Gå til innhold

Ta med mannen til psykologen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er hjemmeværende for øyeblikket pga traumer og div. Er under behandling hos psykolog som viser stor forståelse og sier "de riktige tingene", en veldig intelligent person som kan faget sitt tydeligvis. Mannen derimot skjønner ingenting, det vil han ikke innrømme, men han viser det. I 5 år var jeg den "sterke" som fikk mannen på bena og hjalp ham med å få jobb, jeg var der 110 prosent hver dag, hele tiden. Da han sov bort hele dagen eller ikke gjorde husarbeid var ikke jeg den som kjefta. Og når rollene er snudd, så får jeg bare dritt? Jeg føler meg så lite verdt...

Noen som har erfaring med å ta med familie til psykologen for at han/hun kan snakke med dem og få dem til å forstå alvoret? En autoritær fagperson som kan støtte meg og snakke min sak til mannen... psykologen foreslo dette selv for lenge siden.

Anonymous poster hash: 7ea84...ea4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har i ingenting å tape! Han høres jo skikkelig teit ut, men vi har jo ulike måter å vise omsorg på. Eller ikke vise - tough love hvis du skjønner.. Han kan jo være redd siden han vet hvordan det er å være langt nede, ikke ville leve osv. Jeg syns ikke det er greit av han altså, men har man ikke lært hvordan man skal støtte andre så må man lære det. Håper han greier det!

Så bra du har møtt en god terapeut! Lykke til!

Anonymous poster hash: 01d9b...119

Skrevet

Du har i ingenting å tape! Han høres jo skikkelig teit ut, men vi har jo ulike måter å vise omsorg på. Eller ikke vise - tough love hvis du skjønner.. Han kan jo være redd siden han vet hvordan det er å være langt nede, ikke ville leve osv. Jeg syns ikke det er greit av han altså, men har man ikke lært hvordan man skal støtte andre så må man lære det. Håper han greier det!

Så bra du har møtt en god terapeut! Lykke til!Anonymous poster hash: 01d9b...119

Ja, skjønner. I sin barndom har han blitt møtt av ris på rumpa og lite forståelse, så jeg skjønner jo at han er som han er, men samtidig har jeg hatt en vanskelig barndom og klarer å vise omsorg og føle sympati til tross for det. Jeg er ikke helt der at jeg vurderer å ta livet mitt, mer at jeg ikke føler noen mening med noe som helst. Og det blir enda verre når man blir møtt med sure miner og ingen støtte.

Jeg tror han skal få bli med, jeg...

Anonymous poster hash: 7ea84...ea4

Skrevet

Så bra du har møtt en god terapeut! Lykke til!Anonymous poster hash: 01d9b...119

Ja, skjønner. I sin barndom har han blitt møtt av ris på rumpa og lite forståelse, så jeg skjønner jo at han er som han er, men samtidig har jeg hatt en vanskelig barndom og klarer å vise omsorg og føle sympati til tross for det. Jeg er ikke helt der at jeg vurderer å ta livet mitt, mer at jeg ikke føler noen mening med noe som helst. Og det blir enda verre når man blir møtt med sure miner og ingen støtte.

Jeg tror han skal få bli med, jeg...Anonymous poster hash: 7ea84...ea4

Har du prøvd å bli forbanna og si at han virkelig glemmer fort hvem det var som var lojal mot ham den forrige gangen!

Anonymous poster hash: 7324e...8c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...