Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #1 Skrevet 10. august 2015 Nytt barnhageår og min datters andre år i barnehage har akkurat begynt. Vi er ett godt voksent par med tre barn. Det er stor aldersforskjell mellom de eldste og og "attpåklatten" vår. Nå har hun gått ett år i barnehage og det jeg har reagert på i året som har gått er at barnehagen støtt og stadig er stengt. Slik var det ikke når de eldste gikk i barnhagen. Barnehagen holder selvfølgelig stengt på planleggingsdager, høytidsdager og så skal selvfølgelig barna ha ferie. Men foruten om dette så holdt de stengt når personalet hadde kurs, jule og påskeferien startet mange dager før vår ferie startet. eks så stengte barnehagen mandag før påske og juleferie tror jeg startet 22 desember. Heldigvis hadde vi samarbeidsvillige arbeidsgivere og vi fikk det til med at jeg kunne bytte noen vakter i turnusen min. Hvis det blir slik i år kommer vi derimot til å sliten da jeg har skiftet arbeidsgiver og vi begge er dagarbeidere. Hvordan er det hos dere, er det bare vår barnehage? Anonymous poster hash: c13ee...930
soleia Skrevet 10. august 2015 #2 Skrevet 10. august 2015 Vår bhg har ope i romjula og påskeveka, men held stengt 4 veker i juli. Nabobarnehagen som har ope heile sommaren, har stengt i romjul og påskeveka.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #3 Skrevet 10. august 2015 Her er det stengt 5 planleggingsdager og ellers kun julaften og nyttårsaften i tillegg til røde dager. Anonymous poster hash: 8a668...5fb
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #4 Skrevet 10. august 2015 Vår barnehage har stengt 2 uker i juli. Ellers stengt på helligdagene og planleggingsdager. Vi må ta ut 3 uker i sommerferien Anonymous poster hash: b7343...f29
pifi med tre nurk Skrevet 10. august 2015 #5 Skrevet 10. august 2015 Nytt barnhageår og min datters andre år i barnehage har akkurat begynt. Vi er ett godt voksent par med tre barn. Det er stor aldersforskjell mellom de eldste og og "attpåklatten" vår. Nå har hun gått ett år i barnehage og det jeg har reagert på i året som har gått er at barnehagen støtt og stadig er stengt. Slik var det ikke når de eldste gikk i barnhagen. Barnehagen holder selvfølgelig stengt på planleggingsdager, høytidsdager og så skal selvfølgelig barna ha ferie. Men foruten om dette så holdt de stengt når personalet hadde kurs, jule og påskeferien startet mange dager før vår ferie startet. eks så stengte barnehagen mandag før påske og juleferie tror jeg startet 22 desember. Heldigvis hadde vi samarbeidsvillige arbeidsgivere og vi fikk det til med at jeg kunne bytte noen vakter i turnusen min. Hvis det blir slik i år kommer vi derimot til å sliten da jeg har skiftet arbeidsgiver og vi begge er dagarbeidere. Hvordan er det hos dere, er det bare vår barnehage? Anonymous poster hash: c13ee...930 Men hva står det i vedtektene da? Høres ikke ut som dette er en kommunal barnehage?? En venninne av meg jobbet i en barnehage som i grunne nesten fulgte skoleruta, så der kan man ikke ha hatt barna uten at minst en av foreldrene var lærere.. Så det er mange ulike varianter ute og går, men for kommunale barnehager er det vel minimum tre uker sammenhengende sommerferie, og fire uker totalt i løpet av året og stengt fire planlegingsdager som gjelder. Er i hvertfall slik i kommunen vi bor i.
TPK Skrevet 10. august 2015 #6 Skrevet 10. august 2015 Vår barnehage har stengt 2 uker i juli. Ellers stengt på helligdagene og planleggingsdager. Vi må ta ut 3 uker i sommerferien Anonymous poster hash: b7343...f29 Samme her. Kun stengt på røde dager og de fem planl.dagene.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #7 Skrevet 10. august 2015 Vår bhg har ope i romjula og påskeveka, men held stengt 4 veker i juli. Nabobarnehagen som har ope heile sommaren, har stengt i romjul og påskeveka. Har du en ok arbeidsgiver som alltid gir deg ferie 4 uker i Juli, eller må du ordne med barnpass for en eller flere uker da? HI Anonymous poster hash: c13ee...930
Gjest Skrevet 10. august 2015 #8 Skrevet 10. august 2015 Her er barnehagen åpent hele sommmern, men holder stengt julaften / påaskeaften og ikke minst de obligatoriske plandagene.
soleia Skrevet 10. august 2015 #9 Skrevet 10. august 2015 Vår bhg har ope i romjula og påskeveka, men held stengt 4 veker i juli. Nabobarnehagen som har ope heile sommaren, har stengt i romjul og påskeveka. Har du en ok arbeidsgiver som alltid gir deg ferie 4 uker i Juli, eller må du ordne med barnpass for en eller flere uker da? HI Anonymous poster hash: c13ee...930 Eg og mannen må dele på ferie, så i år hadde me berre to veker felles. Men kjekt for ungane, som fekk 6 veker ferie
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #10 Skrevet 10. august 2015 Nytt barnhageår og min datters andre år i barnehage har akkurat begynt. Vi er ett godt voksent par med tre barn. Det er stor aldersforskjell mellom de eldste og og "attpåklatten" vår. Nå har hun gått ett år i barnehage og det jeg har reagert på i året som har gått er at barnehagen støtt og stadig er stengt. Slik var det ikke når de eldste gikk i barnhagen. Barnehagen holder selvfølgelig stengt på planleggingsdager, høytidsdager og så skal selvfølgelig barna ha ferie. Men foruten om dette så holdt de stengt når personalet hadde kurs, jule og påskeferien startet mange dager før vår ferie startet. eks så stengte barnehagen mandag før påske og juleferie tror jeg startet 22 desember. Heldigvis hadde vi samarbeidsvillige arbeidsgivere og vi fikk det til med at jeg kunne bytte noen vakter i turnusen min. Hvis det blir slik i år kommer vi derimot til å sliten da jeg har skiftet arbeidsgiver og vi begge er dagarbeidere. Hvordan er det hos dere, er det bare vår barnehage? Anonymous poster hash: c13ee...930 Men hva står det i vedtektene da? Høres ikke ut som dette er en kommunal barnehage?? En venninne av meg jobbet i en barnehage som i grunne nesten fulgte skoleruta, så der kan man ikke ha hatt barna uten at minst en av foreldrene var lærere.. Så det er mange ulike varianter ute og går, men for kommunale barnehager er det vel minimum tre uker sammenhengende sommerferie, og fire uker totalt i løpet av året og stengt fire planlegingsdager som gjelder. Er i hvertfall slik i kommunen vi bor i. Hun går i en privat barnehage som vi valgte fordi den har veldig godt omdømme (veldig flinke ansatte). De eldste gikk i kommunale barnehage og for å være helt ærlig så tenkte jeg ikke at det var så stor forskjell mellom kommunal og privat (sikkert naivt av meg! ) Det jeg ikke skjønner er hvordan andre får "kabelen" til å gå opp når begge foreldrene jobber i full stilling. Anonymous poster hash: c13ee...930
klg,2 boys now:) Skrevet 10. august 2015 #11 Skrevet 10. august 2015 Bhg kan være stengt 5 uker i løpet av ett år.med planleggingsdager og sommerstengt.jul og påske. Hvis de er stengt mere utover disse 5 ukene er det faktisk ikke lov
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #12 Skrevet 10. august 2015 Bhg kan være stengt 5 uker i løpet av ett år.med planleggingsdager og sommerstengt.jul og påske. Hvis de er stengt mere utover disse 5 ukene er det faktisk ikke lov Takk for oppklarende svar! For det er dette jeg har reagert på. I fjor hadde barnehagen stengt i mer enn fem uker og det var veldig vanskelig å ordne seg ekstra fri utover det ferien vår. Jeg har faktisk søkt meg ned i stilling for å få "kabelen" med barnehagen til å gå opp (har ikke noen grunn til å tro at det blir annerledes i år). Hi Anonymous poster hash: c13ee...930
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #13 Skrevet 10. august 2015 Vår stenger kun på røde dager, og planleggingsdager. Anonymous poster hash: 3d956...6fb
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #14 Skrevet 10. august 2015 Vi har stengt 2 uker i juli, 5 planleggingsdager, julaften, nyttårsaften og onsdagen i påska. Dette vet man gjerne et år.i forveien. ... Anonymous poster hash: a3d35...60a
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #15 Skrevet 10. august 2015 Bhg kan være stengt 5 uker i løpet av ett år.med planleggingsdager og sommerstengt.jul og påske. Hvis de er stengt mere utover disse 5 ukene er det faktisk ikke lov Er det familie bhg kan de stenge mer, men da selvfølgelig ikke ta betalt for det de holder stengt. Vi hadde familie bhg og de hadde i sine vedtekter at de hadde stengt hele juli, hele julen, hele påsken og da mandag,tirsdag og onsdag før påske + 5 planleggingsdager. Det ble hele 7 uker som regel. Der tok de seg også betalt så da klagde jeg de inn til oppvekstkontoret og de måtte tilbakebetale det de hadde tatt for mye. Anonymous poster hash: 5b733...65d
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #16 Skrevet 10. august 2015 Bhg kan være stengt 5 uker i løpet av ett år.med planleggingsdager og sommerstengt.jul og påske. Hvis de er stengt mere utover disse 5 ukene er det faktisk ikke lov Er det familie bhg kan de stenge mer, men da selvfølgelig ikke ta betalt for det de holder stengt. Vi hadde familie bhg og de hadde i sine vedtekter at de hadde stengt hele juli, hele julen, hele påsken og da mandag,tirsdag og onsdag før påske + 5 planleggingsdager. Det ble hele 7 uker som regel. Der tok de seg også betalt så da klagde jeg de inn til oppvekstkontoret og de måtte tilbakebetale det de hadde tatt for mye. Anonymous poster hash: 5b733...65d Vår datters barnehage har ikke stengt på sommeren, men utover det høres dette ut som vår barnehage. I tillegg tok de juleferie fra 22 des i fjor. Barna skal ha tre uker sammenhengende ferie på sommeren og en uke som foreldrene bestemmer. Vi betaler for 11 mnd. Det er ikke en familiebarnehage.Hi Anonymous poster hash: c13ee...930
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #17 Skrevet 10. august 2015 Private barnehager kan vel bestemme selv? I barnehagen til vår datter var det stengt i hvert fall 10 uker i løpet av året., fulgte skoleruta med unntak av sommerferien. Lang juleferie, stengt hele påskeuken, stengt hele juli, vinterferie og høstferie. i tillegg var det planleggingsdager. åpningstiden var fra 8 til 16.15, så ikke bare var det mye stengt, man kunne ikke jobbe vanlig 8-timersdag hvis man både skulle hente og levere. Men dette var altså en privat, Montessori-barnehage, og vi visste jo om det vi sa ja til plassen. Anonymous poster hash: 8e1c3...ce2
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #18 Skrevet 10. august 2015 Vi skal ha 6planleggingsdager dette bhgåret. Ellers er bhg stengt 5uker i sommer! Og den er som regel stengt i mellomdagene i julen og påske. Vi får dette til å gå opp med at jeg jobber turnus, og at vi deler oss i ferien. I år fikk vi 1 uke sammen.. Anonymous poster hash: 5223f...5aa
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #19 Skrevet 10. august 2015 Skjønner det er kabal som skal gå opp og det er ikke alltid man får fri når man ønsker av arneidsgiver. Men vil tro barnehagen har vedtekter der det står når barnehagen er stengt. Her må foreldrene dkrive under på at vedtektene er lest og forstått. Er det noe som ikke passer foreldrene, må de rett og slett finne en annen barnehage. Vi holder kun stengt 5 plan dager, røde dager, julaften og nyttårsaften. Og barna må ha tre uker sammenhengende på sommeren. Anonymous poster hash: 82ded...fd9
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #20 Skrevet 10. august 2015 Er dette en liten privat bhg i Øvre Eiker ? Anonymous poster hash: 932b6...be6
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #21 Skrevet 10. august 2015 Private barnehager kan vel bestemme selv? I barnehagen til vår datter var det stengt i hvert fall 10 uker i løpet av året., fulgte skoleruta med unntak av sommerferien. Lang juleferie, stengt hele påskeuken, stengt hele juli, vinterferie og høstferie. i tillegg var det planleggingsdager. åpningstiden var fra 8 til 16.15, så ikke bare var det mye stengt, man kunne ikke jobbe vanlig 8-timersdag hvis man både skulle hente og levere. Men dette var altså en privat, Montessori-barnehage, og vi visste jo om det vi sa ja til plassen. Anonymous poster hash: 8e1c3...ce2 Betaler dere for de 10 ukene barnehagen har stengt? Anonymous poster hash: c13ee...930
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #22 Skrevet 10. august 2015 Er dette en liten privat bhg i Øvre Eiker ? Anonymous poster hash: 932b6...be6 Nei! Anonymous poster hash: c13ee...930
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #23 Skrevet 10. august 2015 Her er det stengt 5 planleggingsdager og ellers kun julaften og nyttårsaften i tillegg til røde dager. Anonymous poster hash: 8a668...5fb Samme her også. .. Anonymous poster hash: f14ad...9ff
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #24 Skrevet 10. august 2015 Her jeg bor er alle de kommunale barnehagene stengt 4 uker i juli (det samme er sfo) og har 5 planleggingsdager i året, men er ellers bare stengt på de røde dagene (åpent i romjul, påskeuke osv) Men private barnehager har andre vedtekter, steinerbarnehagen følger skoleruta og stenger halv fire på ettermiddagen... Anonymous poster hash: fb479...3bc
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #25 Skrevet 10. august 2015 Her holder de oppe tom 23 desember og hele romjula. De stenger de røde dagene i påsken, men holder oppe ellers. Åpent hele sommeren Stenger ellers på planleggingsdager og de gangene alle ansatte må på kurs Passer ypperlig for oss Jeg jobber turnus, så har jo noen dager i jula eller påsken jeg jobber, men da har uansett mannen fri. På sommeren legger vi bare ferien deres til å være samtidig som vår Anonymous poster hash: 63a0a...4b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå