Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #1 Skrevet 11. august 2015 Jeg har noen veldig gode venner som eier et nydelig landsted som de bruker veldig mye. Vi er også ofte invitert dit, og det er alltid utrolig hyggelig. Men sist vi var på besøk la jeg merke til at de ikke har røykvarslere huset i det hele tatt. Det er en gammel sveitservilla med to etasjer, soverommene oppe. Er det frekt hvis jeg kjøper noen røykvarslere til dem og gir dem som "gave"? Anonymous poster hash: 116e9...7e7
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #2 Skrevet 11. august 2015 Hmmm Jeg hadde tenkt det samme som deg Men er usikker på om det er å gå over streken Anonymous poster hash: 8ad06...089
TPK Skrevet 11. august 2015 #3 Skrevet 11. august 2015 Tja, hvis dere har nevnt det allerede kan det jo bli litt sånn tullegave, at de tar det fint. Men hvis dere bare gir det uten å noensinne ha nevnt det blir det litt rart ja. Men jeg ville uansett tipset de om det, det er ganske alvorlig å ikke ta brannsikkerhet på alvor! Kommer jo an på hvordan de er som personer også, noen blir jo fornærmet av den minste ting...
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #4 Skrevet 11. august 2015 Skjønner ikke at alle skal bli så fornærmet for alt. Hvis de mangler røykvarslere blir de sikkert glad for å få noen i gave, er hva jeg tenker. Er bare å si at jeg har sett at dere mangler røykvarslere i huset, og tenkte at dette kanskje var en fin gave til det nydelige feriehuset deres Hva skulle de tenke som var god nok grunn til å bli fornærmet for? At dere tenker på deres sikkerhet?? Eller egen for den saks skyld? Nei, er jo ikke slik at dere kjøper tannbørste, deodorant, såpe eller parfyme til dem, da hadde jeg er skjønt det. Kjør på, det er fin gave som jeg personlig ville ha blitt glad for hvis jeg var dem Anonymous poster hash: 62f20...ad7
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #5 Skrevet 11. august 2015 Jeg har ikke påpekt at de mangler det, men de er klar over at jeg generelt er veldig redd for brann og kjempenøye med å ikke la oppvaskmaskin gå om natten osv. Det er jo fordi jeg er glad i dem og vil at de skal være trygge i sitt eget hus. Jeg tror ikke de vil ta det ille opp - de er ikke så lettfornærmede - men det vil jo uansett fremstå som en underforstått kritikk av at de ikke har sørget for dette selv...så jeg er usikker.... HI Anonymous poster hash: 116e9...7e7
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #6 Skrevet 11. august 2015 Hvis du ikke synes det passer å "bare" gi røykvarslere, så kan du jo lage en gavekurv med masse forskjellige ting til huset/vennene. Blandt annet røykvarslere 😊 Anonymous poster hash: 44934...86b
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #7 Skrevet 11. august 2015 Kan du ikke si at du har lyst å kjøpe en liten gave som takk for at dere får være med til dette huset? og da spørre om det er noe de mangler/trenger/ønsker seg til feriehuset? og håpe at de svarer røykvarslere da selvfølgelig 😉 Anonymous poster hash: 3e4f8...0bf
MarianeA Skrevet 11. august 2015 #8 Skrevet 11. august 2015 Hvorfor ikke spørre ? Hadde jeg lurt på dette hadde jeg da sagt det med det samme jeg oppdaget det. Hvis jeg hadde hatt gjester å fått røykvarslere i gave en tid etterpå hadde jeg synes det var litt merkelig. Ikke selve gaven, men det at de hadde lagt merke til og snakket om såpass alvorlige mangler i hjemmet mitt uten å si noe.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #9 Skrevet 11. august 2015 Vi har røykvarslere som ikke er så lette å få øye på, men de er der selv om de ikke ser helt standard ut. Kan du ikke bare ringe dem og si at du hadde lyst til å kjøpe noe til stedet som takk for at dere har fått være der og så spørre om røykvarslere hadde vært bra? Jeg kan ikke tenke meg at de ville blitt fornærmet, men hvis de faktisk har det fra før ville det jo være bortkastede penger. Anonymous poster hash: 225b9...130
Serepta Skrevet 11. august 2015 #10 Skrevet 11. august 2015 Da hadde jeg heller tatt med røykvarsler og brukt de gangene min familie overnattet.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #11 Skrevet 11. august 2015 Hadde blitt irritert over en slik gave. Hadde forventet at venner kunne si rett ut at de syntes vi måtte skaffe oss det. De har vel bare ikke tenkt på det, og er helt enige når dere nevner det . Anonymous poster hash: add57...c85
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #12 Skrevet 11. august 2015 Ta med egne røykvarslere i kofferten til bruk den helgen, fremfor å si fra? Herregud, er folk så konfliktsky her inne? Anonymous poster hash: add57...c85
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #13 Skrevet 11. august 2015 Jeg synes du skal ta det muntlig med dem. Spør dem om de faktisk ikke har røykvarslere i huset overhodet, og hvordan de tør å ha det slik. Utifra hva de svarer, kan jo du si "da vet jeg hva jeg skal kjøpe til dere til jul," i en spøkefull tone, og så kjøpe med deg noen gode røykvarslere neste gang dere møtes, og gi dem et blunk eller to for å vise at du mener det godt. Anonymous poster hash: 83c1f...1d6
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #14 Skrevet 11. august 2015 Ja, det hadde jeg synes var ganske upassende faktisk! Du burde "kvinne" deg opp til å spørre om de har røykvarslere i huset. Vi har et varslingssystem i vårt hus, knyttet til alam. Det er ikke så lett å se for de som ikke kjenner huset eller vårt system. Men det er der!! Hvis noen hadde kjøpt store klumpete blillig-varslere til oss i "gave" fordi de trodde at vi ikke hadde røykvarslere (uten å spørre oss først) Så tror jeg nesten at jeg hadde blitt litt fornærmet ja. Ikke over gaven i seg selv, men over at de ikke kan SPØRRE hvis de er så usikre og redde når de er i vårt hus..... Anonymous poster hash: 599e0...ba6
Hjertefru Skrevet 11. august 2015 #15 Skrevet 11. august 2015 " dere vet jo hvor redd jeg er for at det skal begynne å brenne. Så ikke noen tøykvarslere i huset sist vi var på besøk?" Ta det opp med dem, ordlegge deg noe i den duren der. Det er ganske skummelt å ikke ha røykvarslere. Men de kan jo være der likevel, bare at de er godt skjult. Blir litt dumt å komme med røykvarsler i julegave når det ikke har vært nevnt før.
Ladybird2014 Skrevet 11. august 2015 #16 Skrevet 11. august 2015 Det fins "reiserøykvarslarar". Vi har hatt med slike på ferie😊
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #17 Skrevet 11. august 2015 Jeg tror dere har rett i at det blir litt rart å bare gi det til dem. Skal heller ta det opp med dem ved en passende anledning. takk for tilbakemeldinger! hi Anonymous poster hash: 116e9...7e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå