Gå til innhold

Stramme opp vagina med operasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort dette?Merker det har blitt større der nede og er ikke videre fornøyd.. Har prøvd knipeøvelser,men synes ikke det hjelper..

Anonymous poster hash: b79f6...c50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mor tok en slik operasjon, hun ble dessverre ikke fornøyd. Du kan jo prøve vaginakuler ☺

Anonymous poster hash: 7a038...bf3

Skrevet

Jeg tror jeg ville prøvd alt mulig annet først. For det første så koster det mye penger å få tatt en operasjon og for det andre så aner du ikke hva resultatet vil bli, man skal heller ikke glemme at alle operasjoner har en risiko. 

Anonymous poster hash: 5f52a...92c
Skrevet

Jeg tror jeg ville prøvd alt mulig annet først. For det første så koster det mye penger å få tatt en operasjon og for det andre så aner du ikke hva resultatet vil bli, man skal heller ikke glemme at alle operasjoner har en risiko.  Anonymous poster hash: 5f52a...92c

Koster ikke noe hvis du er inkontinent og blir henvist av urolig til dette.

Anonymous poster hash: 1100d...59a

Skrevet

Jeg tror jeg ville prøvd alt mulig annet først. For det første så koster det mye penger å få tatt en operasjon og for det andre så aner du ikke hva resultatet vil bli, man skal heller ikke glemme at alle operasjoner har en risiko. Anonymous poster hash: 5f52a...92c

Koster ikke noe hvis du er inkontinent og blir henvist av urolig til dette.

Nå tisser man ikke ut av vaginaen så hvordan oppstramming av vagina skal hjelpe på inkontinens er for meg ukjent.

Anonymous poster hash: 78a8c...887

Skrevet

Jeg tror jeg ville prøvd alt mulig annet først. For det første så koster det mye penger å få tatt en operasjon og for det andre så aner du ikke hva resultatet vil bli, man skal heller ikke glemme at alle operasjoner har en risiko. Anonymous poster hash: 5f52a...92c

Koster ikke noe hvis du er inkontinent og blir henvist av urolig til dette.Anonymous poster hash: 1100d...59a

Nå tisser man ikke ut av vaginaen så hvordan oppstramming av vagina skal hjelpe på inkontinens er for meg ukjent. Anonymous poster hash: 78a8c...887

Hørt om bekkenbunnstrening og bekkenbunnsmuskulatur? Ikke?

Skrevet

Koster ikke noe hvis du er inkontinent og blir henvist av urolig til dette.Anonymous poster hash: 1100d...59a
Nå tisser man ikke ut av vaginaen så hvordan oppstramming av vagina skal hjelpe på inkontinens er for meg ukjent. Anonymous poster hash: 78a8c...887
Hørt om bekkenbunnstrening og bekkenbunnsmuskulatur? Ikke?

Nå var det snakk om operasjon av vagina da og ikke bekkenbunnstrening.

Skrevet

Hvor lenge siden er det du fødte?

Jeg følte meg som et "hulrom" der nede ca 1,5 år etter fødsel.

Kom prompelyder fra vagina til og med..

Ved hjelp av tid og knipeøvelser er jeg nå omtrent som før, 2 år etter :-D

Anonymous poster hash: 2c581...7a2

Skrevet

inkontinens og operasjon av det er kikkehullsinngrep ved lysken. De rører ikke vagina.

Man må virkelig lese seg opp før man gir råd til andre! herregud

Skrevet

inkontinens og operasjon av det er kikkehullsinngrep ved lysken. De rører ikke vagina.

Nå ønsker HI oppstramming da det er "blitt større der nede". Inkontinens ble vel kun tatt opp slik at hun fikk dette dekket. Er vagina hun ville stramme.

Skrevet

Nå ønsker HI oppstramming da det er "blitt større der nede". Inkontinens ble vel kun tatt opp slik at hun fikk dette dekket. Er vagina hun ville stramme.

Ja, og det vil hun måtte betale veldig mye for, og vil ikke få det dekket. Og da kan det jo hjelpe.  (jeg vet en del om dette uten at jeg orker å forklare hvorfor.).

Men det kan såvisst være hun vil bli kjempefornøyd. Hun må bare oppsøke en klinikk :)   Jeg bare gjorde det klart for en over her som mente operasjonen ikke måtte dekkes selv dersom hun var inkontinent, og det er jo helt utrolig usammenhengende og lite faktabasert :)

Skrevet

Hvor lenge siden er det du fødte?

