Også lurer de på hvorfor mor "alltid" ender opp med hovedomsorgen...

Anonymous poster hash: 5a4e6...cea

Skrevet

Jeg bare lurer når jeg leser tråder som dette: Setter fedre mindre pris på tid med barna sine enn mødre?

Hvorfor forlanger ikke norske fedre mer tid med barna sine på bekostning av mor?

Ingen regler uten unntak. Her er der mannen som er husfar, og han stortrives :)

Anonymous poster hash: 68938...b9a

Skrevet

Ja man kan jo undre...

Anonymous poster hash: 5d079...dff

Skrevet

Kan du og mannen gå ned til 90% hver og dermed dele mer rettferdig? Viktig med likestilling i disse spørsmålene synes jeg, det er viktig for alle parter og for pensjonspoeng og likevekt.

Selv jobber jeg ca 125%, men har en jobb som også kan utføres på kvelder og i helger, så jeg er mye fleksibel ift barna.

Lykke til med valget ditt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...