Gå til innhold

Kan en 3.5 åring gå alene til lekeplassen ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sååå redd noe skal skje.

Klarer ikke å slappe av når han er ute av synet.

Mannen syns jeg er hysterisk

Anonymous poster hash: 054c5...053

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke vært komfortabel med det, nei. Er de ute alene, er de alltid i hagen. Skal de lenger avgårde, blir vi med. De er 3 og 4,5 år.

Skrevet

Kommer vel helt an på hvordan dere bor, hvor lekeplassen er osv.

Men nei, jeg synes ikke det. Jeg kaller ikke det å være hysterisk. Hva skal en 3,5 åring ut på egenhånd for. Kan verken vurdere trafikk eller stor nok til å ferdes langt unna hjemmet.

Anonymous poster hash: 75a45...c6e
Skrevet

Nei, det kan de ikke. En 3 åring er lite, enten den er 3 eller 3,5 år. Aldri skjønt det "rushet" med å selvstendiggjøre så små barn. For det er hva de som forsvarer det kaller det.

Skrevet

Nei, lar ikke min 3,5 åring gå alene ut i hagen heller..

Skrevet

Nei!

Lar ikke min på snart fem gå alene heller.

Anonymous poster hash: a9ee5...3e3

Skrevet

Min snart 4åring får ikke det.

Anonymous poster hash: dab54...176

Skrevet

Kommer an på både 3-åringen og stedet. Vi bor langt ute på landet, ser lekeplassen fra vinduet, det er forholdsvis langt til både vann og bilvei, og 3-åringen går aldri noen steder uten å spørre, så her går det helt fint. Ville nok ikke gjort det i by.

Anonymous poster hash: 6e1c9...372
Skrevet

Hvis du ikke ser lekeplassen hadde jeg ikke gjort det. Men i hagen kunne hn gjerne vært alene her vi bor.

Skrevet

Nei. Selvsagt ikke.

Regner med at dette er et tulleinnlegg som liksom skal gjøre narr av et eller annet innlegg jeg ikke har lest.

Anonymous poster hash: 55750...948

Skrevet

Vi bor i borettslag, med en stor lekeplass midt inne på feltet. Og her så fikk alle barna gå dit alene, det året de ble 4 år. Veldig greit for meg som bor rett utenfor lekeplassen, så ser alt. Og stort sett var det jo noen voksne ute. Eller hørte jeg en unge gråte skikkelig, så gikk jeg jo alltid ut for å hjelpe.

Anonymous poster hash: 777c0...56e
Skrevet

Nei

Anonymous poster hash: f8b60...4f3

Skrevet

På egen tomt; ja, andre steder; nei.

Hos oss har nettopp 5-åringen begynt å få gå alene til lekeplassen. Den ligger rett nedi veien, må gå langs traffikert vei, men ikke krysse.

Anonymous poster hash: 883c8...672

Skrevet

Jeg ville ikke latt 3,5-åringen gå alene til lekeplassen.. men hvorfor ikke alene i hagen?

Min 2-åring er jo ute i hagen alene

Skrevet

Jeg er ganske avslappet, men dette ville jeg ikke likt. Lar gjerne treåringen leke alene i hagen, men da sjekker jeg stadig at han har det bra.

Anonymous poster hash: 386f0...3df

Skrevet

Her har barna tuslet ute på egenhånd fra de var 3. Nå er de 7 og 5 og går og besøker venner rundt om på stedet vi bor. De får med en tlf og ringer og forteller hbor de er hele tiden. De får ikke krysse hovedveien. De får lov å gå i butikken alene også. Men er bare 400 innbyggere på dette stedet og ingen andre enn oss som bor her som kjører her da veien gjennom stedet er stengt. Når stedet et så lite, så kjenner alle alle og det tikker ofte inn en melding på Facebook om at "barna dine er her"

Anonymous poster hash: 5d957...972

Skrevet

Kommer an på. Datteren min var ute og lekte alene (dvs med en venn) da hun var 3,5 år. Vi bodde sånn at vi ikke hadde hage, men det var felles gårdsplass for noen små leilighetsbygg. Hun lekte med en 3 år eldre jente og de holdt seg alltid innenfor grensen for hvor de gikk lov til å gå.

Sønnen min var utenfor mens vi gjorde klar siste finish for å komme etter, da han var under tre år. Da hadde vi heller ikke hage. Han holdt seg også innenfor grensene til enhver tid. Datteren hadde derimot et større friområde som 3,5-åring enn han som 2,5-åring. Og jeg hadde ikke sluppet 3,5-åring ut heeeelt alene. Min lekte med en eldre jente.

Skrevet

Jeg ville ikke latt 3,5-åringen gå alene til lekeplassen.. men hvorfor ikke alene i hagen?

Vi bor rett ved bilvei og har ganske stor hage så har ikke oversikt over ham hele tiden, stoler heller ikke på at han ikke løper ut i veien når jeg ikke ser. Har også elv i nærheten.

Skrevet

Vi bor rett ved bilvei og har ganske stor hage så har ikke oversikt over ham hele tiden, stoler heller ikke på at han ikke løper ut i veien når jeg ikke ser. Har også elv i nærheten.

sett opp gjerde - det gjorde vi :)

Helt topp å kunne sende ungene ut alene - og de elsker det :)

Skrevet

Godt å høre at det ikke er bare meg

Hi

Anonymous poster hash: 054c5...053

Skrevet

sett opp gjerde - det gjorde vi :)

Helt topp å kunne sende ungene ut alene - og de elsker det :)

Ja det er et mål å gjøre det, men ganske stor eiendom og mye tiltak å gjøre det ;) enklere å bare bli med ut :P

Skrevet

Vi bor i borettslag, med en stor lekeplass midt inne på feltet. Og her så fikk alle barna gå dit alene, det året de ble 4 år. Veldig greit for meg som bor rett utenfor lekeplassen, så ser alt. Og stort sett var det jo noen voksne ute. Eller hørte jeg en unge gråte skikkelig, så gikk jeg jo alltid ut for å hjelpe.

Anonymous poster hash: 777c0...56e

Sånn er det her også, vi har lekeplassen rett utenfor døra. Allikevel får ikke datteren min på 4,5 år lov til å være ute alene, jeg kan ikke stole på at hun faktisk holder seg der :(

Anonymous poster hash: e01db...34b

Skrevet

Ja min på 3,5 er på lekeplassen alene, lekeplassen er rett utenfor døra vår :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...