Jeg følte meg som et "hulrom" der nede ca 1,5 år etter fødsel.

Kom prompelyder fra vagina til og med..

Ved hjelp av tid og knipeøvelser er jeg nå omtrent som før, 2 år etter :-D

Anonymous poster hash: 2c581...7a2

Det er over to år siden med minstemann. Har tre barn til sammen. Alle fødslene var trege og de veide over fire kilo alle tre.

Skrevet

Ja, og det vil hun måtte betale veldig mye for, og vil ikke få det dekket. Og da kan det jo hjelpe. (jeg vet en del om dette uten at jeg orker å forklare hvorfor.).

Men det kan såvisst være hun vil bli kjempefornøyd. Hun må bare oppsøke en klinikk :) Jeg bare gjorde det klart for en over her som mente operasjonen ikke måtte dekkes selv dersom hun var inkontinent, og det er jo helt utrolig usammenhengende og lite faktabasert :)

Har hørt at man kan få det dekket,men da nå man har livmorfremfall ol. Mulig det er noe slikt galt der nede også😁 Ting er langt fra slik de var før iaf. Det virker som om det har skjedd noe etter siste fødsel..

Skrevet

Operasjonen for urinlekkasje er absolutt ikke stramming av vagina om det er det du tror. I såfall bør du lese litt anatomi!

Jeg er operert for lekkasje, og det gjøres ved at et bånd blir lagt under urinrøret så det løftes og man dermed ikke lekker. Skjeden din er et helt annet sted!

Anonymous poster hash: 935d9...3f2

Skrevet

Operasjonen for urinlekkasje er absolutt ikke stramming av vagina om det er det du tror. I såfall bør du lese litt anatomi!

Jeg er operert for lekkasje, og det gjøres ved at et bånd blir lagt under urinrøret så det løftes og man dermed ikke lekker. Skjeden din er et helt annet sted!

Anonymous poster hash: 935d9...3f2

Jeg tror ikke at operasjon mot inkontinens strammer skjeden, nei, hvis HI mener det er mannen hennes som lider mest under dette!

Men det kom altså ikke fram i hovedinnlegget hva det var hun drev knipeøvelser mot. Så jeg antok nokså rimelig at hun knep for å stramme bekkenbunnen. Noe man gjør mot inkontinens.

Skrevet

Jeg har gjort det. Det viste seg etterhvert at jeg hadde skader etter fødsel, og knipeøvelser hjalp ingenting. Hadde en deffekt i veggen mellom vagina og endetarmen. Men denne var ikke så lett å oppdage. Fastlegen så ingenting galt, men henviste meg til gynekolog siden jeg hadde endel plager. Gynekolog så ingenting galt utenom litt mangelfull sying i bakkant av vagina, og henviste meg heldigvis til gynekolog på sykehuset. Hun så med en gang deffekten, men mente den var liten og enkel å fikse operativt. I tillegg skulle jeg få en bakre vaginalplastikk.

Jeg ble operert, og deffekten viste seg å være mye større enn antatt. Smertene etter operasjonen var grusomme, og det var skikkelig smertefullt i 2-3 uker. Hjalp ikke akkurat på at jeg fikk magesår av noen tabletter jeg tok, men det var virkelig vondt veldig lenge. Noen av plagene har blitt bedre, andre verre. Og jeg vet ikke om jeg hadde gjort det dersom jeg visste at resultatet ikke ble bedre. Selve vaginaen er strammere, men det har påvirket endetarmen, så har hatt litt problemer med nr 2 etterpå. Litt sånn urge. vaginalplastikken er etter min mening mislykket, ingen bedring der.

Anonymous poster hash: 1e305...359

Skrevet

Har du foressten plager utover at du føler du er vid? Viss der er det eneste så må du aldri i verden vurdere det en gang. Hos meg kunne tampongen ramle ut, jeg hadde støtsmerter ved sex, og lyder ved gange når jeg gikk i undertøy/badetøy. Lydene har bare blitt verre etterpå, og det er IKKE kult. Men jeg gjør det ikke en gang til.

Anonymous poster hash: 1e305...359

Skrevet

Jeg gjorde det for noen mnd siden.kjenner arret godt.men har ikke probl lenger med nr 2.smertene etter opr var fæle.føler ikke at jeg ble noe strammere

Anonymous poster hash: 1c72d...f94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...