Gå til innhold

Gravid raskt etter MA..?


Mia2010<3

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg dro lykkelig og spent på Ul i dag, var rundt uke 9.. Fikk desverre beskjed om at det ikke var hjertelyd der. Dette hadde skjedd for få dager siden ifølge gyn. Jeg er knust, og det eneste jeg tenker på er at jeg vil bli gravid igjen, NÅ.

 

Er det noen som vet hvor raskt jeg kan bli gravid igjen? Håper det kan skje veldig raskt! Har fått piller for å starte dette på torsdag.. Håper inderlig på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring og oppfatning tilsier at det er ganske mange som blir raskere gravid etter sa/ma, en de gjorde med første graviditet. Trist å høre du har mistet, håper aborten ikke blir for ille å gjennomgå <3 lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så trist å høre - ingen hyggelig beskjed å få! Det sies at det er litt lettere å bli gravid etter MA (HcG- sitter igjen), samtidig kan det bli litt sykluskrøll. Fra legen vil du mest sannsynlig få beskjed om å vente en syklus eller to. Lykke til videre!

 

Anonymous poster hash: 4a967...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :-) fikk tabletter jeg tok på torsdag, fikk smerter, men ene tabletten kom ut hel igjen. Fikk deretter to til på ettermiddagen, fikk smerter igjen, men ingenting kom ut :-/ måtte derfor ha utskrapning på fredag. Godt å komme til start igjen da det ble slik. Jeg synes det er vanskelig å vite når eggløsningen vil være her..finnes det noen måter å regne seg ut til det på eller? :-) fikk beskjed om å vente litt, men dette var ikke noe jeg Måtte gjøre. Ble jeg gravid var det ingen krise sa di :) men skulle gjerne funnet ut når eggløsningen mest sannsynlig er her :-) noen som vet? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg!

 

Jeg har vært litt uheldig i år, og derfor hatt 2 utskrapninger. Jeg pleier å ha en syklus på +/- 28 dager, og etter første utskrapningen kom mensen 29 dager etterpå, også testa jeg positivt 26 dager etter det. Den spiren mistet jeg igjen, i uke 16, ved at vannet gikk. Min lille kom da til verden ett døgn etterpå. Jeg måtte ha utskrapning for å få ut resten av morkaken. Etter dette har syklusen vært helt på bærtur. Den første var på 32 dager, de neste 2 på hhv 24 og 23 dager. Det finnes med andre ord ingen fasit. Jeg har ikke testet etter eggløsning, men det er jo en mulighet for å se når du har eggløsning. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, har vært igjennom det samme som deg. Skulle vært i uke 14, men det lille hjertet sluttet å slå i starten av uke 11. Ble gravid igjen etter 2 mnd, og har nå en sønn på 5 mnd :) Håper det klaffer raskt for dere igjen. Kan du ikke sjekke med eggløsningstester? Bare sjekk at graviditetstesten er negativ først.

 

 



Anonymous poster hash: 3f03e...1d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Er i samme båt. Ul 9+5. Foster var 7 uker. Kirurgisk abort. Så jeg regner aborten som dag en i syklusen. Vi kommer til å prøve med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så trist :(

Vet hvordan det føles, har vært igjennom 2 MA på rad, og trang i tillegg pergo for å bli gravid.

 

Nå er jeg alikevell blitt gravid helt naturlig på 2. syklus etter aborten i juni, og mannen var vekk midt i perioden i juli, så jeg har blitt gravid på første mulighet vi hadde ( uten at vi visste at vi hadde det ) vi skulle egentlig starte på ny runde med pergo når mensen kom.

 

Klem til deg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet i uke 8.. Blødde lite, så vi begynte å prøve en uke etter. Fikk mens forrige måned, og nå ventet jeg mens igjen, istedenfor testet jeg positivt idag👏🏻 Så det gikk fortere å bli gravid denne gang, enn den første! Masse lykke til, det å være gravid igjen, tar litt av brodden på sorgen over å miste!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...