Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #1 Skrevet 11. august 2015 Jeg er for å gi/få ting som kan brukes/spises opp og blomster. Alt av rammel og ting som potter, vaser, kopper, håndklær kan man kjøpe selv. Ellers flyter det jo over tilslutt. Spent på svar Anonymous poster hash: 4e756...685
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #2 Skrevet 11. august 2015 Jeg liker godt å få ting også, ikke bare ting som blir brukt opp raskt. Det er mye kosligere med ting i huset som jeg har fått i gave enn det jeg har kjøpt selv. Anonymous poster hash: f4802...d2b
Ikkedytt Skrevet 11. august 2015 #3 Skrevet 11. august 2015 Jeg kjøper som oftest ting som kan brukes opp. Såper, kremer, lys, mat og drikke. Pynteting slår ofte feil, og jeg vet ikke hva som passer inn hos andre og ikke. Spørs hvor godt jeg kjenner personen så klart og om jeg vet hva de trenger/ønsker seg. Kan også kjøpe smykker, men da er jeg som regel sikker på at de liker det.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #4 Skrevet 11. august 2015 Jeg mener dette er en problemstilling det er umulig å svare kateorisk på. Det kommer helt an på hvem jeg kjøper til eller får av. Noen kjenner jeg godt (eller de kjenner meg godt), og da kjøper de/jeg gaver som passer til personen eller vi vet vedkommende liker eller samler på eller ønsker seg. Vet jeg ikke dette, eller de ikke vet dette om meg, så foretrekker jeg gaver som kan brukes opp eller spises opp MEN: Jeg er litt vanskelig der også, egentlig, for jeg bruker ikke bodylotion og jeg bruker heller ikke stearinlys/telys (som begge er populære "bruk opp"-gaver). Anonymous poster hash: 13e19...bdf
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #5 Skrevet 11. august 2015 Utrolig viktig problemstilling ... Jeg sendte julebrev i god tid til alle venner og familie, og gjorde det klart at jeg vil slippe å FÅ gaver, selv om jeg kanskje fortsatt føler en forpliktelse til å gi gaver selv. Imidlertid skal jeg ikke presse min tankegang på andre, så de skal ikke måtte slutte å ta i mot selv om jeg slutter. Jeg sa at jeg ønsker meg invitasjoner til hyggelige turer, måltider eller annet samvær. Unntaksvis tar jeg imot håndlagde ting de selv har laget, eller kjøpt rett fra produsenten (en kunstner for eksempel, eller en dame som selger egenstrikka votter på en julemesse), men ikke noe butikk-dill. Alle reagerte positivt! Jeg fikk to varme skjerf, noen glass hjemmelaget syltetøy, og invitasjoner til nesten alt mulig! Anonymous poster hash: 1459f...a23
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #6 Skrevet 11. august 2015 Utrolig viktig problemstilling ... Jeg sendte julebrev i god tid til alle venner og familie, og gjorde det klart at jeg vil slippe å FÅ gaver, selv om jeg kanskje fortsatt føler en forpliktelse til å gi gaver selv. Imidlertid skal jeg ikke presse min tankegang på andre, så de skal ikke måtte slutte å ta i mot selv om jeg slutter. Jeg sa at jeg ønsker meg invitasjoner til hyggelige turer, måltider eller annet samvær. Unntaksvis tar jeg imot håndlagde ting de selv har laget, eller kjøpt rett fra produsenten (en kunstner for eksempel, eller en dame som selger egenstrikka votter på en julemesse), men ikke noe butikk-dill. Alle reagerte positivt! Jeg fikk to varme skjerf, noen glass hjemmelaget syltetøy, og invitasjoner til nesten alt mulig! Anonymous poster hash: 1459f...a23 Er du sikker på at alle egentlig reagerte positivt og at de ikke bare var høflige? Slike ting du ønsker deg er det mye styr med og i praksiss blir det gjerne vesentlig dyrere enn gaven ellers trengte å ha blitt. Hvorfor er det foresten så viktig for deg å kjøpe ting direkte fra produsenten? Som regel er det en veldig ineffektiv omsettningsform. Anonymous poster hash: f4802...d2b
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #7 Skrevet 11. august 2015 Utrolig viktig problemstilling ... Jeg sendte julebrev i god tid til alle venner og familie, og gjorde det klart at jeg vil slippe å FÅ gaver, selv om jeg kanskje fortsatt føler en forpliktelse til å gi gaver selv. Imidlertid skal jeg ikke presse min tankegang på andre, så de skal ikke måtte slutte å ta i mot selv om jeg slutter. Jeg sa at jeg ønsker meg invitasjoner til hyggelige turer, måltider eller annet samvær. Unntaksvis tar jeg imot håndlagde ting de selv har laget, eller kjøpt rett fra produsenten (en kunstner for eksempel, eller en dame som selger egenstrikka votter på en julemesse), men ikke noe butikk-dill. Alle reagerte positivt! Jeg fikk to varme skjerf, noen glass hjemmelaget syltetøy, og invitasjoner til nesten alt mulig! Anonymous poster hash: 1459f...a23 Jeg hadde nok ikke sagt noe til deg, men jeg hadde garantert tenkt mitt. Folk som bestemmer hvilke gaver de skal få er rett og slett ganske uspiselige og frekke. Anonymous poster hash: 116a1...6d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå