Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #1 Skrevet 10. august 2015 Eg var hjå fastlegen for nokre veker sidan og fekk diagnosa Migrene. Eg merkar at eg får hyppigare anfall no som eg ammar enn tidligare. Gir amming økt "risiko" for migrene? Anonymous poster hash: b7839...64b
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #2 Skrevet 11. august 2015 Jeg hadde mye mindre migrene tiden jeg ammet, men har lest både det ene og det andre iht forskning. Uansett ville jeg droppet amming om jeg hadde fått mer migrene av det, ingen medisin du har fått av legen du kan ta samtidig som du ammer? Er du sikker det er ammingen som gjør det? Kan også være lite søvn, uregelmessig måltid m.m. Anonymous poster hash: 5c576...e85
Salomine Skrevet 11. august 2015 #3 Skrevet 11. august 2015 Jeg var migrene-fri under svangerskap og amming. Det samme var min mor. Men det er sikkert ulike reaksjoner når det gjelder migrene og amming, som det er med migrene og ulike matvarer osv.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #4 Skrevet 11. august 2015 Det er veldig utbredt at migrene påvirkes av hormoner. Mange opplever f.eks å få økte eller reduserte anfall i forbindelse med mens, eggløsning, graviditet etc. Samme mekanisme vil nok gjelde under amming. Anonymous poster hash: f4cb4...371
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #5 Skrevet 11. august 2015 Fikk hyppigere migreneanfall under amming.. Anonymous poster hash: 09f7c...eaa
monty12 Skrevet 11. august 2015 #6 Skrevet 11. august 2015 Som sistemann her sier så kan migrene gjerne være hormonelt betinget, og da typisk trigges av hormonelle endringer. Så det kan godt hende amming påvirker migrenen din. Vil tipse deg om naproxen! Det tar som regel min migrene, er reseptfritt og kan brukes når man ammer. Viktig, som all migrenemedisin, og ta den så fort du kjenner at anfallet kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå